Gå til innhold

Dilemma - helgesamvær og barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort forklart:

Det er samværsfar sin helg. Lite engasjert type, men påstår han vil ha samvær. Bruker sine foreldre som barnevakt ofte (selvom han bare har 4 dager i mnd med samvær, dvs annenhver fredag ettermiddag - søndag)

Jeg, min nye mann og vårt felles barn skal på hyttetur i helgen. Har leid oss bil og greier for å kunne reise. Barn nr 1 har fått tilbud om å være med oss og ville i utgangspunktet det istedenfor å reise til far (hadde ikke sagt til han enda at barnet heller ville være med oss, så dette vet han ikke).

Men nå har barnet blitt invitert i bursdag lørdag, og vil dit selvom det innebar å være hos faren fredag og søndag. Ringer far og informerer om bursdagen. Han bor ca 30 min unna oss med bil. Men han sier nei. Han gadd ikke sitte å kjede seg de 4 timene bursdagen varer. Dessuten var det for langt å reise frem og tilbake....

Hva gjør vi? Vi har ikke mulighet til å droppe hytteturen. Har gledet oss, leid bil og skal ha med oss besteforeldrene også. Har ingen annen familie barnet kan være hos sånn at det blir mulig med bursdagen fra vår side. Hvis vi skal kjøre til bursdagen og tilbake tar det oss 7 timer og det er ikke aktuelt å bruke hele lørdagen på det.

Hva skal vi gjøre? Jeg strekker meg som oftest lenger enn jeg burde ang dette samværet, men denne gangen er det ikke mulig. Og barnet vil i den bursdagen (10år), det er en av bestevennene.

Anonymous poster hash: d349d...fab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre ingenting du kan gjøre, far velger selv om han vil kjøre barnet i bursdag. Men varer virkelig besøket i 4 timer???

Anonymous poster hash: 21f0d...e50

Skrevet

Man kan ikke alltid få det som man vil her i verden, barnet har to valg, enten hyttetur eller pappa, bursdag får hun ikke gått i denne gangen.

Synes egentlig det er rarere at bestevenninnen velger å feire den helgen hun vet at datteren din er hos pappa jeg da, har barn på samme alder og de forhører seg alltid med bestevennene så det passer før de setter dato for feiring.

Anonymous poster hash: 0765f...570
Skrevet

Utrolig lat far. Høres ut som min eks som aldri har kjørt sin datter i bursdag de åtte årene hun har levd. Ei eller på fotballcuper. 30 min kjøretid her også. Så her er det vi som har kjørt henne. Eller så har hun blitt hjemme den helgen. Men er det noen mulighet for at hun kan overnatte hos bestevenninnen fra f.eks fre-lør så kan far hente i bursdagen og så er hun hos far til søndag?

Anonymous poster hash: 42694...576

Skrevet

Bursdagen varer fire timer.

Foreslo for far at hun kunne sove hos en venninne og så kunne han hente når bursdagen var ferdig, men han ville ikke henne heller. Fordi det ble så langt å reise på en lørdag?! Han kommer ikke til å gjøre det uansett hvor bra jeg legger til rette.

og det er jeg som må være den slemme som sier at barnet ikke kan dra, han er for feig til å ta den samtalen :(

HI

Skrevet

Da må du jo bare si sannheten. Far vil ikke/ syns det er langt å kjøre, derfor kan du dessverre ikke komme i bursdag. Du trenger jo ikke være noe annet enn budbringeren. Og selv om barnet ditt blir skuffet er det ingen grunn til at du skal ta det på din kappe. Ta en telefon til far istedet.

Anonymous poster hash: c9499...35f

Gjest FinogFjong
Skrevet

Spør om ungen får være hos venninda si hele helga, så får ungen en god opplevelse dere får reist på tur og far kan sitte der å gremmes!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kjenner til den. Far her har ikke på 8 år kjørt i en eneste bursdag. Men, desverre er det ikke annet å gjøre enn å la han bestemme. Hytta, eller pappa uten bursdag

Skrevet

Jeg skal ta en telefon til foreldrene imorgen. Håper virkelig det løser seg.

Skal på familievern kontoret imorgen. Håper vi får noen bra tips der til hvordan vi skal forholde oss til denne faren som ikke stiller opp i det hele tatt.

Syns så synd på barnet som har en pappa som ikke er tilstede :(

Men min nye mann er verdens beste stefar, så det mangler iikke på omsorgspersoner ihvertfall :)

Takk for meningene deres

HI

Skrevet

Dumt at far ikke ville gå for den løsningen. Viser jo bare at han er vanskelig. Han kommer til å få litt å stri med når datteren deres blir tenåring. Tror han virkelig at hun gidder å sitte hjemme hos han året rundt annenhver helg. Hun vil vel heller være sammen med venninner. Det er jo ingen tenåringer som bor hos begge foreldrene som blir tvunget til å ikke se vennene sine annenhver. Så hvorfor skal skilte barn straffes pga foreldrene ikke gidder å gjøre en innsats. Nei, far må nok bare belage seg på at det blir mer av dette fremover.

Anonymous poster hash: 42694...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...