Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få dagpenger og kontantstøtte samtidig ?

Anonymous poster hash: ee487...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei du må velge.

Jeg stod med det valget. Og valgte dagpenger, selv om jeg foreløpig ikke får noe, hehe. Men det var i alle fall det som lønnet seg for meg.

For å få dagpenger, må du ha barnepass, og stå som reel arbeidssøker.

Kontantstøtte får du når du ikke har barnehageplass, og har du ikke det, har du heller ikke rett på dagpenger, for da er du ikke reel arbeidssøker

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Så lenge du ikke bruker barnehage har du krav på kontantstøtte. I forhold til dagpengene må du sørge for at du til enhver tid har barnetilsyn for hånden, for du skal kunne ta mot arbeid på kort varsel.

Skrevet

Takk for svar

Anonymous poster hash: ee487...6fa

Skrevet

Venninnen min fikk kontantstøtte og dagpenger. Da sto moren klar for å passe barnet hvis hun fikk seg jobb.

Skrevet

Men jeg har da tatt i mot kontantstøtte ved bruk av dagmamma. Så det blir jo litt feil?? Da har man jo barnetilsyn men ikke barnehage. Er det et krav at du må kunne ta hvilken jobb som helst du får tilbud om på dagen om man får dagpenger? Hmm.. dette visste ikke jeg.

Skrevet

Men jeg har da tatt i mot kontantstøtte ved bruk av dagmamma. Så det blir jo litt feil?? Da har man jo barnetilsyn men ikke barnehage. Er det et krav at du må kunne ta hvilken jobb som helst du får tilbud om på dagen om man får dagpenger? Hmm.. dette visste ikke jeg.

Jeg tror man kan takke nei to ganger? Reglene endrer seg stadig, så ikke helt sikker på om det fortsatt er gjeldende.
Skrevet

Hmm.. ok. Jeg er førskolelærer men ingen jobb etter perm her er det kjempe vanskelig å få seg en stilling som pedagogisk leder. :( men håper selvfølgelig at jeg får et tilbud. Men jeg søker ikke på under 80% og heller ikke vikariat for kortere perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...