Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har veslemann (10 1/2mnd) tatt på vedovnen som var veldig varm og han fikk dermed en stor blemme inni hånda og en liten en ytterst på tommelen, holdt hånda under kaldt vann og har smurt med bivoks fra marykay, må vi kontakte lege??

Anonymous poster hash: 582f8...b44

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bruk lunka vann, ikke kaldt :)

Men du trenger nok ikke kontakte lege. Bare pass på at det ikke bli infeksjoner:)

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Aloe Vera er også lindrende hvis du har det :) Du kan jo kanskje ringe legen å høre men det er gjerne ikke så mye de kan gjøre med det som du ikke kan gjøre selv.

God bedring til gutten din :)

Skrevet

Oki, gjort er gjort :P far som er hjemme stakkar, gammelt kjerringråd med kaldt vann ;p takk for svar :)

Skrevet

Aloe Vera er også lindrende hvis du har det :) Du kan jo kanskje ringe legen å høre men det er gjerne ikke så mye de kan gjøre med det som du ikke kan gjøre selv.

God bedring til gutten din :)

Takk takk :)

Skrevet

Oki, gjort er gjort :P far som er hjemme stakkar, gammelt kjerringråd med kaldt vann ;p takk for svar :)

Tenk deg at du har en stekepanne du nettopp har tatt av plata.. Hva skjer når du tar kaldt vann på? PPPPSSSSHHHHH og masse røyk... 

Samme effekten med brannsår :)

Skrevet

Tenk deg at du har en stekepanne du nettopp har tatt av plata.. Hva skjer når du tar kaldt vann på? PPPPSSSSHHHHH og masse røyk... 

Samme effekten med brannsår :)

Skal ikke bruke varmt vann heller da, men lunkent vann er best.

Skrevet

Litt sent nå kanskje. Men Kjøp Burn Aid Gel på apoteket.

Veldig effektiv, ja egentlig uunværlig, jeg har den i vesken slik at jeg alltid har den med meg. Har en hjemme også om uhellet skulle skje når jeg ikke er hjemme.

Lindrer veldig godt, svir litt de første minuttene etter man har hatt det på, men så tar det bort smerten.

Bør tas på med det samme, men gjør nok ikke vondt verre å ta på senere heller

Anonymous poster hash: 8ad38...0cd
Skrevet

Ringte legekontoret nå å hun jeg snakket med lurte på om vi hadde skylt med kaldt vann for det var viktig! Hmm.. Men ser poenget ditt med stekepanna! Hmm.. Ja, slik gel tenkte jeg at var lurt å ha, så skal kjøpe det etterpå på apoteket! Vi skal på legekontoret så dem kan se på hånden hans så får vi sikkert noe der også :)

Skrevet

Ringte legekontoret nå å hun jeg snakket med lurte på om vi hadde skylt med kaldt vann for det var viktig! Hmm.. Men ser poenget ditt med stekepanna! Hmm.. Ja, slik gel tenkte jeg at var lurt å ha, så skal kjøpe det etterpå på apoteket! Vi skal på legekontoret så dem kan se på hånden hans så får vi sikkert noe der også :)

Forskjell på kaldt vann og avkjølt vann :) 16-18 grader lærte jeg på førstehjelpskurs med Røde Kors. Det skal ikke være så kaldt at man får frostskader etter 2 timer med avkjøling.

Anonymous poster hash: 1278c...0d5

Skrevet

Sant nok, var jo ikke akkurat isvann heller da!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...