CaptainHindsight Skrevet 17. september 2013 #26 Skrevet 17. september 2013 Definisjonen av en rasist er en som deler mennesker opp i raser, og har en forestilling om at en rase (som regel sin egen) er høyere utviklet enn dem rasisten ser på som laverestående. Så nei, du er ingen rasist. Personlige preferanser er lov, og noe de fleste har. Helt tullete at folk er redde for å ha sin egen mening i frykt for å stemples som en rasist.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #27 Skrevet 17. september 2013 At du ikke tiltrekkes av disse mennene er helt greit, det er helt greit å ha forskjellig smak og syn på hva som er vakkert og sexy. Men at du kaller dem ufyselige, utrørte kråkeboller o.l. der ikke greit. Du uttrykker deg på en veldig nedlatende og ekkel måte. Det er språkbruken din som gjør at vennene dine kaller det rasist, hadde du sagt f.eks at du finner asiatere mindre tiltrekkende enn europeere hadde det vært greit nemlig, det er helt lov. Anonymous poster hash: f6a13...3cc
fiolregn Skrevet 17. september 2013 #28 Skrevet 17. september 2013 Jeg liker ikke somaliere....hvertfall ikke hankjønn over 18 år. Ufyselige folk, lite villig til å tilpasse seg norsk samfunn generelt. Vil ikke lære seg norsk, vil ikke jobbe, vil ikke ta imot råd og veiledning. Finnes sikkert unntak, men unntakene har jeg ikke møtt via min jobb.Anonymous poster hash: 80735...e49 Dette er derimot rasistisk.Men helt sant. Den mannlige delen av det somaliske folk er generelt arbeidsskye. Dette har jo vært slått opp i media mange ganger.Anonymous poster hash: 9113f...6cf Dette går ikke på de som folkeslag, men på at de kommer hit som asylsøkere, uten noen utdanning, og er krigsskadde. Noen av de beste arbeiderne jeg har jobbet med, har vært somalske, unge menn. Joen av de hyggeligste taxi-sjåførene jeg kjenner, er somalske menn. Jeg undres over hva vedkommende som skrev dette faktisk jobber MWs.. Spyr av folk som sitter og skriver om du er rasist eller ikkje rasist. Finn deg ein hobby. Du kan ikkje styre andres holdning om andres folkeslag. Men husk holder dei seg til norsk lov så aksepterer jeg dei.Men den som kommer for og bryte norsk lov kan pelme seg ned til landa sine og lage kvalmen der. Anonymous poster hash: e0f36...86b Å sette enkelte holdninger i den negative betydningen på ett helt folkeslag som det gjøres i det innlegget, er rasistisk. Alle somalere er faktisk ikke en hel gruppe som tenker helt likt som alle andre. Det er individer. Når man ikke greier å se det, og heller setter alle i en og samme bås, så er det rasistisk. Respektløs, ufin og dømmende, absolutt. Rasist? Ikke helt. Dømmende å ikke finne mennesker tiltrekkende? Jaha ja... Anonymous poster hash: 8310d...91d Dømmende å si at alle øst-asiatiske ser likt ut, ja. Ordbruken er dømmende. Hvis man bedømmer på bakgrunn av erfaringer, så er jo dette noe helt annet enn å forhåndsdømme. Det er ikke dømmende å si at alle menn fra øst-asia ser like ut, det er jo helt naturlig! Jeg har en god japansk venninne som kom på besøk til Norge og hun forsto ikke hvordan vi så forskjellig på hverandre, vi var jo alle klin like! Det kunne da aldri falle meg inn å kalle henne dømmende.. Jeg tror man skal passe seg for å heve pekefingeren og kaste om seg med beskyldninger om både rasisme og diskriminering. Det er ganske slitsomt med mennesker som elsker å ta rollen som diskrimineringspoliti.
CaptainHindsight Skrevet 17. september 2013 #29 Skrevet 17. september 2013 Jeg tror man skal passe seg for å heve pekefingeren og kaste om seg med beskyldninger om både rasisme og diskriminering. Det er ganske slitsomt med mennesker som elsker å ta rollen som diskrimineringspoliti. AMEN!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #30 Skrevet 17. september 2013 Jeg er rasist! Jeg mener at vi i vesten er mye mer intelligente enn neandertalerne i midtøsten som bare dreper hverandre, har dårlig holdninger mtp barn og kvinner, ikke klarer å ha demokrati og et sivilisert samfunn. Faens idioter som bruker kjemiske våpen på sine egne og dreper over en lav sko fordi de er uenige med andre. Lever etter gamle eventyrfortellinger, fortalt av en gammel pedofil osv.osv. Har ingenting med hudfargen dems å gjøre men jeg synes de bare kan krige seg ferdige og utrydde hverandre så hadde problemet vært løst! Jeg er også rasist overfor frp-velgere som bare ikke forstår hvor bak må dette partiet og hva de egentlig står for, blir så irritert! De skyter seg selv i foten... Har heller ingenting med hudfarge å gjøre... Anonymous poster hash: 8909a...8d6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #31 Skrevet 17. september 2013 Jeg liker ikke somaliere....hvertfall ikke hankjønn over 18 år. Ufyselige folk, lite villig til å tilpasse seg norsk samfunn generelt. Vil ikke lære seg norsk, vil ikke jobbe, vil ikke ta imot råd og veiledning. Finnes sikkert unntak, men unntakene har jeg ikke møtt via min jobb.Anonymous poster hash: 80735...e49 Dette er derimot rasistisk. Men helt sant. Den mannlige delen av det somaliske folk er generelt arbeidsskye. Dette har jo vært slått opp i media mange ganger. Anonymous poster hash: 9113f...6cf Og kvinnene er ikke bedre. Nekter å integrere seg. Nekter å lære språket. Gir seg ut for å være alenemødre for å svindle til seg trygd. Somaliere er noe for seg selv. I negativ forstand. Min mening. Kall meg gjerne somalisk rasist. Anonymous poster hash: 5b60e...6df
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #32 Skrevet 17. september 2013 Jeg liker ikke somaliere....hvertfall ikke hankjønn over 18 år. Ufyselige folk, lite villig til å tilpasse seg norsk samfunn generelt. Vil ikke lære seg norsk, vil ikke jobbe, vil ikke ta imot råd og veiledning. Finnes sikkert unntak, men unntakene har jeg ikke møtt via min jobb.Anonymous poster hash: 80735...e49 Dette er derimot rasistisk. Men helt sant. Den mannlige delen av det somaliske folk er generelt arbeidsskye. Dette har jo vært slått opp i media mange ganger.Anonymous poster hash: 9113f...6cf Dette går ikke på de som folkeslag, men på at de kommer hit som asylsøkere, uten noen utdanning, og er krigsskadde. Noen av de beste arbeiderne jeg har jobbet med, har vært somalske, unge menn. Joen av de hyggeligste taxi-sjåførene jeg kjenner, er somalske menn. Jeg undres over hva vedkommende som skrev dette faktisk jobber MWs.. Spyr av folk som sitter og skriver om du er rasist eller ikkje rasist. Finn deg ein hobby. Du kan ikkje styre andres holdning om andres folkeslag. Men husk holder dei seg til norsk lov så aksepterer jeg dei.Men den som kommer for og bryte norsk lov kan pelme seg ned til landa sine og lage kvalmen der. Anonymous poster hash: e0f36...86b Å sette enkelte holdninger i den negative betydningen på ett helt folkeslag som det gjøres i det innlegget, er rasistisk. Alle somalere er faktisk ikke en hel gruppe som tenker helt likt som alle andre. Det er individer. Når man ikke greier å se det, og heller setter alle i en og samme bås, så er det rasistisk. Respektløs, ufin og dømmende, absolutt. Rasist? Ikke helt. Dømmende å ikke finne mennesker tiltrekkende? Jaha ja... Anonymous poster hash: 8310d...91d Dømmende å si at alle øst-asiatiske ser likt ut, ja. Ordbruken er dømmende. Nei, det er ikke dømmende å si at de ser like ut! De synes vi ser helt like ut også. Det var egentlig ganske komisk å oppdage . Å si at alle ser grusomme og stygge ut, viser derimot fordomsfulle negative holdninger. Anonymous poster hash: 64451...16a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #33 Skrevet 17. september 2013 Jeg har fortalt dette til noen venner og de sa at jeg var rasist fordi at jeg dømde en hel folkerase.Anonymous poster hash: 2333d...2f2 Jeg skal ærlig innrømme at jeg sier pakkis, neger, svartinger osv i min vennegjeng uten at noen reagerer noe ekstra. Kall meg gjerne rasist, jeg dømmer ikke, men er vel i manger på bedre ord som noen vil kalle det. Sier det aldri direkte, og har utrolig mange venner med en annen hudfarge. Hadde jeg vært rasist, hadde jeg aldri vært venn eller tatt noen andre med annen farge inn i varmen.Anonymous poster hash: 1bdd3...b90 Jeg er adoptert fra Asia og har ei venninne som deg. Dessverre glemmer hun seg innimellom og sier svarting om en fyr hun forteller om osv. (Hun ser på meg som norsk så hun tenker ikke på det på den måten). Jeg blir skikkelig sinna på henne fordi det er så jævlig respektløst ovenfor meg, hennes eks og ikke minst ovenfor dattera hennes som er mulatt! Men hun er så vant til å ikke gidde å bruke ordforrådet sitt til å finne et bedre ord... Jeg dyns det er skikkelig low class/ trailertrash å bruke ord som pakkis, svarting o.l.. Ser for meg en skikkelug harrytass fra Øvre Eiker med singlet, sneipen i munnen og terning i ruta på den trimma volvoen sin..... Til hi; Nei, du trenger ikke være rasist for det. Kommer selv sjelden over øst-asiatiske menn jeg syns er kjekke/attraktive. Jeg kaller deg ikke rasist, men fy f%#n så ufin og respektløs du er! Det er mange nordmenn som har kjipe fargekombinasjoner, asymmetrisk utseende, veier for mye, ser sjuskete ut. Men jeg ville ALDRI sagt noe så patetisk om dem fordet! Blir helt oppgitt over hva enkelte damer får seg til å skrive her .....Anonymous poster hash: f2b49...304 Du er klar over at mulatt er et ufint ord det og ? Blanding av muldyr og esel tror jeg det betyr. Har altså ingenting med mennesker å gjøre. Anonymous poster hash: 18055...af7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #34 Skrevet 17. september 2013 Rasist - tvilsomt... Intelligent - enda mer tvilsomt... Anonymous poster hash: 50ead...ea5
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #35 Skrevet 17. september 2013 Jeg har fortalt dette til noen venner og de sa at jeg var rasist fordi at jeg dømde en hel folkerase. Anonymous poster hash: 2333d...2f2 Jeg skal ærlig innrømme at jeg sier pakkis, neger, svartinger osv i min vennegjeng uten at noen reagerer noe ekstra. Kall meg gjerne rasist, jeg dømmer ikke, men er vel i manger på bedre ord som noen vil kalle det. Sier det aldri direkte, og har utrolig mange venner med en annen hudfarge. Hadde jeg vært rasist, hadde jeg aldri vært venn eller tatt noen andre med annen farge inn i varmen. Anonymous poster hash: 1bdd3...b90 Jeg er adoptert fra Asia og har ei venninne som deg. Dessverre glemmer hun seg innimellom og sier svarting om en fyr hun forteller om osv. (Hun ser på meg som norsk så hun tenker ikke på det på den måten).Jeg blir skikkelig sinna på henne fordi det er så jævlig respektløst ovenfor meg, hennes eks og ikke minst ovenfor dattera hennes som er mulatt! Men hun er så vant til å ikke gidde å bruke ordforrådet sitt til å finne et bedre ord... Jeg dyns det er skikkelig low class/ trailertrash å bruke ord som pakkis, svarting o.l.. Ser for meg en skikkelug harrytass fra Øvre Eiker med singlet, sneipen i munnen og terning i ruta på den trimma volvoen sin..... Til hi; Nei, du trenger ikke være rasist for det. Kommer selv sjelden over øst-asiatiske menn jeg syns er kjekke/attraktive. Jeg kaller deg ikke rasist, men fy f%#n så ufin og respektløs du er! Det er mange nordmenn som har kjipe fargekombinasjoner, asymmetrisk utseende, veier for mye, ser sjuskete ut. Men jeg ville ALDRI sagt noe så patetisk om dem fordet! Blir helt oppgitt over hva enkelte damer får seg til å skrive her ..... Anonymous poster hash: f2b49...304 Utfra det du skriver her virker du ikke særlig mye bedre selv altså! Du høres ut som en skikkelig ekkel dame. Anonymous poster hash: 1be6e...2d5
Gustav Klitt Skrevet 17. september 2013 #36 Skrevet 17. september 2013 Det er du sikkert også. Det mer iøynefallende er at du er uintelligent på et helt generelt plan. Anonymous poster hash: 3a692...792 Sug Lut?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #37 Skrevet 17. september 2013 Jeg har ingenting imot somaliske menn eller andre folkeslag. Det er kun Øst Asiatiske menn jeg synest er innamari stygge. Hva skal jeg liksom med en liten stygg kinamann? Ein liten fjopp av en guling:). Jeg respekterer dere som tiltrekkes av øst asiatiske menn. Men jeg blir rett å slett kvalm av og bare se på disse gule utørka sleipingene. Anonymous poster hash: 2333d...2f2
Jallow B Skrevet 17. september 2013 #38 Skrevet 17. september 2013 Hvis man bedømmer på bakgrunn av erfaringer, så er jo dette noe helt annet enn å forhåndsdømme. Det er ikke dømmende å si at alle menn fra øst-asia ser like ut, det er jo helt naturlig! Jeg har en god japansk venninne som kom på besøk til Norge og hun forsto ikke hvordan vi så forskjellig på hverandre, vi var jo alle klin like! Det kunne da aldri falle meg inn å kalle henne dømmende.. Jeg tror man skal passe seg for å heve pekefingeren og kaste om seg med beskyldninger om både rasisme og diskriminering. Det er ganske slitsomt med mennesker som elsker å ta rollen som diskrimineringspoliti. Mine erfaringer tilsier at menn fra nord er brautende, røffe og ufine. Det vil dermed være dømmende å anta at alle menn fra nord er slik. At du velger å ta det personlig, er da din sak.
Jallow B Skrevet 17. september 2013 #39 Skrevet 17. september 2013 Jeg har ingenting imot somaliske menn eller andre folkeslag. Det er kun Øst Asiatiske menn jeg synest er innamari stygge. Hva skal jeg liksom med en liten stygg kinamann? Ein liten fjopp av en guling:). Jeg respekterer dere som tiltrekkes av øst asiatiske menn. Men jeg blir rett å slett kvalm av og bare se på disse gule utørka sleipingene. Anonymous poster hash: 2333d...2f2 ....jeg regner med dette er trolle-forsøk på rasisme, desverre finnes det faktisk folk som tenker sånn.
fiolregn Skrevet 17. september 2013 #40 Skrevet 17. september 2013 Hvis man bedømmer på bakgrunn av erfaringer, så er jo dette noe helt annet enn å forhåndsdømme. Det er ikke dømmende å si at alle menn fra øst-asia ser like ut, det er jo helt naturlig! Jeg har en god japansk venninne som kom på besøk til Norge og hun forsto ikke hvordan vi så forskjellig på hverandre, vi var jo alle klin like! Det kunne da aldri falle meg inn å kalle henne dømmende.. Jeg tror man skal passe seg for å heve pekefingeren og kaste om seg med beskyldninger om både rasisme og diskriminering. Det er ganske slitsomt med mennesker som elsker å ta rollen som diskrimineringspoliti. Mine erfaringer tilsier at menn fra nord er brautende, røffe og ufine. Det vil dermed være dømmende å anta at alle menn fra nord er slik. At du velger å ta det personlig, er da din sak. Det er din erfaring til det motsatte er bevist for din del. Det kunne virkelig ikke falle meg inn å kalle deg fordømmende på bakgrunn av den uttalelsen hvis den stemte for din del. Hvis du derimot påsto at hvite mennesker er mer verdt enn andre folkeslag så ville jeg reagere på en helt annen måte. Da ville du per definisjon bli stemplet som rasistisk. Går det ikke an å skille klinten fra hveten? Rasismedebattene tar jo flatt av og jeg tror det knebler samfunnet mer enn det åpner..
Jallow B Skrevet 17. september 2013 #41 Skrevet 17. september 2013 Hvis man bedømmer på bakgrunn av erfaringer, så er jo dette noe helt annet enn å forhåndsdømme. Det er ikke dømmende å si at alle menn fra øst-asia ser like ut, det er jo helt naturlig! Jeg har en god japansk venninne som kom på besøk til Norge og hun forsto ikke hvordan vi så forskjellig på hverandre, vi var jo alle klin like! Det kunne da aldri falle meg inn å kalle henne dømmende.. Jeg tror man skal passe seg for å heve pekefingeren og kaste om seg med beskyldninger om både rasisme og diskriminering. Det er ganske slitsomt med mennesker som elsker å ta rollen som diskrimineringspoliti. Mine erfaringer tilsier at menn fra nord er brautende, røffe og ufine. Det vil dermed være dømmende å anta at alle menn fra nord er slik. At du velger å ta det personlig, er da din sak. Det er din erfaring til det motsatte er bevist for din del. Det kunne virkelig ikke falle meg inn å kalle deg fordømmende på bakgrunn av den uttalelsen hvis den stemte for din del. Hvis du derimot påsto at hvite mennesker er mer verdt enn andre folkeslag så ville jeg reagere på en helt annen måte. Da ville du per definisjon bli stemplet som rasistisk. Går det ikke an å skille klinten fra hveten? Rasismedebattene tar jo flatt av og jeg tror det knebler samfunnet mer enn det åpner.. Om det er min erfaring, så gjør det ikke saken og meningene mindre dømmende av den grunn. Da må man faktisk være voksen nok til å legge til side de erfaringene, og minne seg selv på at alle og enhver er individer.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #42 Skrevet 18. september 2013 Hvis man bedømmer på bakgrunn av erfaringer, så er jo dette noe helt annet enn å forhåndsdømme. Det er ikke dømmende å si at alle menn fra øst-asia ser like ut, det er jo helt naturlig! Jeg har en god japansk venninne som kom på besøk til Norge og hun forsto ikke hvordan vi så forskjellig på hverandre, vi var jo alle klin like! Det kunne da aldri falle meg inn å kalle henne dømmende.. Jeg tror man skal passe seg for å heve pekefingeren og kaste om seg med beskyldninger om både rasisme og diskriminering. Det er ganske slitsomt med mennesker som elsker å ta rollen som diskrimineringspoliti. Mine erfaringer tilsier at menn fra nord er brautende, røffe og ufine. Det vil dermed være dømmende å anta at alle menn fra nord er slik. At du velger å ta det personlig, er da din sak. Det er din erfaring til det motsatte er bevist for din del. Det kunne virkelig ikke falle meg inn å kalle deg fordømmende på bakgrunn av den uttalelsen hvis den stemte for din del. Hvis du derimot påsto at hvite mennesker er mer verdt enn andre folkeslag så ville jeg reagere på en helt annen måte. Da ville du per definisjon bli stemplet som rasistisk. Går det ikke an å skille klinten fra hveten? Rasismedebattene tar jo flatt av og jeg tror det knebler samfunnet mer enn det åpner.. Om det er min erfaring, så gjør det ikke saken og meningene mindre dømmende av den grunn. Da må man faktisk være voksen nok til å legge til side de erfaringene, og minne seg selv på at alle og enhver er individer. Nå er jo mennesker, også vi nordboere, gjerne også preget av kulturelle variasjoner- og det er naturligvis greit å mislike enkelte kulturelle aspekter så lenge en samtidig klarer å se at selv om det gjelder en del, så gjelder det ikke alle. Rølpefylla er f.eks. et typisk norsk fenomen, som gjør at mange i andre land ser på oss som ubehøvlede og primitive rikinger. Det er da helt i orden, så lenge de forstår at dette er et kulturelt akseptert fenomen her hjemme som likevel ikke er noe som gjelder alle. Når det er sagt, så er rasisme også noe mer utover det å tro at ens eget folkeslag er mer verdt enn andres. Det har også noe med hvilke fordommer en har og styrken på dem, holdninger og følelser en har og utviser. Skvetter du til i møte med en mørkhudet i en gate, og tenker at du nå var heldig som ikke ble ranet, så er du nok ganske fordomsfull. Samtidig ville ikke dette regnes som vanlig fordomsfullhet dersom du faktisk hadde blitt ranet av en mørkhudet tidligere- da ville du derimot ha blitt preget av opplevelsen og følelsene dine ha opprettet et skjema hvor mørkhudede i lang tid etterpå ubevisst ble kategorisert som er potensielle ranere. Anonymous poster hash: 64451...16a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #43 Skrevet 18. september 2013 Om man skal begynne å bable om White privilege, så er det kanskje viktigere å snakke om black hypocrisy. Anonymous poster hash: 8310d...91d
Jallow B Skrevet 18. september 2013 #44 Skrevet 18. september 2013 Om man skal begynne å bable om White privilege, så er det kanskje viktigere å snakke om black hypocrisy. Anonymous poster hash: 8310d...91d På hvilken måte mener du det er viktigere?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #45 Skrevet 18. september 2013 Om man skal begynne å bable om White privilege, så er det kanskje viktigere å snakke om black hypocrisy. Anonymous poster hash: 8310d...91d På hvilken måte mener du det er viktigere? For å bli kvitt rasisme må dette gå begge veier. Og det gjør man ikke ved å oppføre seg som enkelte afrikanere gjør i f.eks USA. Anonymous poster hash: 8310d...91d
Jallow B Skrevet 18. september 2013 #46 Skrevet 18. september 2013 Om man skal begynne å bable om White privilege, så er det kanskje viktigere å snakke om black hypocrisy. Anonymous poster hash: 8310d...91d På hvilken måte mener du det er viktigere? For å bli kvitt rasisme må dette gå begge veier. Og det gjør man ikke ved å oppføre seg som enkelte afrikanere gjør i f.eks USA. Anonymous poster hash: 8310d...91d Black hypocrisy er noe helt annet enn rasisme, og det er noe DE må ordne opp i, slik som hvite må ordne opp i white privilege. Ser ennå ikke relevansen.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #47 Skrevet 18. september 2013 Da er vi fler HI Jeg liker heler ikke øst asianere og afrikanere. Derimot synes jeg at alle menn utenom disse er OK. Anonymous poster hash: 72f65...0c4
Gjest cd0da Skrevet 18. september 2013 #48 Skrevet 18. september 2013 Nei, jeg vil ikke si du er rasist HI. Jeg synes veldig sjeldent at menn med andre hudfarger er pene. Jeg er ikke rasist selvom jeg ikke synes det, men jeg liker lys hud best og kunne aldri tenkt meg å være intim med en med mørk hudfarge, kun fordi jeg ikke synes det er tiltrekkende
Katteskinnet Skrevet 19. september 2013 #49 Skrevet 19. september 2013 Nei, selvfølgelig er du ikke rasist om du ikke finner noen tiltrekkende. Det blir vel det neste, at man må høvle over folk man ikke finner tiltrekkende for å bevise at man ikke er en rasist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå