Gå til innhold

Når begynner dere med vinterskoene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det nemlig 10 -12 grader, og jeg synes det er på grensen....

Anonymous poster hash: a2d32...eeb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker vi begynner med dem så snart vi får kjøpt dem. ;) Blir vel i neste uke en gang. 7 grader ved levering i bhg her i dag, og joggeskoene begynner å bli for små, så det er vel på tide.

Anonymous poster hash: 99832...fee
Skrevet

Vintersko kommer på bena når frosten kommer.... Cherrox benyttes gjerne i søleperioden før frosten tar sikkelig tak.

Anonymous poster hash: c6feb...6f1
Gjest Skofantomet
Skrevet

Vintersko i 10-12 grader? Nei da har de overgangssko på bena så lenge det er tørt, cherrox/dockboots når det er søle :)

Skrevet

Vintersko i 10-12 grader? Nei da har de overgangssko på bena så lenge det er tørt, cherrox/dockboots når det er søle :)

Hm overgangssko, kanskje vi burde hatt det? Men jeg klarer ikke å finne noen sko som heter det, hvordan ser de ut?

Gjest Skofantomet
Skrevet

Hm overgangssko, kanskje vi burde hatt det? Men jeg klarer ikke å finne noen sko som heter det, hvordan ser de ut?

Sånn type tursko, goretex (gjerne med litt høyt skaft). Timberland har mange varianter :)

Skrevet

Her er det nemlig 10 -12 grader, og jeg synes det er på grensen.... Anonymous poster hash: a2d32...eeb

Seriøst???

Anonymous poster hash: 20397...35e

Skrevet

Tuller du HI??

Har du villet ha på varme vintersko som er ment for vintervær og kuldegrader når du hatte gått deg en tur/sprunget deg en tur?

Vintersko kommer på med frosten, fram til da brukes gore tex sko. viking, ecco osv osv

Anonymous poster hash: 7fc35...ce0
Gjest Julia1984
Skrevet

Begynner med vintersko når frosten kommer!! 11-12 grader er absolutt joggesko eller overgangssko bpde for 1, 3 og 6 åringen

Vintersko i 11-12 grader er da ikke normalt!!! Vent med de til den faktiske kulda og frosten kommer!!

Skrevet

Stakkars unge hvis du vurderer vintersko ved 11-12 grader.....hva kler du på når den frosten og kulda kommer??

Prøv selv å gå/løpe rundt i vintersko i så mange plussgrader

Anonymous poster hash: 20397...35e

Skrevet

Bruker alle overgangssko altså? Hadde tenkt vi skulle slippe unna med vintersko og cherrox, det blir jo fryktelig dyrt. :S

Er det kanskje lurt å vente med å kjøpe vintersko da, hvis det er en stund til man bruker det, siden vi ikke vet hvor mye føttene vokser til da? Når på året blir det vanligvis kaldt nok til det? (Vi bor veldig langt fra butikker, så må planlegge litt...)

Skrevet

Kjøp en joggesko, goretex med litt høyt skaft. Her komme vinterskoene på når minusgradene kommer. XXL har goretex til rundt 400,- Vintersko har jeg kjøpt i dag faktisk, men bare fordi jeg er redd de skal bli veldig utpelt og jeg er nøye på hvilke sko de skal ha. Og ja høsten/vinteren er dyr, men sånn er det å ha barn! Er ikke der man skal være gnien iallefall. 

Anonymous poster hash: ec288...b59
Skrevet

Kjøp en joggesko, goretex med litt høyt skaft. Her komme vinterskoene på når minusgradene kommer. XXL har goretex til rundt 400,- Vintersko har jeg kjøpt i dag faktisk, men bare fordi jeg er redd de skal bli veldig utpelt og jeg er nøye på hvilke sko de skal ha. Og ja høsten/vinteren er dyr, men sånn er det å ha barn! Er ikke der man skal være gnien iallefall. 

Det var jo ikke så ille pris, men da må vi bestille på nett. Er det fryktelig lett å bomme på størrelsen da, eller er barneskoene stort sett like i størrelsen i forskjellige merker?

Gjest Skofantomet
Skrevet

Det var jo ikke så ille pris, men da må vi bestille på nett. Er det fryktelig lett å bomme på størrelsen da, eller er barneskoene stort sett like i størrelsen i forskjellige merker?

Jeg syns det er forskjell på str i de forskjellige merkene, så med mindre du har noen sko hjemme i samme merke ville jeg prøvd ut i butikk.

Viking er ihvertfall større enn f.eks Timberland i str :)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Kjøp store nok, og legg heller i en ullsåle hvis de er for store. 

Og ja, her bruker ungene kraftige "joggesko" eller trackingsko med goretex eller en annen type membran nå, før det blir kaldt. Og støvler med ullsåle og ullsokker i på våte dager. Vinterskoene kommer på når det blir kaldt og vinter. 

Skrevet

når det blir frost.

Anonymous poster hash: 044fd...7c9
Skrevet

Vi har de fremme, men bare en av ungene som har brukt de. Hun som har de er en frysepinne, så hun har de gjerne på om morran og bytter på utpå dagen når varmen kommer mer. Hun har med seg joggesko i sekken.

Har sherrocks og gummistøvel med for, de har vært litt mer i bruk.

Anonymous poster hash: f7df7...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...