Gå til innhold

5 uker på vei...., og legene finner ikke noe foster? :O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mine beregninger er jeg 5 uker på vei. Har regelmessig menstruasjon, med en sykluslengde på 26 dager.

Tok to clearblue-digital tester for 8 dager siden, og den viste 1-2 uker gravid. Og det er jo mors graviditet, så da er jeg jo nå 5 uker på vei; eller 6 som jeg tror.

Var på sykehuset i går for innvendig UL, men de fant ingenting. Ikke plommesekk, ikke embryo, ingenting.. De ble så nervøse for en mulig exu at to leger så på meg, og fant ingenting, men mistenkte en exu. Så kom en overlege valsende inn og trykket meg på magen, og da det ikke gjorde vondt konkluderte han med ingen exu, og at jeg "bare er veldig tidlig gravid".

Jaha. Disse to legene før ham brukte minst 20 min på å prøve æ lokalisere fosteret eller i det minste plommesekken, men de fant INGENTING.

Altså, i uke 5 og 6 har jeg vært til ultralyd før; og da fikk jeg se et bankende hjerte!

Noen som har opplevd dette? Skjønner ikke hva som skjer..

Har ikke blødd eller noe..

Anonymous poster hash: da415...100

Skrevet

Det er sjeldent de finner noe så tidlig som i uke 5.. Trodde ikke de utførte UL så tidlig lenger da man finner lite eller ingenting så tidlig.. 

Vent 3 uker før du drar tilbake, da ser du nok noe om du er gravid. 

Anonymous poster hash: a5ac8...539
Skrevet

Jeg var på tidlig ul i uke 6 fordi jeg ikke hadde fått mens etter forrige svangerskap før jeg ble gravid igjen.

Han så ingenting annet enn litt forstørret livmor. To uker etter var jeg på ny ul for oppfølging og da så vi en liten en med armer og ben.

Uke 5 er veldig tidlig å se noe....

Skrevet

Det er ikke alltid mulig å se så mye så tidlig (kommer an på hvor nytt apparat de bruker), men man skal jo kunne se tykkere slimhinner og forstørret livmor vanligvis.. Jeg ville ventet et par uker, og dratt på UL igjen...

Anonymous poster hash: 87c27...233
Skrevet

Hjertet begynner vel å banke i uke 7?

Trodde heller ikke det var noe å se i uke 5 altså, det sa min gynekolog da jeg var gravid sist, måtte være minst 7-8 uker før det var noe vits å sjekke med ul sa han...

Anonymous poster hash: 14bee...d51
Skrevet

Nei, hjertet begynner å banke i slutten av uke 5 (mors uke). Men alt er så smått i uke 5, at det kan være umulig å finne både hjertet, plommesekk osv... Det kommer an på ul-apparatet.

Anonymous poster hash: 87c27...233
Skrevet

Joda, begge legene sa at noe foster ser man sjeldent, men man ser iallefall plommesekken, væske og antydning til et embryo.

Har også vært på ul selv i uke 6, og da så jeg et bankende hjerte..

Synes det er utrolig rart. Og det syntes tydeligvis de også, siden de tilkalte to leger også en overlege for hans mening. De to legene mente bestemt at jeg hadde en exu, og mente de kunne se dette på ul. De viste meg det også, og det så virkelig ut som et bittelite embryo; en sånn halvmåneformet sak med hale..

Men overlegen kom inn, brukte 1 min på ul og konstaterte at det var en cyste og at jeg bare var tidligere gravid enn antatt.

Syns dette høres rart ut... Hcg er tatt, så ny måling imorgen.

HI

Anonymous poster hash: da415...100

Skrevet

Hei ... Synes ikke det er så rart .. Så tidlig i svangerskapet når de ikke ser noe på ultralyd er det 3 muligheter ..

1. Normal graviditet

2. Graviditet utenfor livmoren

3. Graviditeten er i livmoren men utvikler seg ikke normalt

... Og det er bare tiden som vil vise hvilket alternativ du vil havne på ...

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: db4f4...fa4

Skrevet

Foster finner de ikke før uke 10 hvis alt er normalt. Før det heter det embryo.. Fant bare plommesekk i fostersekken her i uke 5 så det er tidlig. Er få uker til termin her nå.

Anonymous poster hash: 54512...af9

Skrevet

Jeg var på ul i min uke 6 +4, ift endret termin må jeg ha vært 6+6, og da kunne ikke gyn se noe hjerteaktivitet, og bare mulig et fosteranliggende som hun sa. Men hun så at jeg hadde vært/var gravid.

Jeg klarte ikke å vente i to uker på svar så jeg gikk til privat ul uken etter. Fikk da vite at jeg var 8+0, og at hjertet garantert måtte ha slått i minst to uker. Han kunne ikke skjønne at gyn ikke hadde sett et embryo uken før.

Skrevet

Var på ul uke 5, så plommesekken.

Anonymous poster hash: fc031...6fe
Skrevet

Det du har inni deg nå kalles ikke et foster. Frem til uke 10 så er den lille minireka et embryo. Først i uke 10 lukkes innvoller inn i kroppen og embryoet kan da kalles et foster. I uke 5 er det ekstremt å uvanlig å se noe som helst da, dra tilbake om en måneds tid. Hvorfor er du på UL så ekstremt tidlig?

Anonymous poster hash: 78535...ad2
Skrevet

samme skjedde med ei jeg kjenner. Kom på ul, ca uke 5, fant ikke noe foster eller noe som helst. På ul noen uker senere var det en liten knott der. Fosteret var også så gammelt som hun hadde beregnet på den nye ultralyden. ikke bekymre deg for tidlig. Kan vare en liten en inni der allikevel. Hun hadde forøvrig også svak hcg stigning. Baby ble det uansett og alt gikk fint:)

Anonymous poster hash: f786b...567
Skrevet

Korfor sånn hastverk med å få bekrefta graviditet? Skjønner jo at det er kjekt å vite altså, men kan jo uansett ikke føle seg trygg på graviditeten før det har gått ca 12 uker.

Skrevet

Korfor sånn hastverk med å få bekrefta graviditet? Skjønner jo at det er kjekt å vite altså, men kan jo uansett ikke føle seg trygg på graviditeten før det har gått ca 12 uker.

Fordi for noen er dette ganske altoppslukende, og det å gå og ikke vite er jævlig?

Anonymous poster hash: 2e5a3...17b

Skrevet

Mors uker starter jo to uker FØR babyen, så om du er i uke 5 så er jo fosteret bare 3 uker.....

Anonymous poster hash: 0deb1...c46

Skrevet

Min gynekolog sa at hun utfører ikke ultralyd før nærmere 7 uker for først da ser man om alt er bra og der skal være et bankende hjerte. Ultralyd før det kan utløse unødvendige bekymringer om man ikke finner noe, rett og slett for det kan være for tidlig. Lykke til!

Anonymous poster hash: 35190...5ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...