Gå til innhold

Stor mage, stor barn. Stemte det hos deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige graviditet tenkte jeg ikke så mye over hva jeg spiste og gikk opp nesten 30 kilo. Magen var enorm og ut kom en plugg på litt over 4 kg. Denne gangen tenker jeg litt nøyere over hva jeg spiser og har ikke gått oppaå veldig mye. Men jeg er bare 14 uker og magen begynner å bli kjempeator. Samme mønsteret som sist

Anonymous poster hash: 44e11...90b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå over gjennomsnittet forrige svangerskap og har lik mage nå.. ikke et stort barn men masse fostervann.. fått beskjed at jeg har masse fostervann nå også..

Skrevet

Jeg hadde stor mage og fikk en på under 3 kg så det stemte ikke hos meg.

Anonymous poster hash: 642b9...ef3

Skrevet

Første gang la jeg på meg 23 kg og fikk en jente på 4 kg så da stemte det.

Andre gang la jeg på meg 14 kg og gutten var 3160 g, men jeg var jo ikke akkurat liten.

Siste gang la jeg på meg 16 kg og gutten var 2700 g men født 6 uker for tidlig. Han hadde nok vært i nærheten av søsteren hvis han var født til termin så det stemmer kanskje?

Men tror egentlig det er individuelt :)

Skrevet

Både og. Fikk en 4kg baby en uke etter termin. Hadde enorm mage (kun mage) hele svangerskapet. Men hadde også veldig mye fostervann. Mine barns fødselsvekt har stemt godt med min egen fødselsvekt.

Anonymous poster hash: c6974...5f1

Skrevet

Første: gikk opp 29 kilo, var enorm! Fikk Gutt på 4200g

Andre: gikk opp 13 kilo, var enorm! Fikk jente på 3935g

Nå: har gått opp litt for mye ifølge meg selv, det er 13 uker til fødsel og jeg regner med neste også blir stor...

Så, mine har blitt store uavhengig av hvor mye jeg har lagt på meg, genetisk, pappan sin side... :(

Skrevet

Gikk opp nesten 30 kg og fikk en gutt på 4400 gr, så det stemte jo...

Men hadde ikke stor mage, lå litt under på symfysemål hele tiden og jordmor ble overrasket over hvor stor han var da han ble født. Folk sa også til meg at jeg ikke hadde så stor mage hele tiden.

Anonymous poster hash: 8e497...c61

Skrevet

Hadde stor mage sist, lå over streken på det der jordmor-skjemaet, og jeg er under 1,60. To måneder før termin fikk jeg spørsmål om hvor langt jeg var på overtid :P Gikk opp 24 kg totalt. Ut kom en liten pjokk på 46 cm og akkurat 3 kg, én uke før termin.

Skrevet

Gikk vel opp 12-13 kg, magen var svær...babyen var 2 kg..

Anonymous poster hash: 45936...4b2

Skrevet

Fikk kjempestor mage med begge guttene mine. Førstemann veide 3410 g og lillebror 3550 g. La på meg hhv 12 og 14 kg.

Skrevet

Hadde nesten ikke mage før uke 26, da ble den giga, og svingte mellom å ligg øverst på den grønne streken og den midt inni. La på meg 16 kg :-o

Ut kom en firekilos baby :-)

Anonymous poster hash: e7f8c...fce

Skrevet

Forrige graviditet tenkte jeg ikke så mye over hva jeg spiste og gikk opp nesten 30 kilo. Magen var enorm og ut kom en plugg på litt over 4 kg. Denne gangen tenker jeg litt nøyere over hva jeg spiser og har ikke gått oppaå veldig mye. Men jeg er bare 14 uker og magen begynner å bli kjempeator. Samme mønsteret som sist

Anonymous poster hash: 44e11...90b

Har lagt på meg 9 til 12 kg i svangerskapene, og siste svangerskap var det jeg la på meg minst i. Ungen var likevel den av dem som var størt med nesten 4,6 kg og 52 cm. Merkelig nok var det også da jeg hadde minst mage, så jeg vet ikke om det er noen konkret sammenheng mellom størrelsen på barnet og magen din. Sannsynligvis kommer det vel mer an på fettlageret ditt. Mitt var i alle fall større da jeg gikk med eldste.

Skrevet

Jeg hadde pitteliten mage med nr to. Så liten at jeg måtte på vekst kontroll og sparketest i uke 36. La bare på meg 7-8 kg.

Gutten var 3400g og 51cm. En uke før termin

Første var magen større og jeg la på meg 13 kg. Han var 3200g og 48 cm

Anonymous poster hash: 4c4a1...07c

Skrevet

Jeg hadde kjempestor mage, men gikk opp kun ca 15 kg hver gang Barna veide 4,3, 4,6 4,5 og 4,6 de var også lange. Hadde ikke noe med kostholdet mitt å gjøre, men genene;)

Skrevet

Stemte overhodet ikke på meg. Enorm mage, utenfor skjemaet på magemål begge graviditetene. Alle sa jeg kom til å få store babyer.

Ungene var 3,1 og 3,3 kg ved fødsel:)

Anonymous poster hash: ca4b9...828
Skrevet

Egentlig ikke. Diger mage, unge på 3400g

Anonymous poster hash: f04f2...ecb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...