Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Hun har det siste året vært veldig lite interessert i å leke med leker. Hun liker å være i aktivitet som å sykle, gå tur, leke gjemsel, synge, danse, kle seg ut. Liker ikke å leke alene og henger rundt beina våre hele tiden. Prøver å bare la henne være og håper at kjedsomheten får henne til å finne frem leker, men nei, det skjer veldig sjeldent og da leker hun max 5 min. Prøver å få henne i gang og så trekke meg tilbake, men hun stopper fort å leke når jeg går.Og som sagt er hun ikke særlig interessert i leker i utgangspunktet. Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: bec6f...939
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Aner ikke... Hjalp kanskje ikke så mye, men jeg har samme problemet med min 3åring.. Han vil ikke leke. Har masse leker, men gidder aldri å gjøre noe med de.. Noe som har funket litt her er å ta bort en del av lekene. men er ikke lenge det funker.. Han er og veldig aktiv. Kan være på plenen ute å leke kjempelenge, sparke fotball, løpe, herje, Elsker å herje i skogen eller på lekeplass. Anonymous poster hash: 9a329...9cd
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Det høres ut for mwg som om hun rett og slett trenger å lære seg å leke med leker. Eller leke alene. Har de sagt noe om det i bhg? Jeg jobber i bhg og fra tid til annen ser vi at noen barn ikke klarer å leke alene eller med leker. Da setter en voksen seg sammen med barnet og rett og slett leker med det barnet viser litt interesse for. Er det biler så er det ofte gøy å leke parkeringshus. Sette fantasien til barnet litt i sving. " oi her må vi fylle bensin, hvor er pengene, her er bensinstasjonen, ssssss nå er det full tank i gjen" Er det dukker så kler man av og på går tur med dukken, leke gjemsel med dukken,mate og stelle, ofte kan de slå seg og trenge trøst osv. Ser du hva jeg mener. Når dere har lekt litt aktivt kan du trekke deg litt vekk, gå på do eller sette på en vaske eller noe før du kommer tilbake i leken for så å trekke deg bort igjen. Når dere har gjort dette noen ganger "sitter" liksom leken mer naturlig for barna og de forstår linken mellom fantasi og lekene. Anonymous poster hash: 4a6f3...79f
mammsien Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Det høres ut for mwg som om hun rett og slett trenger å lære seg å leke med leker. Eller leke alene. Har de sagt noe om det i bhg? Jeg jobber i bhg og fra tid til annen ser vi at noen barn ikke klarer å leke alene eller med leker. Da setter en voksen seg sammen med barnet og rett og slett leker med det barnet viser litt interesse for. Er det biler så er det ofte gøy å leke parkeringshus. Sette fantasien til barnet litt i sving. " oi her må vi fylle bensin, hvor er pengene, her er bensinstasjonen, ssssss nå er det full tank i gjen" Er det dukker så kler man av og på går tur med dukken, leke gjemsel med dukken,mate og stelle, ofte kan de slå seg og trenge trøst osv. Ser du hva jeg mener. Når dere har lekt litt aktivt kan du trekke deg litt vekk, gå på do eller sette på en vaske eller noe før du kommer tilbake i leken for så å trekke deg bort igjen. Når dere har gjort dette noen ganger "sitter" liksom leken mer naturlig for barna og de forstår linken mellom fantasi og lekene. Anonymous poster hash: 4a6f3...79f Det hjlp
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Det høres ut for mwg som om hun rett og slett trenger å lære seg å leke med leker. Eller leke alene. Har de sagt noe om det i bhg? Jeg jobber i bhg og fra tid til annen ser vi at noen barn ikke klarer å leke alene eller med leker. Da setter en voksen seg sammen med barnet og rett og slett leker med det barnet viser litt interesse for. Er det biler så er det ofte gøy å leke parkeringshus. Sette fantasien til barnet litt i sving. " oi her må vi fylle bensin, hvor er pengene, her er bensinstasjonen, ssssss nå er det full tank i gjen" Er det dukker så kler man av og på går tur med dukken, leke gjemsel med dukken,mate og stelle, ofte kan de slå seg og trenge trøst osv. Ser du hva jeg mener. Når dere har lekt litt aktivt kan du trekke deg litt vekk, gå på do eller sette på en vaske eller noe før du kommer tilbake i leken for så å trekke deg bort igjen. Når dere har gjort dette noen ganger "sitter" liksom leken mer naturlig for barna og de forstår linken mellom fantasi og lekene. Anonymous poster hash: 4a6f3...79f Det hjelper også ofte at de kan leker der hvor det er andre. I stuen for eksempel. De er jo så sosiale av seg Anonymous poster hash: 4a6f3...79f
mamma_til_gutt Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Jeg var også sånn da jeg var liten: Jeg var, og er, ikke særlig kreativ, så leking ble fort kjedelig. Jeg var heller ute og syklet, badet, drev med ballspill og gjorde sånne ting. Er ikke så veldig utypisk for tallmennesker for eksempel. Så lenge barnet ikke er stillesittende ville jeg ikke bekymret meg for det i det hele tatt
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Tusen takk for svar alle sammen! Anonymous poster hash: bec6f...939
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Det høres ut for mwg som om hun rett og slett trenger å lære seg å leke med leker. Eller leke alene. Har de sagt noe om det i bhg? Jeg jobber i bhg og fra tid til annen ser vi at noen barn ikke klarer å leke alene eller med leker. Da setter en voksen seg sammen med barnet og rett og slett leker med det barnet viser litt interesse for. Er det biler så er det ofte gøy å leke parkeringshus. Sette fantasien til barnet litt i sving. " oi her må vi fylle bensin, hvor er pengene, her er bensinstasjonen, ssssss nå er det full tank i gjen" Er det dukker så kler man av og på går tur med dukken, leke gjemsel med dukken,mate og stelle, ofte kan de slå seg og trenge trøst osv. Ser du hva jeg mener. Når dere har lekt litt aktivt kan du trekke deg litt vekk, gå på do eller sette på en vaske eller noe før du kommer tilbake i leken for så å trekke deg bort igjen. Når dere har gjort dette noen ganger "sitter" liksom leken mer naturlig for barna og de forstår linken mellom fantasi og lekene. Anonymous poster hash: 4a6f3...79f Tusen takk for gode tips! Det er mulig jeg har vært for lite fantasifull når jeg har lekt med henne. Skal prøve ut det du beskriver. Hadde vært fantastisk deilig om det fungerer! Anonymous poster hash: bec6f...939
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Jeg var også sånn da jeg var liten: Jeg var, og er, ikke særlig kreativ, så leking ble fort kjedelig. Jeg var heller ute og syklet, badet, drev med ballspill og gjorde sånne ting. Er ikke så veldig utypisk for tallmennesker for eksempel. Så lenge barnet ikke er stillesittende ville jeg ikke bekymret meg for det i det hele tatt Ja, kanskje noen barn bare aldri blir interessert i leker. Det som er dumt er at det da fort blir kjedelig når vi er inne. Anonymous poster hash: bec6f...939
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Synes det høres ut som et sunt barn du har! Istedenfor å være bundet til plastikkleker, så er hun mer opptatt av å bruke kreativitet og fantasi. Ikke minst tilbringe tid utendørs. Jeg ville ikke forandret noe Anonymous poster hash: 483d3...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå