Gå til innhold

Bør baby ha lue om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ganske kaldt på soverommet. Babyen virker varm og god, ligger i en tynn ullpysj, men jeg begynte plutselig i natt å lure på om man burde ha på en lue? Er bare ti dager gammel...

Synes knytelue virker litt skummelt, og vanlig lue faller vel gjerne bare av? 

Anonymous poster hash: 79d48...b39
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt lue på babyene om natta, men har heller ikke hatt det kjempekaldt på soverommet så lenge det sover en nyfødt der da...

Anonymous poster hash: 81c0b...1e5
Skrevet

Da ville jeg heller hatt en bedre temperatur på soverommet. Er det så kaldt at babyen trenger lue, er det aaalt for kaldt!

Anonymous poster hash: 73498...2bc
Skrevet

Ville heller hatt det varmere inne på soverommet, sånn som hun over meg sier. :)

Skrevet

nei, det må du ikke gjøre.da klarer ikke babyen din å regulere sin egen varme, og er det noe man ikke vil ha,så er det overopphetede babyer...da sier eksperter at de må helle være litt for kalde en litt for varme.

Anonymous poster hash: 553b1...6e3
Skrevet

Eg har heller ikke brukt lue på baby om natten, men kjenner etter i nakken hennes om hun er kald i løpet av natta å har ennå ikke opplevd at hu er kald, men då hu var 10 dager pakket jeg henne inn med teppe slik babyer liker tett å godt rundt seg å nå når hu er 3 mnd liker hun enda dette å vil ikke såve om teppe ikke er rundt henne ;)

Anonymous poster hash: 77df8...bf2

Skrevet

Nyfødte skal vel helst ha en temperatur på 17-19 grader der de sover og 20-21 grader sånn jevnt over ellers så da burde du jo ikke trenge lue.

I følge hs her så skal de ikke sove i kaldere luft enn minimum 15 grader den første mnd pga fostervann som kan ligge igjen i øregangen og føre til ørebetennelse. Små forhold på de ferske kroppene...

Skrevet

Å det e kaldt på vårt rom og

Anonymous poster hash: 77df8...bf2

Skrevet

Med mindre du har en prematur baby er det ingen grunn til lue innendørs. Da bør dere heller ha det litt varmere på soverommet, 17-20 grader er bra slik som andre sier over her. Om du er usikker, kle heller på for lite. Kalde barn våkner og alarmerer, mens det er direkte livsfarlig med overopphetede babyer :-(

Gjest Julia1984
Skrevet

Lue kan faktisk være farlig for baby  om natten....

Skrevet

Sover du med lue om natten? Om svaret er nei, trenger ikke babyen det heller :)

Skrevet

Begge mine fikk lue på seg på sykehuset, med en gang de ble født. Noen som vet hvorfor? Og i "gamle" bøker står det at man skal bruke nattlue på babyen. Så tror ikke det er direkte farlig, bare litt avlegs :-)

Anonymous poster hash: 853dd...dcb
Skrevet (endret)

Begge mine fikk lue på seg på sykehuset, med en gang de ble født. Noen som vet hvorfor? Og i "gamle" bøker står det at man skal bruke nattlue på babyen. Så tror ikke det er direkte farlig, bare litt avlegs :-)

Anonymous poster hash: 853dd...dcb

I gamle bøker står det også at babyer skal sove på magen og at skriking er bra for utvikling av lungene. Er det ikke deilig at verden går fremover? :-) Ingen av mine barn fikk luer på seg på sykehuset men er jo forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. Endret av Madolyn
Skrevet

Babyer skal ALDRI ha på lue innendørs har jeg lært :)

Anonymous poster hash: 09cdb...b60

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Nei. det er ikke bra har helsesøsteren sagt til meg,ho sa at babyen kan bli overopphetet

Skrevet

Babyen min lå med lue de første 4 mnd. på sykehuset. Tror ikke de hadde gjort det om det var farlig...

Anonymous poster hash: 83a4a...3a0
Skrevet

Babyen min lå med lue de første 4 mnd. på sykehuset. Tror ikke de hadde gjort det om det var farlig...

Anonymous poster hash: 83a4a...3a0

Men om babyen din måtte være på sykehuset i 4 mnd var den heller ikke frisk?

Anonymous poster hash: 3b1be...6be

Skrevet

Takk for svar :) Har ikke brukt lue så langt altså, og det er ikke SÅ kaldt, men er er litt kald på kinnene om natten. Ikke kald i nakken, og absolutt ikke urolig. Men så en på terminklubben hadde lue på sin, så da ble jeg usikker...

Hi

Anonymous poster hash: 79d48...b39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...