Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Jeg har tenkt jeg skulle begynne å lage middagspai. Jeg liker så godt tanken på at den lett lar seg fryse og ta opp den dagen man trenger den. Så hvordan gjør du det? Bruker du paiform? Fryser du den i en porselens pai form? Eller finns det noen engangsformer eller noe sånt? Har opplevd så mange ganger at deigen til paien ikke er god, men steinhard og usmakelig. Hvordan lager du den? Anonymous poster hash: 74f72...f8b
Himmel og hav Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Jeg pleier å lage paideig med kesam, du finner den bl.a. på Tine sine sider. Det med å fryse ned pai har aldri vært aktuelt her i huset, men jeg tror at om jeg skulle gjort det, så ville jeg ikke brukt paiform. Det er sikkert lettere å løsne den ferdigstekte paien om veggene er glatte. Vanlig springform funker sikkert. Eller så selger de antagelig aluminiumsformer på staples el.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Takk for tips. Hva slags fyllning bruker du da? Anonymous poster hash: 74f72...f8b
CaptainHindsight Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Jeg lager pai med iskaldt vann og en "pastry cutter" (Hva heter det på norsk??) siden det er viktig at deigen ikke blir varmet opp av hendene dine. Bruker du maskin blir det jo enklere Viktig å kjøle ned deigen før du kjevler ut. Vi fryser ned paiene i enkeltposjoner. Favorittene her er for tiden: Bacon, ost, brokkoli og eggestand Karamellisert rødløk, fetaost, eggestand og spinat
Himmel og hav Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Takk for tips. Hva slags fyllning bruker du da? Anonymous poster hash: 74f72...f8b Sopp - nå på høsten gjerne bare kantareller. Sopp, røkt skinke og ost bacon, løk, brokkoli og tomater og eggestand i alle.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Nam. Må testes ut. Takk for tips. Anonymous poster hash: 74f72...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå