Gå til innhold

Værre med fysioterapi?

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å bli mye værre av fysioterapi behandling? Etter jeg begynte med fysio måtte jeg sykemeldes 100%. Før det klarte jeg litt jobb, nå er jeg tilbake på krykker. I natt sov jeg to timer... Legen mener fysio er viktig, men har ikke hatt tid til å se på meg på nesten 3 mnd. Kun turnusleger. Er under utredning ( takket være en turnuslege) for diverse og er så lei av å ha vondt!

Anonymous poster hash: 62147...f65

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081354-v%C3%A6rre-med-fysioterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan bli forbigående verre akkurat i begynnelsen. Men etter det skal man jo ikke bli verre. Da ville jeg mistenkt at det lå noe annet bak.

Hvis jeg f.eks. behandler muskulatur i rygg og sete, så blir de fleste veldig mye bedre av det - hvis det er det muskulære som er hovedproblemet. Men hvis f.eks. nå den stive muskulaturen er kommet eller opprettholdes fordi det er en låsning i bekkenet og korsryggen så kan jeg risikere at pasienten blir verre. Dette fordi kroppen bruker muskelspenningene til å "holde på plass og støtte" de områdene som har låsninger (eller nøyaktig, støtte de områdene rundt låsningene som ellers ville fått for mye bevegelse). Hvis man i et slikt tilfelle derimot samarbeider med en kiropraktor vil man få veldig mye raskere bedring, og muskulaturen kan slippe taket fordi det leddmessige er blitt ordnet.

Hvis det er trening hos fysioterapeuten og ikke behandling, så ville jeg mistenkt at øvelsene ikke er riktige for deg.

Men vanskelig å si uten å vite mer.

Hvis du stadig blir verre så still spørsmål, krev evt MR eller røntgen-bilder eller andre undersøkelser. Ikke aksepter å bli verre når det er gått tid. Da må du få vite hvorfor du blir verre - den konkrete årsaken.

Det er etter min mening ikke akseptabelt å gå over lang tid til behandling og bli verre uten at terapeuten tar tak i det!

-hilsen fyiso

Anonymous poster hash: 1a96c...238

Det er rygg/ bekken som er problemet, og har vært det lenge. Fysio mener det er muskulaturen mens jeg mistenker noe galt i skjelettet. Venter på røntgen og mr da legen også mistenker noe med skjelettet... Har prøvd kiropraktor og da holdt det seg på gjevnt nivå smertemessig, så spørs om det blir mer enn det. Er ren behandling og ikke trening hos fysio.

Anonymous poster hash: 62147...f65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...