klg,2 boys now:) Skrevet 17. september 2013 #26 Skrevet 17. september 2013 Vår vedovn blir ikke varmt annet oppå toppen og det er 1,5 meter over bakken så ingen fare.og komfyren blir heler ikke spesielt varm ihvertfall sånn at du brenner deg. Vi byttet ut gammel vedovn pga dette. Trappegrin har vi aldri hatt
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #27 Skrevet 17. september 2013 Kanskje dette er nok et eksempel på at folk må få gjøre sine egne vurderinger? Å ha barn er en stadig avveining mellom kontroll og frihet, mellom beskyttelse og å ta sjansen. Jeg kaller ingen hysteriske når de beskytter og jeg vil ha meg frabedt at andre hentyder til at jeg er for uforsiktig eller at de slenger rundt seg med at jeg burde vært mer forsiktig. Vi kan aldri vite sikkert hva som er et nødvendig forsiktighetsnivå og i hvert fall ikke hva som er et tilstrekkelig forsiktighetsnivå. For mye og for lite kan være feil begge deler. Vi har ikke beskyttelse foran ovn eller komfyr og har heller ikke hatt trappegrind her vi bor nå. Stengte imidlertid en dør ut til trappa i en periode. Men de bruker hjelm, riktig bilsete og bilbelte. De får bevege seg til venner fra de er ca fem selv om det er en fare for at de blir kidnappet eller påkjørt. De leker med lego selv om de kan bli kvalt av delene, de spiste boller da de var ett selv om biter kan kvele små. Kort sagt - tar sikker noen sjanser, men tenker at vi gjør fornuftige vurderinger. Det tenker sikkert du også... Anonymous poster hash: 160e5...cc9
☆☆☆ Skrevet 17. september 2013 #28 Skrevet 17. september 2013 Vår unge er nok ikkje så smart, her må vi ha både trapppegrind, peisgrind og komfyrbeskyttar. Til alt overmål må vi ha deksel på komfyrknottane for å unngå at ho skrur på platene.
SameSara Skrevet 17. september 2013 #29 Skrevet 17. september 2013 Har ikke hatt vedovn beskytter, beskytter til komfyren, trappebeskytter el. Ingen uhell på tross av ganske ville unger innimellom, men de skjønner hvor de absolutt ikke får gå eller røre noe
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #30 Skrevet 17. september 2013 Har ingen av delene.. Alle ungene lever enda uten verken den ene eller den andre skaden.. 2 åringen har til og med egen "hytte" oppe i et tre og vi har ikke sikkerhetsnett rundt treet heller... Anonymous poster hash: 68e3b...388
Portishe Skrevet 17. september 2013 #31 Skrevet 17. september 2013 Her står vedovnen midt i stua, vi har grind foran. Syntes det er greit å tilrettelegge litt, så man ikke trenger å passe på hele tiden, dessuten liker vi å leke i stua vi, gjerne sisten, og da løpes det med stor fart over stuegulvet Har trappegrind også.
Portishe Skrevet 17. september 2013 #32 Skrevet 17. september 2013 Vi har beskyttelse til induksjonstopp. Så det finnes. Anonymous poster hash: 90363...718 Hvor fikk dere tak i det?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #33 Skrevet 17. september 2013 Jeg har hatt trappegrind til begge mine..... helt til den ble farligere, mer enn den beskyttet. vi har mye trapper i huset. Ellers har jeg aldri hatt noe barnesikring i huset, selv med vedovn. Og ingen barn har brent seg på vedovn. Men varmeovn på gulvet derimot..... Der fikk eldste stygge blemmer. Den ovnen forsvant ut av huset den dagen. Vedovnen ga så mye respekt i form av varme, at ingen har giddet komme så nær den når den er varm. Komfyrens stekeovn er "selvbeskyttet", ved at ytre glasset aldri blir varmere enn at jeg bare kan varme fingrene mine på en kald dag Og platene har aldri blitt stående på alene, siden jeg har laget all mat fra bunnen av(og sånn er det faktisk jeg lager maten, så det er vel ikke helt det normale "skrytet" her inne). Og når jeg er ferdig, så er maten klar. Og da spiser vi mens platene kjøler seg ned Anonymous poster hash: b1a36...fc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå