Jallow B Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Jeg undres; hvilke fordommer har nettopp du mot dreadlocks? Har flere ganger vært i diskusjon på dette tidligere, og nå lurer jeg her inne;) Og om noen har spørsmål vedrørende hårstilen, fyr løs..
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Ingen da jeg selv har hatt det mange ganger, både ekte laget med mitt hår og falske man fletter inn. Men de jeg har møtt av fordommer er at det er møkkete. Det er vel gjenggangeren. Anonymous poster hash: c0350...1a7
furutre Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 jeg tror ikke jeg har noen fordommer, egentlig.. men siden du spør, så har jeg et spørsmål.. jeg lå med en fyr i sommer som hadde sånne, og hva skal jeg si.. han kledde det.. for all del. søt fyr. men de "flettene" luktet litt... surt.. eller sånn som tøy som er litt vått og har blitt liggende i en tett pose eller noe. Så jeg turde ikke spørre ham, men.. hvordan holder du det egentlig rent? de må jo tørke veldig sakte? og hvordan behandler du "etterveksten" jeg forstår liksom ikke helt hvordan det gjøres. stupid me.
Jallow B Skrevet 18. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2013 Ingen da jeg selv har hatt det mange ganger, både ekte laget med mitt hår og falske man fletter inn. Men de jeg har møtt av fordommer er at det er møkkete. Det er vel gjenggangeren. Anonymous poster hash: c0350...1a7 Den går veldig mye igjen, ja;) Jeg har tredje gang i livet nå, hatt de i nesten ti år.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Ingen spesielle fordommer. Jeg hadde selv dreadlocks når jeg var 19-20 etter å ha ønsket det i mange år. Men, da jeg tok de ut var jeg skikkelig lei og likte de ikke lenger i det hele tatt. Gjør det fremdeles ikke. Synes noen med dreadlocks prøver for hardt å passe inn, andre synes jeg passer det skikkelig godt. Mange jeg ser med dreads som jeg kunne likt å bli kjent med, men da er det for at de utstråler noe som tiltrekker meg. Anonymous poster hash: e7adb...8da
Jallow B Skrevet 18. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2013 jeg tror ikke jeg har noen fordommer, egentlig.. men siden du spør, så har jeg et spørsmål.. jeg lå med en fyr i sommer som hadde sånne, og hva skal jeg si.. han kledde det.. for all del. søt fyr. men de "flettene" luktet litt... surt.. eller sånn som tøy som er litt vått og har blitt liggende i en tett pose eller noe. Så jeg turde ikke spørre ham, men.. hvordan holder du det egentlig rent? de må jo tørke veldig sakte? og hvordan behandler du "etterveksten" jeg forstår liksom ikke helt hvordan det gjøres. stupid me. Da vil jeg tro han enten vasker de for fte, slik at de ikke når å tørke ordentlig, eller at han vasker, og så samler håret, og det ikke får tørket helt. Det tar nesten ti timer før mitt er helt tørt på en vanlig dag. På vinteren må jeg med andre ord holde meg hjemme hele dagen. Noen ordner røttene jevnlig, andre, som meg, lar det leve sitt eget liv. Det eneste jeg ordner er det håret som vokser ut u-dreadet her g der, og lager dermed små babydreads.
Jallow B Skrevet 18. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2013 Ingen spesielle fordommer. Jeg hadde selv dreadlocks når jeg var 19-20 etter å ha ønsket det i mange år. Men, da jeg tok de ut var jeg skikkelig lei og likte de ikke lenger i det hele tatt. Gjør det fremdeles ikke. Synes noen med dreadlocks prøver for hardt å passe inn, andre synes jeg passer det skikkelig godt. Mange jeg ser med dreads som jeg kunne likt å bli kjent med, men da er det for at de utstråler noe som tiltrekker meg. Anonymous poster hash: e7adb...8da Jeg blir faktisk mer og mer glad i håret mitt. Det eneste jeg kan savne er all farginga jeg dreiv på med før;) Det er, dessverre, mange som ordner seg dreads for ett image, og som ikke greier å ta vare på det. Synes heller ikke det passer alle, ved første øyekast.
Isola&Lille+julegave Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Syns de tykke og ujevne dreadsene ser uapetittelig ut, men tynne, fine dreads er kjempestilig!
Catlady Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Vet om man vil kalle det fordommer, men jeg tenker vel i de baner at vedkommende er litt hippie, og mest sannsynlig går i lette og ledige klær, og røyker pot ..
Jallow B Skrevet 18. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2013 Syns de tykke og ujevne dreadsene ser uapetittelig ut, men tynne, fine dreads er kjempestilig! De tynne, fine krever jevnlig frisørbesøk, og mye jobb;) Jeg synes det varierer. Mine er ujevne, bumpete, tykke og tynne.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Ingen da jeg selv har hatt det mange ganger, både ekte laget med mitt hår og falske man fletter inn. Men de jeg har møtt av fordommer er at det er møkkete. Det er vel gjenggangeren. Anonymous poster hash: c0350...1a7 Den går veldig mye igjen, ja;) Jeg har tredje gang i livet nå, hatt de i nesten ti år. Det med lang tørketid gjorde at jeg tok ut mine sist nå. ettersom jeg begynte å trene så passer det dårlig å ha hår som bruker oppimot 8 timer på å bli helt tørt på.. Men savner de utenom det med vasking og tørking. Elsket de! Anonymous poster hash: c0350...1a7
furutre Skrevet 18. september 2013 #12 Skrevet 18. september 2013 jeg tror ikke jeg har noen fordommer, egentlig.. men siden du spør, så har jeg et spørsmål.. jeg lå med en fyr i sommer som hadde sånne, og hva skal jeg si.. han kledde det.. for all del. søt fyr. men de "flettene" luktet litt... surt.. eller sånn som tøy som er litt vått og har blitt liggende i en tett pose eller noe. Så jeg turde ikke spørre ham, men.. hvordan holder du det egentlig rent? de må jo tørke veldig sakte? og hvordan behandler du "etterveksten" jeg forstår liksom ikke helt hvordan det gjøres. stupid me. Da vil jeg tro han enten vasker de for fte, slik at de ikke når å tørke ordentlig, eller at han vasker, og så samler håret, og det ikke får tørket helt. Det tar nesten ti timer før mitt er helt tørt på en vanlig dag. På vinteren må jeg med andre ord holde meg hjemme hele dagen. Noen ordner røttene jevnlig, andre, som meg, lar det leve sitt eget liv. Det eneste jeg ordner er det håret som vokser ut u-dreadet her g der, og lager dermed små babydreads. ok, takk for svar! for jeg har faktisk lurt litt på det der... også følte jeg det var litt..æh... ikke helt rette situasjonen itl å diskutere hårstell og sånn.. akkurat der og da. hehe men da vet jeg jo at ikke er regelen at det lukter sånn. det var sikkert bare var fordi det var sommer og fyren hadde badet i sjøen.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #13 Skrevet 18. september 2013 Eieren er ikke så opptatt av personlig hygiene, stemmer Rødt, er for liberalisering av narkotika, bruker selv narkotika, kjøper gjenbrukstøy, røyker, har mange seksualpartnere (sikkert relatert til hippie-følelsen jeg får når jeg ser dem). Jeg tenker også at eieren er opptatt av miljøvern. Anonymous poster hash: 8f7ff...d75
SameSara Skrevet 18. september 2013 #14 Skrevet 18. september 2013 Tenker ikke så mye om mennesket som bærer dem, men synes dreads ser skittent og ekkelt ut.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #15 Skrevet 18. september 2013 Synes det er forferdelig lite pent. Og, det virker vanvittig uhygienisk Anonymous poster hash: 60fb5...c98
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #16 Skrevet 18. september 2013 Eieren er ikke så opptatt av personlig hygiene, stemmer Rødt, er for liberalisering av narkotika, bruker selv narkotika, kjøper gjenbrukstøy, røyker, har mange seksualpartnere (sikkert relatert til hippie-følelsen jeg får når jeg ser dem). Jeg tenker også at eieren er opptatt av miljøvern. Anonymous poster hash: 8f7ff...d75 Ja! Her må jeg signere. Anonymous poster hash: 60fb5...c98
Jallow B Skrevet 18. september 2013 Forfatter #17 Skrevet 18. september 2013 Vet om man vil kalle det fordommer, men jeg tenker vel i de baner at vedkommende er litt hippie, og mest sannsynlig går i lette og ledige klær, og røyker pot .. Denne er vanlig, ja Jeg holder meg til sigaretter, og bruker både løse og trange klær:)
Jallow B Skrevet 18. september 2013 Forfatter #18 Skrevet 18. september 2013 Ingen da jeg selv har hatt det mange ganger, både ekte laget med mitt hår og falske man fletter inn. Men de jeg har møtt av fordommer er at det er møkkete. Det er vel gjenggangeren. Anonymous poster hash: c0350...1a7 Den går veldig mye igjen, ja;) Jeg har tredje gang i livet nå, hatt de i nesten ti år. Det med lang tørketid gjorde at jeg tok ut mine sist nå. ettersom jeg begynte å trene så passer det dårlig å ha hår som bruker oppimot 8 timer på å bli helt tørt på.. Men savner de utenom det med vasking og tørking. Elsket de! Anonymous poster hash: c0350...1a7 Det forstår jeg godt. Mannen min sitt hår bruker aller høyest tre timer på å tørke, men så har han afeikansk hår..
Jallow B Skrevet 18. september 2013 Forfatter #19 Skrevet 18. september 2013 Eieren er ikke så opptatt av personlig hygiene, stemmer Rødt, er for liberalisering av narkotika, bruker selv narkotika, kjøper gjenbrukstøy, røyker, har mange seksualpartnere (sikkert relatert til hippie-følelsen jeg får når jeg ser dem). Jeg tenker også at eieren er opptatt av miljøvern. Anonymous poster hash: 8f7ff...d75 Haha ! Jeg er opptatt av hygiene, stemmer ikke rødt, er for avkriminalisering men ikke liberalisering, bruker ikke narkotika, kjøper gjenbruk, røyker sigg, og ikke mange seksualpartnere Miljøvern er jeg til delsmopptatt av.
Jallow B Skrevet 18. september 2013 Forfatter #20 Skrevet 18. september 2013 Tenker ikke så mye om mennesket som bærer dem, men synes dreads ser skittent og ekkelt ut. Hvorfor det? Synes det er forferdelig lite pent. Og, det virker vanvittig uhygienisk Anonymous poster hash: 60fb5...c98 hvorfor virker det uhygienisk?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #21 Skrevet 18. september 2013 Helt ærlig har jeg ikke møtt en eneste med dreads som IKKE røyker hasj. Og jeg har møtt noen, både menn og kvinner. Dreads, Bob Marley og hasj går visst hånd i hånd. Anonymous poster hash: 3dcbb...3e0
Jallow B Skrevet 18. september 2013 Forfatter #22 Skrevet 18. september 2013 Helt ærlig har jeg ikke møtt en eneste med dreads som IKKE røyker hasj. Og jeg har møtt noen, både menn og kvinner. Dreads, Bob Marley og hasj går visst hånd i hånd. Anonymous poster hash: 3dcbb...3e0 Min erfaring er annerledes. De fleste jeg kjenner med dreads hører på både Bob og annet, noen er ordentlig heavyrockere. Jeg kjenner flere som ikke røyker, enn som røyker hasj. Men mange av de jeg kjenner tilhører rastafari-religionen, så det kan jo også spille inn..dette å holde kroåpen så ren som mulig.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #23 Skrevet 18. september 2013 Eieren er ikke så opptatt av personlig hygiene, stemmer Rødt, er for liberalisering av narkotika, bruker selv narkotika, kjøper gjenbrukstøy, røyker, har mange seksualpartnere (sikkert relatert til hippie-følelsen jeg får når jeg ser dem). Jeg tenker også at eieren er opptatt av miljøvern. Anonymous poster hash: 8f7ff...d75 Haha ! Jeg er opptatt av hygiene, stemmer ikke rødt, er for avkriminalisering men ikke liberalisering, bruker ikke narkotika, kjøper gjenbruk, røyker sigg, og ikke mange seksualpartnere Miljøvern er jeg til delsmopptatt av. Jeg tenker at du mener at weed ikke er narkotika ;-) Anonymous poster hash: 8f7ff...d75
Musemorbr / Skrevet 18. september 2013 #24 Skrevet 18. september 2013 Jeg synes det er pent. Ble fascinert av det allerede i barnehagealder og har alltid likt det. Jeg tenker at folk med dreads gjerne ikke er så fryktelig selvhøytidelige. At de stort sett er glade, inkluderende mennesker. Gjerne litt frittenkende. At en del av dem røyker pot/hasj er ikke til å komme bort fra. Samtidig blir det fryktelig feil å anta at noen gjør det fordi de har dreads.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #25 Skrevet 18. september 2013 Tenker ikke noe særlig om hvordan denne personen er. Synes bare det er fjortis og veldig stygt. Anonymous poster hash: 1f07c...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå