Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Ei venninne fortalte at hun hadde vært utro på en tur med jobben. Hennes mann er blodgiver. Kan det være skummelt med tanke på blodet han gir el tester de det hver gang? Anonymous poster hash: b0731...653
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Det kan være veldig skummelt. De kan ikke sjekke alt hver gang og en del tar tid før det vises på prøver. Anonymous poster hash: 6c8b0...e1b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 All den tid man må være i "karantene" om man skifter partner, så er det veldig skummelt. For når du skifter partner tar de nye tester av deg for å sjekke om der er sykdommer. Ved utroskap oppdager man ikke dette og kan, hvis man er skikkelig uheldig, få overført sykdommer til blodet som blir tappet. Anonymous poster hash: 135d0...808
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Selvsagt. De sjekker ikke blodet hver gang. Anonymous poster hash: 9828f...4e0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Ved å være utro og om hun ikke innrømmer dette til mannen slik at han kan gi riktig informasjon når han skal gi blod neste gang så setter hun andre, syke mennesker i fare! Dette er noe som provoserer meg voldsomt! Jeg ga blod for en del år siden. Legen min hadde sagt jeg var helt frisk, selv om jeg var tydelig både til ham og i blodbanken om hvordan jeg følte med. Likevel valgte blodbanken å ta bruke blodet mitt. De sjekker ikke for den sykdommen det senere viste seg at jeg hadde. Jeg må leve med vissheten at dette i verste fall kan ha tatt livet av en allerede syk person. For en frisk person ville det nok gått helt fint (bare blitt syk en periode), men for en allerede syk person så kan det ha blitt fatalt. Å leve med dette er ikke en god følelse - selv om jeg hadde vært til lege og jeg informerte blodbanken om dette. Jeg informerte til og med blodbanken dagen etter tapping at de trolig ikke burde bruke blodet fra dagen før, fordi jeg hadde blitt veldig dårlig etter at jeg hadde gitt blod, og fremdeles var det. Dette ble avfeid med at det var en psykisk reaksjon. Da jeg på nytt varslet blodbanken fire måneder senere da en ny lege hadde satt diagnosen hadde sykehuset brukt blodet mitt. Hun som har vært utro risikerer livet til andre mennesker! Og hun riskierer at mannen, som er uskyldig i dette, må leve med vissheten om at det er hans blod som har gjort andre syke eller verre.... Få din venninne til å fortelle mannen slik at han kan få et valg. Dette dreier seg ikke bare om ekteskapet deres - det dreier seg også om helse og liv til allerede syke personer! Anonymous poster hash: 0f32c...9ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå