Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Jeg har gitt han fast føde (PRØVD å gi) i 2 mnd nå, men enda bare brekker han seg får i han 2 små skjeer, og etterpå brekker Har prøvd mye. Hjemmelagd middag, middag på glass. Varm mat, kald mat, pisslunken mat! Grøt i alle konsistenser. Flere merker. Med og uten fruktmos. Mater han, men lar han også spise selv. Han er 6 mnd, men begynte med fast føde pga vekt. Noen som har tips? Det eneste han virkelig elsker og han ikke brekker seg av er smoothie, de posene på butikken. Anonymous poster hash: 31d64...511
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Jeg ville faktisk gått det steg, å begynt å blande smoothien med grøt/middag osv, og gå sakte over til å gi mindre og mindre smoothie, og mer av det andre... Anonymous poster hash: 84911...dc4
*Yuna* Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Hva med brød? Kanskje litt tidlig, men verdt et forsøk. Fadderbarnet mitt var sånn, det var grunnet store mandler.
Astamor Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Har du prøvd velklingende, eller grøt blandet med veldig mye melk? Så kan du la grøten bli tykkere etter hvert som babyen håndterer det bedre. Ikke uvanlig med brekninger forøvrig, kan holde på en god stund! Lykke til:)
Astamor Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Åå, ordbok altså! Mente Velling, ikke velklingende;)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Takk for tips har prøvd det dere skriver, men ikke brød. Vet ikke om jeg tørr enda ?? Hva mener dere om brød til 6 mnd baby uten tenner ? Anonymous poster hash: 31d64...511
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Ellas Kitchen har poser med middag fra 4 mnd, for eksempel en med gulrot, pastinakk og eple eller pære (husker ikke helt). Denne likte min som var temmelig lik din. Deretter lagde jeg selv mos på søtpotet, gulrot og litt smør. Dette gikk også ned. Bare noen skjeer i starten så gradvis mer og mer. Brukte søtpotet som basis lenge og utvidet gradvis med andre grønnsaker og kjøtt. Nå er hun 8 mnd og spiser alt . Fortsatt ikke veldig glad i grøt, men med fruktpure til går det ok. Anonymous poster hash: bcaf4...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå