**My little Miss drama and I** Skrevet 17. september 2013 #1 Del Skrevet 17. september 2013 På den ene siden kommer melka så fort og spruter ut, dette gjør klumpen urolig og sint som resulterer i at taket slippes ofte. I det siste har det vært verre. Spiser kun i 3-4 min. Alltid bare spist på en side av gangen. Prøver å rape og tilby på nytt, men vil da ikke ha !!! Er en mett da tro?! Har vært litt slappere på dagen nå en før og sover mye på dagen iforhold til ingenting før.... Har lagt fint på seg til nå, men skal veie til uke å sjekke... Er 9 uker, har spist veldig uregelmessig men nå ca hver 3t... Dette går selvfølgelig mye over nattesøvnen da det gir magevondt:/ noen tips? Vet at man kan pumpe ut litt før men er vanskelig når man er på farting og på besøk;P takk for svar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 17. september 2013 #2 Del Skrevet 17. september 2013 Hei, jeg hadde et innlegg om dette på amme-forumet for en tid tilbake og fikk svar av en ammehjelper. Du kan jo lese der for tips og råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IceNose Skrevet 17. september 2013 #3 Del Skrevet 17. september 2013 Har du mye melk i den ene puppen?Jeg har en liten og en stor pupp!Han har slitt fra starten med at melka bare spruter overalt stakkar.Min løsning: Gi han den lille puppen først, for da kommer utdrivningsrefleksen på den store puppen og da er trykket på den med mest melk mye mindre.Han får begge puppene hver gang Jeg har alltid en gulpeklut som jeg fester i bhen under puppen.Da renner ikke melka nedover Har du mulighet, så gå å håndpump deg i vasken eller noe Det hjelper jo på det verste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IceNose Skrevet 17. september 2013 #4 Del Skrevet 17. september 2013 Jeg tror kanskje grunnen til at han slipper er fordi han synes det er ubehagelig..og at han ikke klarer å ta tak rett å slett.Det blir som om han skal suge seg fast i veggen.Får han magevondt på natten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 18. september 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 18. september 2013 Ja ene puppen typisk:P er veldig gla jeg har melk altså, ja d spruter renner og det svelges unna luft osv og ja taket slippes:/ ser ut som en søledam etterpå problemet er at han spiser av en av gangen. Om jeg bare gir litt fra den ene og legger til andre. Nei ikke interessert:P.. Ja det kommer spesielt på natten. Men raper promper og bæsjer... Starte dagen kl 05 er kjedelig... Får dra å kjøpe gulpekluter i dag skal jeg prøve å pumpe først... Men på cafe o.l er d litt vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #6 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg hadde også slik (men på begge bryst), og måtte håndmelke endel før jeg la babyen til... Ga alltid kun ett bryst om gangen, hun ville aldri ha to.Og en baby kan fint spise i kun 3-4 minutter Høres ut som babyen får akkurat det den trenger, fordi den sover mer, og spiser sjeldnere. Jeg fikk faktisk råd fra HS om å ikke amme oftere enn hver andre time, fordi det kunne forårsake magevondt. Jeg ville sjekket at ikke magevondten kommer fra noe du har spist/drukket... Det er jo ikke uvanlig, dessverre, at de små har litt magevondt :/ Anonymous poster hash: 63940...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 18. september 2013 #7 Del Skrevet 18. september 2013 På den ene siden kommer melka så fort og spruter ut, dette gjør klumpen urolig og sint som resulterer i at taket slippes ofte. I det siste har det vært verre. Spiser kun i 3-4 min. Alltid bare spist på en side av gangen. Prøver å rape og tilby på nytt, men vil da ikke ha !!! Er en mett da tro?! Har vært litt slappere på dagen nå en før og sover mye på dagen iforhold til ingenting før.... Har lagt fint på seg til nå, men skal veie til uke å sjekke... Er 9 uker, har spist veldig uregelmessig men nå ca hver 3t... Dette går selvfølgelig mye over nattesøvnen da det gir magevondt:/ noen tips? Vet at man kan pumpe ut litt før men er vanskelig når man er på farting og på besøk;P takk for svar... Dersom han har våte bleier, legger på seg, sover og spiser regelmessig hver tredje timer, tror jeg han får godt med mat. Da er nok 3-4 minutter tilstrekkelig. Mine har gjort seg ferdige på noen få minutter, men jeg husker ikke helt hvor gamle de var da. Dersom han er sulten ville han sannsynligvis gitt beskjed om det, men er du bekymret så veier du selvfølgelig:) Dersom han spiser sjeldnere og mer regelmessig enn før, så kan det ha hjulpet på magevondten, eller omvendt. Og det kan jo da også være grunnen til at han sover mer på dagen. Et tips til magevondt på natten (dersom det spesielt er på tidlig morgen dette kommer) kan være å skifte bleie på han ammingen FØR han pleier å våkne. Og prøve å pumpe og presse ut litt luft, dvs hjelpe han litt på vei. Det funker i hvert fall veldig bra her. Noen stikker for eksempel et termometer så vidt innenfor rumpa, og opplever at det gjør at luft og avføring kommer veldig lett. Men magevondt går jo i de fleste tilfeller over helt av seg selv, og uten at du trenger å gjøre så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 18. september 2013 #8 Del Skrevet 18. september 2013 min baby spiser begge bryst,men spiser kun et par minutter på hvert. og har lagt på seg masse! her var det også, i perioder, svært mye melk som kom. babyen ble urolig og slapp brystet og spruten sto til alle kanter. under en ammestund ville han ta brystet og slippe det igjen maaange ganger. det resulterte i at han fikk i seg mye luft og hadde en del magevondt. jeg prøvde alltid å få han til å rape hvertfall to ganger i løpet av et måltid.. på natten gav jeg sukkervann. på dagen forsøkte jeg å hjelpe han å få ut luften. det hjalp å "sykle" med beina mens han lå på ryggen. det hjalp også litt å ligge på magen (men det var mer ubehagelig for han når han hadde vondt i magen). det gikk seg til rundt 3-4 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siamese Hellhound Skrevet 18. september 2013 #9 Del Skrevet 18. september 2013 Bruk samme bryst flere ganger, bytt f.eks etter tre timer. Ta bort baby når utdrivingsrefleksen slår inn (når det begynner å sprute). Hold en klut foran til det har roet seg litt. Du kan prøve å pumpe brystet helt tomt, da normaliserer ofte produksjonen seg, merkelig nok. Prøv å amme mest mulig oppreist. De skal jo ikke sitte, men legg babyen i oppoverbakke. Da kommer lufta opp som rap i steden for ned og lager krøll. Minifom dråper som løser opp store bobler i magen kan også hjelpe. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå