Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Del Skrevet 18. september 2013 Baby er 3,5 uke og jeg ammer annenhver time el oftere ( forsøker å la det gå to timer). Hun spiser lenge og som regel fra begge bryst. Legger godt på seg. Er det for ofte??? Og vil det gå seg til? Anonymous poster hash: e9452...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 18. september 2013 #2 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Det er veldig individuelt. Her var det slik døgnet rundt i 4 mnd, bortsett fra at babyen fikk ett bryst av gangen. Begynte med litt fast føde fra 4 mnd og har opplevd gradvis bedring ila de siste tre ukene. Nå kan han ha søvnfaser på natta på opptil 3-4 timer :-) Babyen er straks 5 mnd gammel. Min gutt har vært rund og god nesten fra fødsel av. De andre fullammede babyene i barselgruppa spiste tredjehver time og sov 6-9 t i strekk på natta nesten fra de var nyfødt. Heldiggrisene :-) Bare pass på at hun ikke bruker deg som smokk og prøv å unngå at hun blir avhengig av brystet fpr å klare å sovne/sove :-) Endret 18. september 2013 av Madolyn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 18. september 2013 #3 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg har hatt to stykk annen-hver-time-eller-oftere-babyer. Med første mann varte det til innføring av fast føde. Med andremann gikk det gradvis over, og han sov hele natten fra to måneder, selv om han spiste hyppig på dagtid. Det er ikke for ofte. Babyen skal selvregulere ammingen. De har små magesekker som etter hvert rommer mer. Det kan absolutt være slitsomt å amme så ofte, men prøv å se på ammestundene som en pust i bakken:) Og ja, det er klart det går seg til. Tipper du ikke ammer annenhver time om ett år;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #4 Del Skrevet 18. september 2013 Takk for svar Anonymous poster hash: e9452...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 18. september 2013 #5 Del Skrevet 18. september 2013 Her ammet jeg hele tiden i starten. Hvis hun ikke sov, så hadde jeg ammepauser på 20 minutter på det værste;) jeg satt i sofan og ammet nesten hele kvelden og halve natten. Hun gråt til hun fikk pupp og det var bare det som hjalp. Nå er hun 10 mnd og krever pupp fortsatt ofte, men nå kan det gå 3-4 timer mellom hver gang hvis hun er i aktivitet. Kjeder hun seg begynner hun å mase om "nanna" og drar meg i genseren for å finne puppen;) om natten våkner hun til tider hver time da, med det er et annet kapittel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #6 Del Skrevet 18. september 2013 Jenta mi er 7 mnd nå, og hun holder på sånn fortsatt. Helt hysterisk om det går så mye som 2 timer i mellom hver amming. Veldig slitsomt, skal begynne å trappe ned nå som hu spiser 3 faste måltider med grøt/middagsglass. Anonymous poster hash: 0037c...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå