Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Noen som vet hvordan det er å bo i det området?Vet det er en del innvandrere der, men det er ikke nødvendigvis noe negativt dersom det ikke er for mange.Hvor høy er innvandrerandelen på barne skolen?Er det et koslig område å bo i Anonymous poster hash: 1b846...99e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Anbefales ikke. HØY prosent med innvandrere på skolen, ikke et sted med godt rykte. Er selv vokst opp noen få km unna der, ved Oppsal. Anonymous poster hash: 95e83...21d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Jeg ville ikke bodd der.. Anonymous poster hash: 3bba5...d27
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Født og oppvokst der og hadde en fantastisk barndom med marka rett ved og stall i nærheten. Skolene er gode med store sportsområder, svømmehall på Haukåsen og tennisbane. 10 min med tbanen rett ned til byen og faktisk veldig lite kriminalitet. Du finner både kirke og barnehager i nærheten. Det er som de sier over her blitt mye utlendinger de siste årene, så om du velger å bo der kommer vel ann på hvor mye du har imot utlendinger eller ikke. Har familie som fortsatt bor der og det er stille og rolig + kort vei til alt. Det er alt i alt et veldig familievennlig område selvom det er familier fra hele verden Anonymous poster hash: e10ee...0d0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Ville hellere flytet til hellerud, godlia, skøyen, ulsrud, oppsal, høyenhall eller noe enn Haugerud dersom du ikke vil at barna blir minoritet på skolen... veldig skille fra haugerud til hellerud som jo ligger rett ved siden av hverandre. Anonymous poster hash: d6010...8bb
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Jeg har bodd med min lille familie på Haugerud i tre og et halvt år når vi nå flytter herfra. Vi var positivt innstilt og åpen da vi kom, men vi fikk det bare ikke til. Alle de etnisk norske som vi ble kjent med disse årene har nå flyttet. Det kan virke som om de etnisk norske flytter herfra året før ungene deres begynner på skolen. Mitt barn er den eneste etnisk norske av sitt kjønn i sin klasse. Problemet på Haugerud er egentlig ikke at det er så mange andre etnisiteter her. Problemer er at det er så mange innflyttere her fra samme land. Her på Haugerud er det mange innflyttere fra samme land. Deres kultur og religion er svært forskjellig fra min. Jeg opplever at de ikke er interessert i å bli kjent med oss eller omgås oss. Det er de etnisk norske som er monoritet her. Vi flytter fordi vi tror vårt barn vil få det bedre å vokse opp et annet sted. Ungen har få venner, han blir ikke tatt imot av de andre ungene her, han har få å leke med. Ingen ringer på døra og spør om han vil komme ut å leke. Jeg mener vi har tatt et godt valg for ungen vår når vi nå har valgt å flytte herfra. Anonymous poster hash: 04d10...001
hysterika Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Flytt til Kolbotn! Der kan man fortsatt få rimelige rekkehus, skolene er kjempebra, og du har fortsatt kort vei til Oslo sentrum.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Flytt heller til tveita. Mindre innvandrere, ikke noe biltrafikk da veien går rundt bolig området. Du får utsikt over hele byen. Alt er bedre her, 2min unna; ( Anonymous poster hash: 6a852...2c0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Flytt til Mortensrud :-) Anonymous poster hash: d1555...550
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Jeg er også fra Haugerud. Sa til mannen min at hvis det hadde vært som før ville jeg ha flyttet tilbake. Men nå, aldri i livet. Jeg har også familie som fortsatt bor der, så er innom i ny og ne. Anonymous poster hash: 68390...075
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #11 Skrevet 17. september 2013 Haugerud var et veldig fint sted for sånn 10-15 år siden. Herlig med marka og Lutvann, stallen osv. Nå er det dessverre ikke like bra, nettopp pga at det er så mange innvandrere og veldig lite nordmenn. Jeg har ei venninne der fortsatt, hun har jobben sin der og barna er vokst opp der så det er vanskelig å flytte, men jeg tror ikke hun hadde kjøpt hus der i dag om hun kunne gjort om kjøpet altså. Det er jo blitt en getto, samme med furuset ved senteret. Anonymous poster hash: 580a4...d72
MammantilNurket Skrevet 17. september 2013 #12 Skrevet 17. september 2013 Jeg har aldri bodd der selv, men kjenner folk som bor der. Jeg har også vært der ved flere anledninger. Skal jeg være helt ærlig synes jeg at stedet er nitrist.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #13 Skrevet 17. september 2013 Jeg har jobbet på ungdomskolen der og hvis kvaliteten på skolene er noe dere setter høyt så er det ikke noe å tenke på. Den er like god der som andre steder i groruddalen. De har ikke noen andre problemer enn de du kan regne med å møte på på en ungdomskole. Når det er sagt så er det veldig få etnisk norske. I min klasse på 30 så hadde jeg 3 etnisk norske. Jeg tror nok ikke jeg hadde valgt å bosette meg der...men det er veldig fint der altså! Anonymous poster hash: 86c3c...351
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #14 Skrevet 17. september 2013 Jeg har nok et skjevt inntrykk av Haugerud. Jobbet lenge i byomfattende barnevern og Haugerud er bortsett fra Romsås den verste bydelen for meg. Stein, stein, blokk, blokk, motorstøy, lav sosioøkonomisk status og for få som er stolte av bydelen sin. Kunne aldri tenkt meg å bo der rett og slett! Anonymous poster hash: 7926e...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå