Gå til innhold

Do-trening!

Vaskekost

Anbefalte innlegg

Jeg har en veslevoksen bestemt toåring, som vil gjøre det meste selv. Hun har lenge vært klar over når hun bæsjer og tisser(sier i fra), og vi har holdt på med litt pottetrening med godt resultat.

Vi har nå begynt å prøve oss på doen, og hun har nå gjort fra seg der noen ganger.

Problemet er at hun helst vil tørke seg for hver tissedråpe.. Hadde det vært opp til henne hadde en hel dorull havnet i do for hvert dobesøk, og det sier seg selv det ikke går.. :P

Jeg har prøvd å forklare at man tørker seg når man er FERDIG, hvorpå hun sier at hun er ferdig, og når hun har tørket seg skal hun gjøre mer.. Det hele ender opp med hyl og vræl og en rasende unge! Hjelp! Hun er veldig sta og hissig av seg, men stort sett lett å avlede..

Noen som har vært borti noe lignende, eller har tips? Vil jo ikke at dotreningen skal bli noe negativt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en veslevoksen bestemt toåring, som vil gjøre det meste selv. Hun har lenge vært klar over når hun bæsjer og tisser(sier i fra), og vi har holdt på med litt pottetrening med godt resultat.

Vi har nå begynt å prøve oss på doen, og hun har nå gjort fra seg der noen ganger.

Problemet er at hun helst vil tørke seg for hver tissedråpe.. Hadde det vært opp til henne hadde en hel dorull havnet i do for hvert dobesøk, og det sier seg selv det ikke går.. :P

Jeg har prøvd å forklare at man tørker seg når man er FERDIG, hvorpå hun sier at hun er ferdig, og når hun har tørket seg skal hun gjøre mer.. Det hele ender opp med hyl og vræl og en rasende unge! Hjelp! Hun er veldig sta og hissig av seg, men stort sett lett å avlede..

Noen som har vært borti noe lignende, eller har tips? Vil jo ikke at dotreningen skal bli noe negativt!

Hmm..vi har også ei veslevoksen frøken på 2 år og 4 mnd. Hun sluttet med bleier i sommer. Hun går selv på do nå. Vi har brukt mye klistremerker som belønning ved dotrening. Vi snakker MYE! Men hun synes klistremerker er stas. 

Men hvordan få henne til å ikke skulle tørke så mye..?

Hva med å si før dere bruker doen; Her er det papiret du kan få bruke. Legger frem noen tørk til henne også sette vekk rullen. Klart det blir noe skriking første, andre og kanskje tredje gangen. Men står du på ditt vil hun kanskje forstå at det er det hun kan få bruke. Så får hun selv velge om hun skal dele opp pairet i alle (si fire tørkene) eller tørke med alt på en gang:-p 

Så får hun bare bruke lang tid i begynnelsen. Det viktigste er vel at hun forstår at det er du som bestemmer hvor mye hun kan få bruke. 

Det tror jeg hvertfall er det JEG ville prøvd først. Men..alle barn er ulike:-p Hos oss fungerer avtaler veldig godt. For da kan vi snakke om det etterpå hvis ting ikke gikk som avtalt. Hvorfor blir du straffet for det du ikke gjorde..fordig du ikke holdt avtalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...