Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Bestemor kjøper sko/vinterdress el i julegave eller bursdagsgave til jentebarnebarnet sitt. Helt greit det synes jeg, men hun kjøper det i "guttefarger" slik at det andre barnebarnet, som er gutt og heller ikke søsken til denne jenta,skal kunne arve dette..jenta er 3,5 år og litt opptatt av farger for å si det slik.. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: a57db...fd7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Tenker at den som gir gaven også bestemmer hvordan gaven serut og fargen på gaven. Om dere vil være så snill at dere lar andre arve den kan dere bestemme selv. Jeg har en jente på 3,5 år og hadde ALDRI byttet eller blitt sur for en gave kun fordi barnet mener at fargen er feil. Anonymous poster hash: 28c6d...93e
☆☆☆ Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 At ei gave med forpliktelsar ikkje er ei gave. Men for all del, kjekt av henne å låne ut utstyr. Ho bør berre ikkje kalle det gave.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 MEGET spesielt! Anonymous poster hash: b6a59...93f
hønemor0408 Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 hadde jeg fått blått så hadde jeg bytta det....liker ikke blått rett og slett. alle andre farger er greit. men syns det er litt rart å kjøpe "beregnet" for noen andre når jenta ikke trenger det lengre.... jeg kjøper i allefall gaver til mine tantunger for å glede dem og håper alltid at jeg treffer riktig mht farge og hva det er! er jo de jeg vil glede og ikke noen andre.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Når man gir en gave så er det jo selvsagt helt opp til mottakeren hva hun vil gjøre med den. Ingen kan tvinges til å gå i klær de ikke ønsker bare fordi de har fått den i gave. Jeg ville byttet til en farge jenta ønsker. Så kan jo evt denne fetteren selv bestemme om han ønsker å bruke denne dressen når den tid kommer (dersom dere ønsker å arve bort, det er også deres valg) Anonymous poster hash: 014ca...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå