petite fleur Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Jeg vil lage disse marengsspøkelsene: http://www.mollerens.no/Oppskrifter/Glutenfritt/Halloween-spokelser/ Har aldri laget marengs før, og oppskriften sier ingenting om hvordan spøkelsene blir "skapt" Skal jeg bruke en skje og bare legge de på plata, eller må jeg bruke en sprøytepose? Spøkelsene skal jo stå litt opp, og ikke være flate som pikekyss. Også står det at man for eksempel kan bruke sølvkuler til øyne - men jeg kan jo ikke feste sølvkulene FØR de skal i ovnen, da vil de jo smelte. Og når de er ferdige så er jo spøkelsene harde - får vel ikke festet noe til de da? Forslag til hva som kan brukes som øyne? Og kan jeg feste de med glasur eller noe? Hjelp en novise
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Ville brukt en sprøyte her ja Med stor åpning. Du kan feste søvkulene med melisglasur f.eks.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Eller kjøpe farge og bare lage noen prikker. Hvis du er redd for å lage "bunk" med melisglasuren
petite fleur Skrevet 18. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2013 Takk for svar Med "bunk", mener du hump da? Jeg har jo sånne fine konditorfarger (cacas eller hva de heter... Wilton kanskje? Husker ikke, men de er gode), kanskje jeg kunne brukt en tynn pensel eller noe?
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Hehe ja mener innover hakk i de flotte spøkelsene Jeg tenker om du kanskje har en sånn sprøytespiss som her helt tynn? Eller dytte på med penselen ja. De kan være litt skjøre om du pensler på øynene, men det tenkte du kanskje ikke å gjøre heller
petite fleur Skrevet 18. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2013 Jeg får prøve meg fram. Tusen hjertelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå