Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Jeg skulle inn i nettbanken i dag for å betale en regning og fikk sjokk Jeg skriver opp alt jeg bruker og kan se hvor hver krone jeg har brukt har gått, men min samboer som også har tilgang til denne kontoen har brukt av pengene da han var på guttetur nå nylig. På en uke i London har han brukt nesten 47 000 kr. noe som han ikke har sagt noe om. Anonymous poster hash: 7b71f...8a9
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Ehh.... ok Anonymous poster hash: dd71f...2cf
Gjest cd0da Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 47 000? Sikkert mange som er uenige med meg, men det tror jeg faktisk hadde vært skilsmissegrunn om han hadde surra vekk så mye på en uke og det hadde gått utover økonomien vår!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 47 000? Sikkert mange som er uenige med meg, men det tror jeg faktisk hadde vært skilsmissegrunn om han hadde surra vekk så mye på en uke og det hadde gått utover økonomien vår!Signerer den Anonymous poster hash: d2e76...018
Mamma med 2 små Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Ro deg ned! Siden han også disponerer kontoen så regner jeg med at dere har felles økonomi og at dette også er han sine penger? Han må jo selv få bestemme hva han skal bruke penger på. Kjerringer som skal bestemme alt er det jaggu mange av her inne. Å skilsmisse grunn????? På grunn av penger????? Da kan dere like godt gå nå for da elsker dere ikke mannen høyt nok hvis penger er viktigere enn han.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Ro deg ned! Siden han også disponerer kontoen så regner jeg med at dere har felles økonomi og at dette også er han sine penger? Han må jo selv få bestemme hva han skal bruke penger på. Kjerringer som skal bestemme alt er det jaggu mange av her inne. Å skilsmisse grunn????? På grunn av penger????? Da kan dere like godt gå nå for da elsker dere ikke mannen høyt nok hvis penger er viktigere enn han. Det har ingenting med og ikke elske mannen sin, det går på tillit.... Så den kommentaren kan du gi faen i.... Vist du ikke skjønner at forholdet går på tillit.... Anonymous poster hash: d2e76...018
SameSara Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Ro deg ned! Siden han også disponerer kontoen så regner jeg med at dere har felles økonomi og at dette også er han sine penger? Han må jo selv få bestemme hva han skal bruke penger på. Kjerringer som skal bestemme alt er det jaggu mange av her inne. Å skilsmisse grunn????? På grunn av penger????? Da kan dere like godt gå nå for da elsker dere ikke mannen høyt nok hvis penger er viktigere enn han. Du er nå en liten raring du.... Selv om man har felleskonto så betyr vel ikke det at den ene kan bruke nesten 50 000,- på seg selv og sitt uten å spørre den andre? Felles konto betyr FELLES. Ikke at den ene kan bruke titusenvis av kroner uten å ha snakket med den andre først. Og her er det vel mannen som har bestemt, ikke "kjærringa", hvor mye penger som skal brukes på hva og når man har familie og barn er det fryktelig egoistisk.
Mamma med 2 små Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Ro deg ned! Siden han også disponerer kontoen så regner jeg med at dere har felles økonomi og at dette også er han sine penger? Han må jo selv få bestemme hva han skal bruke penger på. Kjerringer som skal bestemme alt er det jaggu mange av her inne. Å skilsmisse grunn????? På grunn av penger????? Da kan dere like godt gå nå for da elsker dere ikke mannen høyt nok hvis penger er viktigere enn han. Det har ingenting med og ikke elske mannen sin, det går på tillit.... Så den kommentaren kan du gi faen i.... Vist du ikke skjønner at forholdet går på tillit.... Anonymous poster hash: d2e76...018 Man kan ha tillit selvom han bruker penger som også er hans vet du. Penger er ikke det viktigste her i verden. Her har både jeg å mannen endel tullegjeld, men vi rydder opp i det sammen og står sterkt sammen uansett. Men men, om folk vil bryte opp familien for filleting så får de jo bare gjøre det. Ikke rart det er mye skilsmisser. Å ja dette er en FILLETING!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Ro deg ned! Siden han også disponerer kontoen så regner jeg med at dere har felles økonomi og at dette også er han sine penger? Han må jo selv få bestemme hva han skal bruke penger på. Kjerringer som skal bestemme alt er det jaggu mange av her inne. Å skilsmisse grunn????? På grunn av penger????? Da kan dere like godt gå nå for da elsker dere ikke mannen høyt nok hvis penger er viktigere enn han. Det har ingenting med og ikke elske mannen sin, det går på tillit.... Så den kommentaren kan du gi faen i.... Vist du ikke skjønner at forholdet går på tillit....Anonymous poster hash: d2e76...018 Man kan ha tillit selvom han bruker penger som også er hans vet du. Penger er ikke det viktigste her i verden. Her har både jeg å mannen endel tullegjeld, men vi rydder opp i det sammen og står sterkt sammen uansett. Men men, om folk vil bryte opp familien for filleting så får de jo bare gjøre det. Ikke rart det er mye skilsmisser. Å ja dette er en FILLETING! En ting er når dere begge gjør det, og når den ene ikke forteller. Er det jeg mener Anonymous poster hash: d2e76...018
3 i april Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Ro deg ned! Siden han også disponerer kontoen så regner jeg med at dere har felles økonomi og at dette også er han sine penger? Han må jo selv få bestemme hva han skal bruke penger på. Kjerringer som skal bestemme alt er det jaggu mange av her inne. Å skilsmisse grunn????? På grunn av penger????? Da kan dere like godt gå nå for da elsker dere ikke mannen høyt nok hvis penger er viktigere enn han. Vel, når en er en er en familie med barn og voksne så regner jeg med at de har huslån, regninger, forsikringer, bilån osv som må betales i tillegg til mat, div utstyr, fritidsaktiviteter osv. Og siden dette MÅ betales så kreves det penger som i dette tilfellet er FLLES. Om jeg eller mannen min hadde tatt oss den friheten og brukt over 40 000 kr på oss selv i løpet av en helg hadde dette fått alvorlige konsenkvenser for vår økonomi. Vi hadde hatt store problemer med og få betalt utgiftene våre og det pga av egen egoisme. Det er rett og slett ikke greit. Jeg elsker mannen min, men hadde fått problemer med og stole på han igjen når det kommer til penger. HI skriver at dette er felles penger og nettopp da er det FELLES penger og dvs at manne ikke har noen rettighet til og reise på gutte tur og flotte seg for pengene. Er pengene felles så betyr det at det er begge sine penger og at de bør bli enige om de store summene, noe som 47000 kr faktisk er for de aller fleste av oss...
Virginia. Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Kan han ha blitt svindlet? dere må snakke om dette snarets, slik at dere kan kontakte ulike instanser dersom dette er tilfellet.
Januars lykkeliten Skrevet 18. september 2013 #12 Skrevet 18. september 2013 Et enormt beløp på en guttetur....
Sniksanne Skrevet 18. september 2013 #13 Skrevet 18. september 2013 (endret) Felles penger er felles penger. Du må nesten spørre ham hvordan han har tenkt å tilbakebetale, og hva han faktisk har brukt disse pengene på. Han kan ikke la husholdningen ta belastningen for at han har gått på dunken. Han bør uansett ikke reise på tur med et sånt kort. Det er ingen grunn til å ta med seg felles bankkort, når pengene ikke skal brukes på de som er sammen. Tenkt på separat økonomi? Min mann og jeg har frem til nylig hatt en slik ordning. Vi har da hatt et matkort som vi setter inn fast beløp på. Det er lov å låne av denne kontoen, da den har et lavere disponibelt beløp (det er snakk om noen ganske få tusen). Alt annet av fellesutgifter deles oss imellom, og bil- og boliglån trekkes fra en separat konto vi ikke har kort til. Alt av "luksusforbruk" og shopping kommer utenfor. Fungerte fint for oss. Endret 18. september 2013 av Sniksanne
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #14 Skrevet 18. september 2013 Hva i alle dager har han brukt penger på? Anonymous poster hash: e0e5a...088
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #15 Skrevet 18. september 2013 Hvorfor ikke ha en felles regningskonto som begge fører inn et beløp til regninger på hver mnd. Og så har dere lønnskonto/brukskonto i fred? Anonymous poster hash: 40358...f69
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #16 Skrevet 18. september 2013 Dette er kontoen som vi setter inn penger til huslånet, og nå mangler det mye når det skal betales. De var på fotballtur og har ikke spart på noe, og han ville ikke si til de andre han ikke hadde råd til å bruke så mye. Han er spak nå og sier han skal skaffe pengene, men dette er jo noe som går ut over oss andre i familien. Jeg er drittsur, og kommer nok til å si han ikke får reise på guttetur før jeg har brukt like mye penger på jentetur. hi Anonymous poster hash: 7b71f...8a9
DaTuMa Skrevet 18. september 2013 #17 Skrevet 18. september 2013 Det kunne jeg lett ha brukt på en jentetur selv. Man shopper, drar kortet og ser ikke på prisen. Men om dere ikke har råd til det er det jo greit å begrense seg
Sniksanne Skrevet 18. september 2013 #18 Skrevet 18. september 2013 Det krever faktisk litt guts å dra i håndbrekket når man er ute med venner som har mye penger, men voksne mannen skulle vel klart å sette foten ned ved 20.000. Bare dét er mye penger! Skulle nesten tro han hadde spandert på hele puben, flere kvelder på rad.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #19 Skrevet 18. september 2013 Det kunne jeg lett ha brukt på en jentetur selv. Man shopper, drar kortet og ser ikke på prisen. Men om dere ikke har råd til det er det jo greit å begrense seg Leier du cabbe? Anonymous poster hash: dd71f...2cf
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #20 Skrevet 18. september 2013 Det kunne jeg lett ha brukt på en jentetur selv. Man shopper, drar kortet og ser ikke på prisen. Men om dere ikke har råd til det er det jo greit å begrense seg Javel... Jorden kaller . Anonymous poster hash: abc54...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå