Gå til innhold

Farlig å jobbe natt som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er skadelig med nattjonning? Er sykepleier i ganske travel avdeling, er nå 24 uker på vei og jobber nesten bare natt. Hører så mange si "jobber du natt enda altså"? Er det farlig? Skal til jordmor torsdag, så skal høre med hun, men føler jeg vil vite det NÅ ! :-) Tok det opp med legen min på første kontroll, men han viste jo ikke :-P

Anonymous poster hash: 76494...649
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan nok være noe uheldig å snu døgnet. Jeg jobbet 50 % natt med begge mine, og jobbet helt til permisjonen begynte.

Tror det er viktig at du tenker over om natt går greit, eller om det hadde vært bedre med tilrettelagt dagarbeid. For meg gikk det ganske greit, men prøvde å hvile mye utenom jobb. Ikke veldig lett.

Dersom du har mye kynnere, så ville jeg nok vurdert en pause fra natt. Et barn på 24 uker kan være levedyktig, men du ønsker jo å beholde det inni magen en god stund til.

Leger slutter med nattevakter ved uke 28 hos oss hvertfall. Ingen regler for sykepleiere.

Anonymous poster hash: 31486...553

Skrevet

Jeg jobbet natt frem til nå, er i uke 32+4 og ble 100% sykemeldt forrige uke. Hadde nok klart lenger om det ikke hadde vært for bekkenløsningen og to barn hjemme som krever sitt i tillegg. I pausen på jobb hadde jeg så mye smerter at jeg klarte ikke å sette meg ned engang, måtte bare gå rolig rundt. 

Du kjenner på kroppen din når det er nok. 

Anonymous poster hash: 3de02...40b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...