Gå til innhold

Et norrønt til lillesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter vår tredje jente og står fast når det gjelder navn denne gangen.

Forslag vi har til nå er:

Idun

Vårin

Alvilde

Live

Liva

Ingvild

Noen synspunkter på disse forslagene, evt. noen andre fantastiske forslag på fine jentenavn ;) ?

Våre to jenter heter forresten Signe og Eira

Anonymous poster hash: 6c351...ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overskriften skulle være: Et norrønt navn til lillesøster:)

Skrevet

Live, Vårin og Ingvild liker jeg.. hva synes du om Alvida eller Elvida eller Elida?

Skrevet

Stemmer definitivt for Live! Perfekt navn sammen med søstrene :-)

Gjest Anonymbruker85
Skrevet (endret)

Vårin er jo nydelig da :). hva med Frøya da? :)

Endret av Anonymbruker85
Skrevet

Tusen takk for svar! Syns både Frøya og Elida er er fine forsalg! De må jeg tenke litt på :) 

Skrevet

Jeg synes Idun er et nydelig navn! Har en katt med det navnet, men det er bare fordi jeg vet at sambo aldri ville gått med på navnet til et barn :)

Alvilde passet helt utrolig bra sammen med søstrenes navn, men jeg synes navnet i seg selv er litt tungvint. Dog fint.

Vårin kommer på en god 3.plass.

Frøya er et herlig navn og gir meg mange gode assosiasjoner!

Andre navn;

Asta

Disa

Fride

Nanna

Olava

Olea

Torine

Tyri

Vivil

Ellers synes jeg Sigri/Sigrid er herlig, men det blir jo veldig likt storesøster's navn :)

Skrevet

Alvilde er et av de nydeligste navnene jeg vet om. Det blir jo litt lengre enn søstrenes navn, men Signe, Eira og Alvilde klinger jo bra.

Idun sto også på min liste, men mannen mente dessverre at det bare var navn på en ketsjup. Jeg er ikke enig, og synes navnet er flott. Signe, Eira og Idun passer også kjempebra! Søtt og tøft navn samtidig.

Ingvild havner på en god tredjeplass. Det er også et solid, stødig, søtt og godt navn som ikke er så mye brukt på småbarn nå, samtidig som det er velkjent. Signe og Ingvild kan kanskje høres litt likt ut om man sier dem sammen?

Ander forslag:

Guro

Oline

Frøydis

Åsne

Tora

Gyda

Tyra

Skrevet

Hva med bare Liv?

evt. synes jeg Idun er fint.

Skrevet

Her var det jammen mange fine synspunnkter:) Takk!

Min favoritt er nok Idun, men sliter slitt med å få med mannen på det navnet.. hm..

Bare Liv syns eg og er fint, men ikkje mannen... Hadde vore enklare å få bestemme heilt sjølv ;)

Men mange andre fine forslag her og, så må nok i tenkeboksen igjen.

Vanskelig å finne det perfekte navn ;)

Skrevet

Synes Live er helt klart finest og passer godt til søstrene. Liker Alvilde også. De andre er ikke helt min smak. Andre forslag:

Alida

Aida

Elida

Erle

Fride

Hedda

Iselin

Ingrid

Ida

Live

Tiril

Tuva

Ylva

Skrevet

Alvilde er det fineste jentenavnet jeg vet om. Syns det passer godt med Signe og Eira også:)

Skrevet

Live eller Vårin. Kanskje Vilde istedet for Alvilde?

Anonymous poster hash: 1ebe6...4e3
Skrevet

Alde! Det er et aldeles nydelig navn, og synes det passer utmerket med søstrene.

Signe, Eira og Alde

Signe, Eira og Freja

Signe, Eira og Isa

Signe, Eira og Iselilja

Signe, Eira og Lilja

Signe, Eira og Silja

Signe, Eira og Eialin

Signe, Eira og Alvine

Signe, Eira og Isolde

Signe, Eira og Evine

Signe, Eira og Milja

Av de på din liste synes jeg Vårin eller Alvilde.

Skrevet

Fattet virkelig interessen for Silja, som Suebird nevnte over her! Aldri hørt før (*nødt til å skrive ned*

Skrevet (endret)

Jeg har en datter som heter Eira, og nå venter jeg datter nummer to - har VELDIG lyst til å kalle henne Signe!

Så moro at du har to døtre som heter nettopp det:) Men mannen min nekter for Signe, siden en av hans beste venner har en datter som heter det... (Signe og Eira har vært favoritter hos meg sålenge jeg kan huske...)

Liker forøvrig Vårin og Freja veldig godt. Andre norrøne forslag er Haldis, Tordis, Norunn eller Åshild. Ingen av de populære for tiden, men velkjente og fine, syns nå jeg:)

Endret av siriola
  • 4 uker senere...
Skrevet

Så gøy at du har Signe og Eira som favorittnavn siriola! Synd mannen din nekter for Signe til jente nr.2 da..

Tusen takk for mange gode navneforslag her! Virkelig til god hjelp! Er så fint med ny navneinspirasjon! Nå står vi mellom tre navn

Vårin

Live

Vilde

Men vi har fortsatt en stund til termin så det kan vel alltids forandre seg ennå:)

Skrevet

Dere "må" bare gå for Signe, Eira og Vårin - helt utrulig nydelige navn sammen (og alene)! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...