Gå til innhold

Høst!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heile 3 grader ute no kl 8, og då kom strømpebuksa på før avreise til barnehagen. Håpar berre det blir varmare utover dagen, er ikkje heilt klar for dette :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg liker heller ikke at det blir kaldere og mørkere... Nå kom jo sola fram her hos oss, da, men.

Kanskje vi må starte en tråd for oss som ikke liker vinteren litt seinere i høst?

Så kan vi motivere oss til å komme oss igjennom vind og regn rett i fleisen, snø og slaps og våte klær, forkjølelser og influensa og unger som må kles på ørten lag med ull og votter og luer.

Ja... som du ser - trenger litt motivasjon...

Skrevet

Det verste er at eg eigentleg er glad i hausten. Men då helst med ein sommar først. Heile feruen min kunne eg ikkje gå ut av guset utan å risikere drukning. Seinsommaren har vore bedre, men har gått med til jobbing og smerter i bekkenet (og dermed ingen glede av fineveret). Dermed føler eg det har vore samanhengande drittver frå før jul i fjor.

Men no er ikkje klokka 8 lenger, gradestokken snusar på 10-talet og dagen er ikkje så verst :)

Skrevet

Høsten er jo så deilig! Med krisp, skarp luft som er så klar at man kan se lenger enn langt utover fjorden, og fantastiske farger i fjellsiden. Det er så fint å vasse i oransje løv, og jeg elsker å se på småfuglene som stopper opp for en pause og matbit utenfor kjøkkenvinduet, der de er på tur sørover. Deilige høst!

Anonymous poster hash: 9a871...e39
Skrevet

Egentlig har vi hatt en veldig fin høst her, altså, med sol og varme dager. Heller seinsommer enn høst må jeg egentlig innrømme. Så jeg bør overhodet ikke klage, sånn som jeg gjorde i sted. :-) Men når man vet at det ligger en lang, kald vinter på lur, så er det lett å la seg rive med...

Skrevet

I morgest kledde jeg på meg shorts før jeg gikk i barnehagen med eldste. Bor i nord, og her var det hele 19 grader og nesten vindstille :D
I forrige uke hadde vi også knallsol, og jeg klarte faktisk ikke sitte ute på altanen lenge før jeg nesten smelta bort. Elsker høsten i år :P

Anonymous poster hash: 109c1...bf6
Skrevet

Skikkelig "indian summer" hos oss også :)

Høsten er en fin tid så lenge været holder. Herlig meg fårikål-middager og mye deilig frukt/grønt i butikkene. I ettermiddag tenkte jeg å bake Plommekake etter oppskrift fra Stjernen ;)

Skrevet

Oh deilige høsten! Endelig kan småen begynne med de fine skjerfene og luene hun har :) Og mammaen kan det samme..

Endelig kan peisen brukes!

Endelig kan kakao med krem drikkes!

Endelig kan jeg nyte en hel kanne med te uten å få heteslag!

Endelig kan jeg føle at jeg alltid går i pysj, med myke lag på lagg klær i myk bomull og varm ull!

Endelig får jeg roser i kinnene!

Endelig er gaten utenfor som et maleri!

Endelig kan jeg dra frem mine lekre skinnstøvletter!

Skrevet

Oh deilige høsten! Endelig kan småen begynne med de fine skjerfene og luene hun har :) Og mammaen kan det samme..

Endelig kan peisen brukes!

Endelig kan kakao med krem drikkes!

Endelig kan jeg nyte en hel kanne med te uten å få heteslag!

Endelig kan jeg føle at jeg alltid går i pysj, med myke lag på lagg klær i myk bomull og varm ull!

Endelig får jeg roser i kinnene!

Endelig er gaten utenfor som et maleri!

Endelig kan jeg dra frem mine lekre skinnstøvletter!

Det er så lunt å koselig! Deler dette med deg, herlig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...