Gå til innhold

Søke jobb gravid i 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er per dags dato uten jobb, etter endte studier. Studerer enda men ikke heltid lengre.

Det har nå kommet en jobb som passer mine kvalifikasjoner og jeg vet ettersom jeg holder på å ta master at jeg er en ekstra attraktiv søker. 

"Problemet" er det at jeg er 30 uker på vei.. og jobben begynner 01.01.14, når ungen er 1mnd.. Jeg vil jo ikke sende henne i bhg før hun er 1år.. Og ikke vet jeg om jeg får bhg plass til januar neste år heller, samtidig kan kan det jo være greit for dem på en måte at jeg heller starter i august 2015, med tanke på å få inn vikar for hele året.. 

Dette er jobb på videregående skole..

Tenker jo at det hadde vært greit å søke jobben dersom jeg ikke var gravid...Men hvordan er det å søke jobb når man er så langt på vei og i tillegg skal i permisjon..? Noen råd?

Anonymous poster hash: 60295...175
Skrevet

Søk du, men ikke regn med å få den.

Anonymous poster hash: d0789...d72

Skrevet

Bare å søke, ved ansettelse skal egentlig den best kvalifiserte ansettes uavhengig av graviditet. Dersom du er best kvalifisert og de ønsker å ansette deg kan det jo være at en av de andre på søkerlisten er villig til å ta på seg vikariat (etter deg). Er jo et gode for arbeidsplassen å ansette den best kvalifiserte, men samtidig vanskeligere å få inn vikar og det medfører kostnader ved ekstra opplæring så aldri lett å vite hvordan de tenker. Du bør jo iallefall søke!

Anonymous poster hash: dee1b...dda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...