Gå til innhold

Hvor mye sykdom etter oppstart i barnehage?

Anbefalte innlegg

Hvor mye har barna deres vært syke etter at de starta i barnehage?

Her har småen på litt over ett år, "bare" vært syk to dager etter oppstart 1.august i år. Da var det feber og litt rennenede nese. Hadde på en måte forventa at det skulle være nesten like mye fraværsdager som dager i barnehage, har jo blitt fortalt at skal forvente MYYE sykdom..... Men det kommer kanskje? Har deres barn vært mer eller mindre syke enn forventet etter barnehagestart?

Fortsetter under...

Han begynte i midten av august å etter nøyaktig en uke i barnehagen så ble han syk.

Han hadde så vidt litt feber,snørrete og ekstremt grinete hele dagen.

Allerede dagen etterpå var han i fin form igjen :)

Jeg hadde trodd at han kom til å være mye mer syk,for han var ekstremt mye syk før han begynte i barnehage.

Mi har gått i bhg i halvanna månad, har vore forkjøla no i det siste. Var heime to dagar pga dette for to veker sida, men er framleis snørrete.

Omgangssjuke har ho heldigvis aldri hatt, så håpar vi slepp unna ei stund til.

Annonse

Vi besøkte barnehagen vår for 3 dager siden og vips så ble hun syk. Høy feber og masse snørr og tårer hele tiden. Håper det bare var denne gangen for vi har lyst til å besøke bhg en gang til før oppstart.

Fikk vannkopper etter 3. dagen der. Halsbetennelse og forkjølelse, men utenom det, så bare snørr og litt hoste hver dag. Men kan legge til at sønnen min har litt lavt immunforsvar og har enda ikke fått satt 1.års vaksningen på han pga han er ikke frisk nok da han aldri blir 100% frisk i barnehagen ;)

Tar han ut hele høstferien, for å se om det hjelper, så vi kan få satt den vaksinen :)

Nå fikk gutten min også halsbetennelse å måtte ha han hjemme to dager.

Han var jo også syk etter bare å gå ha gått en uke i barnehage,så nå begynner jeg å syns at han er litt mye syk etter han er begynt i barnehage likevel.

• 3 uker senere...

Annonse

Litt snørr må en tåle. 

Feber er det verre med..

Har holdt henne hjemme 2 dager (fordi jeg har mulighet til det), men ikke noe alvorlig.. Bare ikke helt tipp topp så da syns jeg det passet henne bedre å være hjemme :)

HEDLIGVIS ingen omgangssjuke enda!!

Gruer meg til det evnt.. Håper vi slipper unna i år.. 

Anonymous poster hash: 4dd11...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...