Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Jeg har ei jente på snart 3 år. Skjønn frøken, men veldig bestemt. "Problemet" mitt er at hun stadig vekk beordrer meg til ulike aktiviteter. F.eks får jeg ikke være på badet når hun skal kle på seg. I og med at hun er 2,5 år går det ganske trått med påkledningen, og når jeg trår til for å hjelpe blir det hylskriking og en kamp uten like. Hun skal også stadig fortelle meg hvor jeg skal være. "Mamma, sitt der. Mamma gå ut i gangen. Mamma, sitt i sofaen." Når jeg bestemt sier til henne at det ikke passer, fordi mamma må gjøre noe annet, blir det sinneanfall og hyling. Nå nettopp ville hun ha mat, like før vi skulle i bhg. Hun fikk muligheten til frokost, men ville ikke spise da. Skal jeg nekte henne mat, så hun kanskje lærer til neste gang at man spiser til frokost? Så, hva kan jeg gjøre med dette? Vil det gå over av seg selv? Typisk trassalder? Anonymous poster hash: 54e7a...6cd
klg,2 boys now:) Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Klassisk trass.hun tester din grenser.værsåsnill og ikke bli en sånn mor som spretter opp og ned og sitter her og der pga hun ønsker d.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Det er jo bare å la være å gå dit hun vil. Mine barn har også prøvd seg et par ganger, men gitt fort opp fordi det aldri gir resultater. Litt skrik og hyl må man tåle. Ang mat ville jeg nektet henne når hun spurte rett etter frokost, men gitt henne noe senere, men da på ditt initativ, ikke hennes. Anonymous poster hash: 2cae9...b73
Gjest yrild Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Jeg har ei jente på snart 3 år. Skjønn frøken, men veldig bestemt. "Problemet" mitt er at hun stadig vekk beordrer meg til ulike aktiviteter. F.eks får jeg ikke være på badet når hun skal kle på seg. I og med at hun er 2,5 år går det ganske trått med påkledningen, og når jeg trår til for å hjelpe blir det hylskriking og en kamp uten like. Hun skal også stadig fortelle meg hvor jeg skal være. "Mamma, sitt der. Mamma gå ut i gangen. Mamma, sitt i sofaen." Når jeg bestemt sier til henne at det ikke passer, fordi mamma må gjøre noe annet, blir det sinneanfall og hyling. Nå nettopp ville hun ha mat, like før vi skulle i bhg. Hun fikk muligheten til frokost, men ville ikke spise da. Skal jeg nekte henne mat, så hun kanskje lærer til neste gang at man spiser til frokost? Så, hva kan jeg gjøre med dette? Vil det gå over av seg selv? Typisk trassalder? Anonymous poster hash: 54e7a...6cd Trass :-) Bare vær tydelig og konsekvent og la henne rase så mye hun vil over at du ikke følger hennes ordre. Det går over såfremt du ikke gir etter :-)
salt_fisk Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Trass. Ang hjelp av klær, si heller at hun må spørre viss hun trenger det, så skal du hjelpe. Da får hun muligheten til å skjønne selv etterhvert at hun faktisk ikke får det til å trenger hjelp frem til hun selv kan klare det. Det har fungert her, ble to dager med forsinkelser om morgenen fordi han skulle kle på seg selv før han faktisk skjønte at han måtte spørre om hjelp for å få på seg klærne.Ang kommanderingen på hvor du skal plassere deg, ikke hopp å sprett etter hennes noter. Hva som kan hjelpe, aner jeg dog ikke.Trassing ved maten har jeg heldigvis *bank i bordet* sluppet unna.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Takk for svar! Skal bli litt mer bestemt fra nå av. Jeg bestemmer. Den virkelige jobben blir å få pappaen til å forstå det... HI Anonymous poster hash: 54e7a...6cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå