Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Vi har hatt en uheldig opplevelse med en legevaktlege. Han tok oss ikke på alvor og sendte oss hjem. Senere på natten ble jenta mi alvorlig syk og ble sendt til sykehuset. Det viser seg at hun har en hjertefeil. Ikke noe alvorlig nå når det er under kontroll, men det kunne blitt katastrofalt den natten. Jeg ønsker å sende en klage på legen. Er det Fylkelegen man kontakter da? Hvordan gjør man det? Er det noen som vet hva som skjer? Blir det bare arkivert eller registreres det faktisk noe sted slik at det får konsekvenser dersom dette er en trend hos denne legen? Anonymous poster hash: 17abf...b31
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Ta kontakt med pasientombudet, de kan veilede deg videre. http://www.pasientombudet.no/ Godt det gikk bra med jenta di tross en sviktende lege! Anonymous poster hash: b6cb9...b6e
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Du sender en klage på legen til Fylkesmannen (fylkeslegen) i det fylket legevakten holder til i. Fylkeslegen vil vurdere om det er grunnlag for å opprette tilsynssak (høres litt sånn ut mtp det du forteller). Opprettes det tilsynssak, vil fylkeslegen tilskrive legen og legevakten for å be om deres uttalelse, samt innhente journaler fra konsultasjonen og andre relevante dokumenter for å vurdere saken. Skriftlig saksbehandling. De vil så vurdere om legen har gitt datteren din forsvarlig behandling ihht lovverket eller ikke. Du kan ringe til Fylkesmannen og spørre mer hvis du lurer. (Jobber med dette) Anonymous poster hash: 29065...1a9
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Takk! Ja, det gikk veldig bra. Takket være en våken bestemor, som presset på og mente jeg ikke skulle stole på legen.. Skal ikke måtte være slik! Anonymous poster hash: 17abf...b31
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Du sender en klage på legen til Fylkesmannen (fylkeslegen) i det fylket legevakten holder til i. Fylkeslegen vil vurdere om det er grunnlag for å opprette tilsynssak (høres litt sånn ut mtp det du forteller). Opprettes det tilsynssak, vil fylkeslegen tilskrive legen og legevakten for å be om deres uttalelse, samt innhente journaler fra konsultasjonen og andre relevante dokumenter for å vurdere saken. Skriftlig saksbehandling. De vil så vurdere om legen har gitt datteren din forsvarlig behandling ihht lovverket eller ikke. Du kan ringe til Fylkesmannen og spørre mer hvis du lurer. (Jobber med dette) Anonymous poster hash: 29065...1a9 Takk for utfyllende svar! Det er godt mulig det ikke er grunnlag for å opprette en sak. Det var nok ikke åpenbar grunn til å tro at barnet var sykt. Men jeg bare visste, og fortalte at noe var galt, selv om barnet fløy rundt og lekte akkurat mens hun var der. Jeg fikk bare en historie fra hans egen erfaring og at jeg ikke måtte tenke noe mer på det. Kan jo forstå at et lekende barn ikke fremstår særlig hjelpetrengende, men jeg reagerer på at mor bare blir fullstendig avfeid som hysterisk! Jeg observerer jo barnet mitt hver dag, og mener selv jeg har grunn til å vurdere om barnet oppfører seg normalt eller ei... Poenget mitt er at jeg tror nok det ikke dette vil føre til noe særlig. Men jeg ønsker at det skal registreres, slik at det ligger der dersom dette skjer igjen/ofte. Blir det det? Selv om det vurderes til å ha vært innenfor det som er akseptabelt? Anonymous poster hash: 17abf...b31
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Klag!!! Anonymous poster hash: 22169...b12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå