Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Hei! Jeg bare lurer på om det er slik at dere leker med barnet/barna hverdag? Tenkte litt på barn fra 2 til 5.år?? Anonymous poster hash: ce384...c8d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Leker selvfølgelig med sønnen min på 2,5 år hver dag. Hvert fall i en times tid mellom middag og legging. Jeg savner ham masse etter en lang dag på jobb Anonymous poster hash: c8e85...0c2
Tarssan Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Nei. Ikke i den forstand at vi sitter ilag å leker med leker. Men jeg tuller med de innmellom gjøremål, snakker med de om det de måtte være opptatt av, setter de igang med tegning eller lignende og leser for de. Jeg er ikke en slik mamma som liker å leke med leker, men jeg liker å være sammen med barna mine
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Blir lite lek desverre. Når jeg kommer hjem, så er det å lage middag, så spise. Etter dette vil gjerne poden se på barne-tv.Vi ser på dette sammen da. Så det blir vår kosestund. Etter dette er det kveldsstell og legging. Leser og synger i senga. Men prøver å være flink å legge alt av husarbeid o.l til side på helgene og bruker all tid på han da. Anonymous poster hash: db8be...11a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Hei! Jeg bare lurer på om det er slik at dere leker med barnet/barna hverdag? Tenkte litt på barn fra 2 til 5.år?? Anonymous poster hash: ce384...c8d Nå er han ikke mer enn 1,5 år gammel da, men ja jeg leker med han hver dag. Kanskje ikke hele dagen, men hver dag. Han går ikke i barnehage, og så lenge vi er hjemme eller ikke er med andre som han leker med, så leker vi :-) Anonymous poster hash: 4bab7...980
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Leker altfor lite med barnet mitt (2 år). Prøver å få til de anbefalte 15 minuttene om dagen, noen dager blir det mer, andre dager blir det dessverre ingenting. Veldig dårlig samvittighet for det, men jeg er ikke noe god til å leke... Har helt glemt hvordan man egentlig gjør det, også er det så kjeeeedelig... Anonymous poster hash: bf779...1f8
Diddels Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Vi leker ikke sammen hver dag, for av og til henter jeg i barnehagen også drar vi rett hit eller rett dit osv. Men når vi er hjemme leker jeg alltid med dem, bortsett fra nr storebror spiller nintendo, for det skjønner jeg meg ikke på. Vi sitter å tegner, leser bok, øver på å skrive eller telle, bygger med lego, togbane osv. Jeg er ikke sååå flink å delta i fantasilekene, som når han drar frem piratskipet sitt og later som om den blir angrepet av en hai... men da er han flink til å leke selv. Med lillesøster er det ikke så lett. Hvis jeg tegner med henne, vil hun alltid ha min blyant. Gir jeg den til henne vil hun ikke lenger ha den osv. Men hun leker veldig fint med storebror. Jeg syntes ikke det er kjedelig eller tidskrevende. Jeg syntes det er mye morsommere og oppdage gleden ved å skrive navnet sitt riktig helt selv eller bygge en av de fine figurene i legoesken enn å skure kjeler osv. men av og til må man jo bryte opp for å lage middag.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Nei. Ikke i den forstand at vi sitter ilag å leker med leker. Men jeg tuller med de innmellom gjøremål, snakker med de om det de måtte være opptatt av, setter de igang med tegning eller lignende og leser for de. Jeg er ikke en slik mamma som liker å leke med leker, men jeg liker å være sammen med barna mine Ganske nøyaktig sånn er det hjemme hos oss også. Leser og synger med barna. Spiller spill. Lager mat sammen. Danser. Snakker, tuller og tøyser. Men ytterst sjeldent at vi leker med leker. En sjelden gang deltar vi foreldre i rollelek, bygger togbane el.l. Kanskje en gang i mnd Anonymous poster hash: 16123...ca9
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Når vi kommer hjem setter jeg som regel i gang med middagen. Hun pleier å komme til meg med leker, og jeg leker ett minutt her og ett minutt der. Etter middag leker vi, enten pusler vi, herjer, spiller fotball, synger, danser..hun er 2,5 år. Vi snakker sammen når vi spiser middag da, og har en veldig fin kosetid da. Etter barnetv og kvelds blir det stell og til køys. Noen ganger leser jeg eventyr eller synger, men som oftes er det bare litt kos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå