Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Vi venter vår tredje jente og står fast når det gjelder navn denne gangen. Forslag vi har til nå er: Idun Vårin Alvilde Live Liva Ingvild Noen synspunkter på disse forslagene, evt. noen andre fantastiske forslag på fine jentenavn ? Våre to jenter heter forresten Signe og Eira Anonymous poster hash: 6c351...ea0 Anonymous poster hash: 6c351...ea0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Overskriften skulle være: Et norrønt navn til lillesøster:) Anonymous poster hash: 6c351...ea0
camillla Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Live, Vårin og Ingvild liker jeg.. hva synes du om Alvida eller Elvida eller Elida?
anonyme123 Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Stemmer definitivt for Live! Perfekt navn sammen med søstrene :-)
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 (endret) Vårin er jo nydelig da . hva med Frøya da? Endret 17. september 2013 av Anonymbruker85
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Tusen takk for svar! Syns både Frøya og Elida er er fine forsalg! De må jeg tenke litt på Anonymous poster hash: 6c351...ea0
Tieran Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Jeg synes Idun er et nydelig navn! Har en katt med det navnet, men det er bare fordi jeg vet at sambo aldri ville gått med på navnet til et barn Alvilde passet helt utrolig bra sammen med søstrenes navn, men jeg synes navnet i seg selv er litt tungvint. Dog fint. Vårin kommer på en god 3.plass. Frøya er et herlig navn og gir meg mange gode assosiasjoner! Andre navn; Asta Disa Fride Nanna Olava Olea Torine Tyri Vivil Ellers synes jeg Sigri/Sigrid er herlig, men det blir jo veldig likt storesøster's navn
Cornelianelia Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Alvilde er et av de nydeligste navnene jeg vet om. Det blir jo litt lengre enn søstrenes navn, men Signe, Eira og Alvilde klinger jo bra. Idun sto også på min liste, men mannen mente dessverre at det bare var navn på en ketsjup. Jeg er ikke enig, og synes navnet er flott. Signe, Eira og Idun passer også kjempebra! Søtt og tøft navn samtidig. Ingvild havner på en god tredjeplass. Det er også et solid, stødig, søtt og godt navn som ikke er så mye brukt på småbarn nå, samtidig som det er velkjent. Signe og Ingvild kan kanskje høres litt likt ut om man sier dem sammen? Ander forslag: Guro Oline Frøydis Åsne Tora Gyda Tyra
Vipsenmamma Skrevet 18. september 2013 #12 Skrevet 18. september 2013 Hva med bare Liv? evt. synes jeg Idun er fint.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #13 Skrevet 18. september 2013 Her var det jammen mange fine synspunnkter:) Takk! Min favoritt er nok Idun, men sliter slitt med å få med mannen på det navnet.. hm.. Bare Liv syns eg og er fint, men ikkje mannen... Hadde vore enklare å få bestemme heilt sjølv Men mange andre fine forslag her og, så må nok i tenkeboksen igjen. Vanskelig å finne det perfekte navn Anonymous poster hash: 6c351...ea0
sonne Skrevet 18. september 2013 #14 Skrevet 18. september 2013 Synes Live er helt klart finest og passer godt til søstrene. Liker Alvilde også. De andre er ikke helt min smak. Andre forslag: Alida Aida Elida Erle Fride Hedda Iselin Ingrid Ida Live Tiril Tuva Ylva
Cybele Skrevet 19. september 2013 #16 Skrevet 19. september 2013 Alvilde er det fineste jentenavnet jeg vet om. Syns det passer godt med Signe og Eira også
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #18 Skrevet 20. september 2013 Live eller Vårin. Kanskje Vilde istedet for Alvilde? Anonymous poster hash: 1ebe6...4e3
Suebird Skrevet 23. september 2013 #20 Skrevet 23. september 2013 Alde! Det er et aldeles nydelig navn, og synes det passer utmerket med søstrene. Signe, Eira og Alde Signe, Eira og Freja Signe, Eira og Isa Signe, Eira og Iselilja Signe, Eira og Lilja Signe, Eira og Silja Signe, Eira og Eialin Signe, Eira og Alvine Signe, Eira og Isolde Signe, Eira og Evine Signe, Eira og Milja Av de på din liste synes jeg Vårin eller Alvilde.
Vårprinsessa Skrevet 24. september 2013 #21 Skrevet 24. september 2013 Fattet virkelig interessen for Silja, som Suebird nevnte over her! Aldri hørt før (*nødt til å skrive ned*
siriola Skrevet 26. september 2013 #22 Skrevet 26. september 2013 (endret) Jeg har en datter som heter Eira, og nå venter jeg datter nummer to - har VELDIG lyst til å kalle henne Signe! Så moro at du har to døtre som heter nettopp det:) Men mannen min nekter for Signe, siden en av hans beste venner har en datter som heter det... (Signe og Eira har vært favoritter hos meg sålenge jeg kan huske...) Liker forøvrig Vårin og Freja veldig godt. Andre norrøne forslag er Haldis, Tordis, Norunn eller Åshild. Ingen av de populære for tiden, men velkjente og fine, syns nå jeg:) Endret 26. september 2013 av siriola
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #24 Skrevet 19. oktober 2013 Så gøy at du har Signe og Eira som favorittnavn siriola! Synd mannen din nekter for Signe til jente nr.2 da.. Tusen takk for mange gode navneforslag her! Virkelig til god hjelp! Er så fint med ny navneinspirasjon! Nå står vi mellom tre navn Vårin Live Vilde Men vi har fortsatt en stund til termin så det kan vel alltids forandre seg ennå Anonymous poster hash: 6c351...ea0
pinoisme Skrevet 20. oktober 2013 #25 Skrevet 20. oktober 2013 Dere "må" bare gå for Signe, Eira og Vårin - helt utrulig nydelige navn sammen (og alene)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå