Gå til innhold

Snap-chat. Hva er egentlig greia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare sende bilder/mini-film?

Gørrkjedelig at man ikke kan svare, eller se noe på nytt da. Håpløst å sende en tekstmelding for å kommentere det man har fått. 

Legger man til tekst blir jo mye av bildet borte:S

Skikkelig tullete greie en kompis fikk meg til å prøve.

Noen som finner det underholdende eller kan fortelle meg om en funksjon jeg har oversett?

Anonymous poster hash: 8eae1...d9f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg sa eg aldri skulle ha det men ble overtalt av søstrene mine :/ men sender veldigt lite bilder har vel heller ikke sett poenget med hele snap opplegget ;)

Anonymous poster hash: decfe...6c9

Skrevet

Eg sa eg aldri skulle ha det men ble overtalt av søstrene mine :/ men sender veldigt lite bilder har vel heller ikke sett poenget med hele snap opplegget ;)

Anonymous poster hash: decfe...6c9

Hehe nei jeg skulle heller ikke ha det. Men etter mye mas måtte jeg prøve da, men føler meg nesten lurt :P

Skrevet

Syntes det er veldig morsomt! Sender små hverdagsglimt til venninner og bilder av morsomme ting.. Det er så fint føler vi nå er sammen mer enn vi er og tar del i hverandres hverdag. Vi ringer ofte om snapen er veldig morsom eller uforståelig...

vi har en egen type humor da og det vises nok godt på snapen vil jeg tro =)

Skrevet

Jeg snapser bilder av ungen til hans tante, onkel og mormor. Så slipper jeg å legge ut bilder på Facebook.

Skrevet

Men hvorfor er det så gøy når man bare kan se bildet i max 10 sek? Da spesielt om man sender skryte bilde av barna.

Dårligere bilder blir det også.

Og hvorfor heter det snap-CHAT, når det ikke har noe chat funksjon?

Nei ble skikkelig skuffa etter så mye folk har snakka om det!

Nei huff, holder meg til min godeste heytell jeg, selv om det ikke er bilder:P

Skrevet

snap-chat er vel mest ment for sexting da.. 

Anonymous poster hash: 11979...79c
Skrevet

Du kan jo svare med et bilde tilbake ;-)

Hehe, jeg og kjæresten bruker snapchat til litt frekkere bilder, men han greier å ta screenshot så han lagrer bildene :-p

Skrevet

Synes det er genialt :) slipper å ha lagret masse dustebilder på tlf :P jeg tar feks bilde av de nybakte bollene og sender til søsteren min, så skriver jeg "nam! Kom og smak" feks. Så er hun her iløpet av 5 min ;) og bilde av bollene vil jeg ikke ha liggende på tlf. Blir mye rare bilder iløpet av en uke da... Men bilder av babyen tar jeg med vanlig cam eller sender med mms, for bildene blir dårligere med snap.

Du setter teksten hvor du vil, så føler ikke bildet blir ødelagt.

Du kommuniserer jo på en enkel måte om tull i hverdagen :) som svar på snap om bollene fikk jeg bilde av søsteren min med det største gliset med beskjed "kommer !!!"

Men det er smak og behag, andre trenger ikke se nytten i snapchat :) for meg er det enkelt og kjekk kommunikasjon.

Men vær forsiktig, det er lett å ta screenshot, så finnes det en lagrinsapp som automatisk lagrer bildene på mottakers tlf.

Men instagram er bedre :)

Anonymous poster hash: 7d17c...fec

Skrevet

Jeg synes det er kjempegøy! Får små glimt av dagen til venninnene mine. Trenger jo ikke svare! ;) Er bare litt humor ;)

Skrevet

Begynner selv å lure greia med det, hva er poenget å få snap når man kjører på vei til jobb eller sitter trøtt på en buss på vei til jobb? Får ofte sånne av enkelte :P

Skrevet

Begynner selv å lure greia med det, hva er poenget å få snap når man kjører på vei til jobb eller sitter trøtt på en buss på vei til jobb? Får ofte sånne av enkelte :P

Skrevet

Jeg syns det er gøy!

Anonymous poster hash: 17007...b2a

Skrevet

Det er fullt mulig å svare. Man sender et bilde tilbake, så klart! 

Kan jeg få ei melding med spørsmålet "Hvor er du?" Eller "Hva driver du med da?" Så snaper jeg et bilde av f.eks en tursti og hunden. Eller jeg tar bilde av mannen som kjører bil, ungen som får spiser mat... Det er i hvert fall èn måte å bruke det på. 

Tar man et bilde, og trykker på det, kan man skrive ei linje med tekst. Så det er en chat-funksjon. Det går også an å tegne. 

Det er mulig å både lagre sine egne bilder man har tatt, og også å ta screenshot av bilder andre sender. På min Samsung galaxy 3 er det å sveipe hånden over skjermen, eller holde inne av-knapp og home-knapp samtidig helt til det tar bilde. 

Jeg bruker det mye til å sende god morgen, god dag eller god kveld bilder! Kjempekoselig.

Anonymous poster hash: efd8e...ed8
Skrevet

Ikke meningen å være litt frekk, men hvordan i alledager får dere tid til å kose dere og slappe av uten avbrytelser? Snap-chat, instagram, facebook, og alle andre ting jeg ikke bryr meg noe særlig om som piper og plinger og gjester som sitter og fniser for seg selv..

Har venninner som ikke en eneste dag eller kveld klarer å la være å sjekke telefonen og hiver seg over den med engang det plinger. Ikke en eneste gang har de bare latt telefonen ringe fra seg. Barna står og nærmest hopper på de, og de har nesen dypt ned i telefonen og sier samme frase: "bare vent litt, vennen, skal bare sjekke noe" 

Jeg mener seriøst at alle må gå litt i seg selv og ha en sjerpings hva som er viktig. Er det å være "sosial" på nettet eller være sosial når en er blandt andre, iallefall sine egne barn som en tidliger på dagen har vært stuet bort på barnehage eller skole..

Anonymous poster hash: 0d4b8...8ce
Skrevet

Hehe, jeg og kjæresten bruker snapchat til litt frekkere bilder, men han greier å ta screenshot så han lagrer bildene :-p

Du vet det finnes "Snapchat Unseen"?

Der er det mye rart! ;):P Det lagrer seg visst på ett eller annet sted.

Anonymous poster hash: 17aec...e78

Skrevet (endret)

Du vet det finnes "Snapchat Unseen"?

Der er det mye rart! ;):P Det lagrer seg visst på ett eller annet sted.

Anonymous poster hash: 17aec...e78

Hehe, derfor er det en fordel at jeg tar aldri snapbilder der ansiktet synes ;) Om noen har glede av å se kroppen min; så koselig ;P Hehe!

Alt uansett hva, lagrer seg et sted :P hihi :)

Endret av kaklemor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...