Gå til innhold

Velger å være anonym akkurat nå...

Anbefalte innlegg

Var på 2. svangerskapskontroll i dag, i uke 26. Var før graviditeten ca 80-82 kilo tung, og i dag viste vekten nedslående 94 kilo....Hjelpes.... Er helt matt....Hadde ikke trodd det var så mye!! Kan fortsatt bruke en av de vanlige buksene mine. Nå angrer jeg litt på at jeg ikke har veid meg oftere, hadde nok gjort noe med matinntaket om jeg så hvor det bar. Rart hvor blind jeg har vært... Så da har jeg gått opp alt jeg bør gå opp allerede, og det er 14 uker igjen... :-( Jeg vet det er min egen feil, jeg har bare ikke vært klar over hvor mye jeg har gått opp... Blir stressa av dette, og får veldig lyst til å slanke meg (vet det ikke er bra). Er litt sånn alt eller ingenting type, så nå har jeg spist alt, og føler derfor for å gå helt i motsatt retning og spise minimalt for å ikke legge på meg mer, helst gå ned.... Uff og uff....

Anonymous poster hash: 35317...a10

Fortsetter under...

Jeg begynte vekta på 80 kg og er nå 92. Jeg er i uke 28 nå. Hsr ikke hørt noe negativt ved dette når jeg har vært på kontroller. Jeg er høy 183 så det synes ikke allverdens. Jeg tenker at etter fødselen og etter hvert kommer jeg ned til vanlig vekt. Jeg passer på å ikke stappe i meg cola chips sjokolade o.l hver dag. Ellers spiser jeg sundt å variert. Jrg skjønner at du får lyst å slanke deg, men det er vel ikke tiden for det nå. :) Vi får ta kampen mot kiloene etter fødselen. Og så lenge du passer på å spise sundt å variert er jo det det aller beste en kan gjøre for den lille

Du trenger jo ikke slanke deg, man legger på seg i rykk og napp så ta det med ro, det trenger nødvendigvis ikke bli så mange fler kg til før uke 40 :)

Du kan kanskje bli mer bevisst over hva du putter i deg fremover, men å slanke seg er unødvendig. Hos mange "renner" kg av med en gang man ammer.

Anonymous poster hash: 46391...24e

Takk for svar:-)

Du er en del høyere enn meg, jeg er bare 168, så BMI blir en del høyere på meg... Jordmor var veldig tydelig på at jeg ikke bør legge på meg mer i svangerskapet, og jeg blir så engstelig for neste kontroll som er om fire uker...Helst skulle jeg veid litt mindre enn 94 da, men samtidig så føler jeg ikke at jeg har vært en storspiser til nå, så hva om jeg legger på meg uansett...? Har vært avslappet i forhold til vekt før, men nå er jeg temmelig stresset kjenner jeg... Det er jo vel i siste trimester man legger på seg mest, så blir nervøs for resten av svangerskapet kjenner jeg... Spiser variert og sunt, men litt me søtt enn jeg bør...

Du er en del høyere enn meg, jeg er bare 168, så BMI blir en del høyere på meg... Jordmor var veldig tydelig på at jeg ikke bør legge på meg mer i svangerskapet, og jeg blir så engstelig for neste kontroll som er om fire uker...Helst skulle jeg veid litt mindre enn 94 da, men samtidig så føler jeg ikke at jeg har vært en storspiser til nå, så hva om jeg legger på meg uansett...? Har vært avslappet i forhold til vekt før, men nå er jeg temmelig stresset kjenner jeg... Det er jo vel i siste trimester man legger på seg mest, så blir nervøs for resten av svangerskapet kjenner jeg... Spiser variert og sunt, men litt me søtt enn jeg bør...

Neida, noen leger på seg mest i 1, i 2 og noen i 3 trimester. Det er ingen fasitsvar, så derfor behøver dette ikke bety at du kommer til å legge på deg enda mer i 3 trimester. 

Denne gangen hadde jeg rask vektstigning frem til uke 24, der stagnerte det og jeg er nå i uke 29 (straks 30) Med nr 1 la jeg på meg samtlige 20(!) kg de siste 8 ukene og med nr 2 gikk jeg ikke opp i vekt.

Annonse

Neida, noen leger på seg mest i 1, i 2 og noen i 3 trimester. Det er ingen fasitsvar, så derfor behøver dette ikke bety at du kommer til å legge på deg enda mer i 3 trimester.

Denne gangen hadde jeg rask vektstigning frem til uke 24, der stagnerte det og jeg er nå i uke 29 (straks 30) Med nr 1 la jeg på meg samtlige 20(!) kg de siste 8 ukene og med nr 2 gikk jeg ikke opp i vekt.

Tusen takk for beroligende ord:-) Får håpe at jeg er av dem som legger minst på seg i 3.tri !

Noen legger på seg mye og noen legger på seg lite. Til dels kan det styres, men en del er faktisk hormonelt og ift væske i kroppen osv. Spis sunt og fornuftig, drikk vann, beveg deg som du kan. Det ordner seg :)

Anonymous poster hash: d9a33...4e9

Noen legger på seg mye og noen legger på seg lite. Til dels kan det styres, men en del er faktisk hormonelt og ift væske i kroppen osv. Spis sunt og fornuftig, drikk vann, beveg deg som du kan. Det ordner seg :)

Tusen takk:-) Er heldigvis i fin form og i jobb, så ligger ikke på sofaen (som jeg gjorde da jeg fikk isjias i vinter...).

Dailis:

Ikke verst! :-) Hadde vært supert om jeg ikke gikk opp mer, helst litt ned... Ikke noen god følelse å ha gått opp kvota mi alt nå... Blir stresset og nervøs. Jordmor var veldig tydelig på at jeg ikke må gå opp mer nå....

Du kommer til å takke jordmor for at hun var så streng tror jeg. Da fikk du jo en oppvekker så du kan bli mer bevisst. Men skulle ønske hun la til at det er ok å legge på seg om du får vann i kroppen.

Du kommer til å takke jordmor for at hun var så streng tror jeg. Da fikk du jo en oppvekker så du kan bli mer bevisst. Men skulle ønske hun la til at det er ok å legge på seg om du får vann i kroppen.

Ja, det kan hende:-) Akkurat nå føler jeg meg mest dum og stressa, men satser på at jeg føler meg litt bedre etterhvert. Og at jeg ikke boi for opphengt i vekt og kcalorier...

Annonse

Drit i vekta kjære deg! Ja det er vanskelig. Døds vanskelig å ikke bry seg jeg vet. Men alle er ulike, alle svangerskap også. Jeg hadde en vekt på 84 med begge de to første, ble akkurat 100kg og under 3 mnd etter fødsel var jeg tilbake.

Denne gangen la jeg på meg 10kg før jeg ble gravid, la om kosten til sunn mat lite og ofte og trente. Var 95 når jeg ble gravid, gikk først ned 3kg og så opp to. Er nå 94kg og 17 uker, så hva skal jeg si denne gangen?

Noen legger på seg 5kg andre 36kg. Har du ikke andre risikofaktorer er der helt greit å legge på seg litt mer enn mellom 12 og 16 kg. Lykke til. Går så fint atte :)

Anonymous poster hash: 2d209...3a9

Drit i vekta kjære deg! Ja det er vanskelig. Døds vanskelig å ikke bry seg jeg vet. Men alle er ulike, alle svangerskap også. Jeg hadde en vekt på 84 med begge de to første, ble akkurat 100kg og under 3 mnd etter fødsel var jeg tilbake.

Denne gangen la jeg på meg 10kg før jeg ble gravid, la om kosten til sunn mat lite og ofte og trente. Var 95 når jeg ble gravid, gikk først ned 3kg og så opp to. Er nå 94kg og 17 uker, så hva skal jeg si denne gangen?

Noen legger på seg 5kg andre 36kg. Har du ikke andre risikofaktorer er der helt greit å legge på seg litt mer enn mellom 12 og 16 kg. Lykke til. Går så fint atte :)

Anonymous poster hash: 2d209...3a9

Tusen takk for oppmuntrende ord!:-) Jeg prøver å drite i det, men samtidig gruer jeg meg til neste jordmorkontroll, da må jeg på vekta igjen, og jeg er så redd for å ha gått opp ytterligere... Skikkelig ydmykende var det, og ikke bedre om jordmor blir sint (vet det høres rart ut, men hun var skikkelig streng!). Har bestemt meg for å ikke kjøpe godteri/snacks før etter fødselen, bare spise om jeg får det servert hos andre (det er ikke så ofte). Er livredd for å ha ting i hus som kan gjøre meg feitere... Heldigvis er jeg glad i norskeepler, så knasker det og minner meg på den ydmykende følelsen på jordmorkontrollen om jeg blir fristet til å småspise....

Tenker og som mange her...drit litt i det. Det er stor forskjel på kor mykje folk legger på seg. Sjølv er eg normalvektig men gjekk opp henholdsvis,17 og 23 kg i mine forrige svangerskap. Var veldig stressa fordi eg gjekk opp så masse, men eg gjekk alt nedigjen forhldsvis fort etter begge graviditetane. Så eg trur faktisk at eg "bør legge på meg" ein del....Er 18 vk no og har igjen lagt pp meg eindel allereie.....eg trur vi er laga litt ulike. Det er jo klart at man ikkje må gå heilt berserk med mat og ingen bevegelse, men samtidig så trur eg at det er normalt med forskjeller. Eg skal prøve å ikkje tenke så.masse på kiloa i graviditeten og det same vil eg råde deg til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...