Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Kan noen fortelle meg steg for steg hvordan dere lager hjemmelaget brun saus. Innkludert hva dere har oppi. Jeg får det faen ikke til!!! * HYYL* Anonymous poster hash: a78f7...505
Engeln Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 1. Smelt feks 50 g melange i en gryte 2. Tilsett hvetemel(slik at blandingen blir passe tørr) 3. Rør jevnlig og godt med korte mellomrom til det blir så brunt/ mørk som du vil ha sausen. (må stå ved gryten hele tiden og røre, så det ikke brenner seg men brunes jevnt) 4. Når det er ønsket brunfarge, tilsetter du litt og litt vann til ønsket tykkelse på sausen. Smaksett med salt og pepper, (1/3 dels salt og 1/4 dels pepper.). Kan også bruke pittelitt hvitløkskrydder, eller annet ønskelig. Har du kraft/fett fra evt kjøtt du har laget kan det også has oppi.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Jeg smelter ca 2 spiseskje smör og visper inn ca 3 spiseskje mel Alt etter som hvor tykk sausen skal være. Rører rundt helt til det blir brunt, ikke svidd. Og har så oppi ca 5 dl vann med buljong. Jeg bruker 2 terninger Husk å slå ned varmen för du har oppi vannet Smaksätter med alt fra tyttebær rømme mais pepper osv Anonymous poster hash: e6630...4b6
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Smelter en dæsj (ca en spiseskje) smør i kjelen og har så oppi hvetemel når smøret er smeltet. Ca 5dl vann og 1 mat fløte. Har oppi 3-4 av toro sin kjøtt buljong, sukker kulør, litt salt, pepper og blandingskrydder. Ikke ta mye av gangen bedre å ta litt, så koke litt, smake og så ha i mere. Har i en skive brunost på slutten. Bruker maizenna hvis den blir for tynn. Anonymous poster hash: b9609...c97
Himmel og hav Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Dette er råenkel brun saus: Kok opp en 4 dl vann, ha oppi en terning klar kjøttsuppe fra Maggi, kok til den har løst esg opp. Jegvn sausen med maizena jevner og smak til med salt, pepper el. Det er veldig godt med løk oppi, i så fall bruner du den først og har den oppi fra starten av. Om du steker kjøttkaker, så legger du de oppi sausen og lar dem trekke litt der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå