Gå til innhold

Avhengig av sjokolade siden fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er snart tre mnd. Jeg fullammer. Etter fødsel (ks) mistet jeg all matlyst! Klarte ikke få ned noe som helst. Utenom Cola og sjokolade. Det hadde jeg sånn inderlig lyst på. Dette bedret seg litt etterhvert selfølhelig og nå spiser jeg det samme som før. Men denne sjokolade-cravingen blir jeg ike kvitt! Hvis det går mot kveld og jeg vet vi ikke har noe i huset er det nesten så jeg blir stressa. Hjelp! Hva er dette? Kan det være noe i sjokoladen kroppen trenger mer av mår jeg ammer? Stoler på signaler fra kroppen i graviditets/amming -sammenheng... Men dette tar litt av. Har spist sjokolade daglig i snart tre mnd!!

Det skal sies at jeg samtidog har gått ned nesten 25 kg og er tilbake til der jeg var før jeg ble gravid. Snuppa er strålende fornøyd og vokser fint. Sover hele natta gjør hun også, uten mat. 20 til 07-08.

Så hva sier dere? Hva gjør jeg? Hjeeelp :/

Anonymous poster hash: e6f3e...567

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kobbermangel eller magnesiummangel?

Sjokolade inneholder både kobber og magnesium. Jeg mååå ha min dose med mørk sjokolade daglig for ikke å bli sprø - og jeg mangler både kobber og magnesium.

Kobbermangel kan også gi problemer med matlysten (og mye annet).

Men det at du blir mest sugen på kvelden kan også tyde på at det du spiser i løpet av dagen er feil for blodsukkeret ditt og at blodsukkeret ditt mot kvelden er ustabilt.

Hold deg til ordentlig mørk sjokolade så slipper du i hvert fall unna sukkeret.

Ellers kan tilskudd med krom fjerne sug hvis det egentlig er sukker du fyser på.

Anonymous poster hash: 5739e...739
Skrevet

Mørk sjokolade var en god ide :)

Anonymous poster hash: e6f3e...567

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...