Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Mottar AAP fra NAV, og har hatt litt lyst til å prøve å jobbe litt igjen. Jobbet noen få dager et sted i nabo-kommunen, men har ikke registert det på meldekortet. Finner NAV det ut? Hva vil skje isåfall? Tenkte å avtale et møte med saksbehandler for å si ifra at jeg vil prøve å jobbe litt igjen nå snart, så det er ikke noe som kommer til å gjenta seg. Anonymous poster hash: 15370...d7b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Det som skjer er vel at du må tilbakebetale deler av stønaden om noen melder det til NAV. Men hvorfor ikke være ærlig og si at du har jobba? Mottok du lønn for jobben du gjorde? For gjorde du det, kan de vel se det på skattetrekk eller noe? Anonymous poster hash: b3288...8b8
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Ja, NAV kan finne det ut.. Det kan komme inn tips, de kan sjekke mot arbeidsgiverregisteret og sikkert flere måter å finne det ut på. Hvorfor gjøre seg til kjelting for så lite beløp? Si i fra nå, så kan de trekke det eller sikekrt finne en annen ordning. Kjenner at jeg håper du blir tatt og får krav om tilbakebetaling. Det er aldri greit å lye, hverken for NAV eller noen andre offentlige instanser! Anonymous poster hash: 2f699...dbb
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 De oppdager det om de sjekker ligningen din, for jeg regner ikke med du har jobbet svart... Anonymous poster hash: 9de79...690
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Dette provoserer meg! Vi har fantastiske velferdsordninger her i landet, som du tydeligvis har benyttet deg mye av. Samfunnet betaler for deg når du ikke klarer å jobbe. Da er det minste vi forventer tilbake at du følger reglene og ikke misbruker ordningene. Si ifra om hva du har gjort, så du kan betale tilbake det du har fått som du ikke skulle hatt! Anonymous poster hash: 7191e...2a5
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Trygdemisbruk kalles det, og er straffbart. Hvorfor vil du gjøre deg til kjeltring for så lite, du risikerer å miste trygderettighetene dine... Anonymous poster hash: 9de79...690
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Jeg går selv på AAP, og ville meldt ifra med en gang om jeg hadde jobbet. Hvorfor går du på AAP? Virker som du er i form til å jobbe, spør du meg. Anonymous poster hash: 6eece...ef5
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 For det første så har du ikke rett til å få utbetalt AAP for de dagene du jobbet, for det andre så er det jo grunn til å stille spørsmål ved om du skal ha full AAP. Det meste har en tendens til å komme for dagen. Saksbehandler har tilgang til arbeidsgiverregisteret og kan se at du er registrert med ny arbeidsgiver. Du kan, ved å ikke være ærlig, ha kommet til å lage mye trøbbel for deg selv. Velferdssystemet vårt er basert mye på tillit, og om samarbeidet mellom deg og saksbehandleren din skal fungere godt, så må du være ærlig. Det er ikke lenge siden det var en rettssak i min kommune der en dame ble dømt til å tilbakebetale over 2 millioner til NAV fordi hun har jobbet svart mens hun har fått ytelser. Anonymous poster hash: 8dd6b...9e6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Kanskje du kan skrive de dagene opp på neste meldekort. Og så kontakte saksbehandler snarest for å fortelle at du er i stand til å jobbe litt igjen. Anonymous poster hash: 0df02...53c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Det er ikke snakk om dager, det er timer. Hvis du jobber en time trekker de en timessats fra AAP. Så ikke vær så påståelig. For det første så har du ikke rett til å få utbetalt AAP for de dagene du jobbet, for det andre så er det jo grunn til å stille spørsmål ved om du skal ha full AAP. Det meste har en tendens til å komme for dagen. Saksbehandler har tilgang til arbeidsgiverregisteret og kan se at du er registrert med ny arbeidsgiver. Du kan, ved å ikke være ærlig, ha kommet til å lage mye trøbbel for deg selv. Velferdssystemet vårt er basert mye på tillit, og om samarbeidet mellom deg og saksbehandleren din skal fungere godt, så må du være ærlig. Det er ikke lenge siden det var en rettssak i min kommune der en dame ble dømt til å tilbakebetale over 2 millioner til NAV fordi hun har jobbet svart mens hun har fått ytelser. Anonymous poster hash: 8dd6b...9e6 Anonymous poster hash: 13d48...e56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå