Gå til innhold

Trenger hjelp men hver ikke hvordan....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mor til fire flotte barn i alder 12 til 1 år, gift osv osv

Går hjemme med minste vesla, og er egentlig fornøyd med dette.

Min mann jobber som egen sjef men er hjemme til middag hver dag, så hva har jeg egentlig og klage på ingenting,

Men allikavel føler jeg meg deprimert og egentlig ikke eksisterende hvis dere skjønner, min mann og jeg har diskutert mye i det siste det har vært mye med de to største og det har tatt mye energi fra meg siden det er jeg som får de på skolen ,ordner alt det dere, og lekser middag osv osv når de er hjemme siden jeg tross alt er hjemmeværende men det hadde vært fint og få litt hjelp av og til til husarbeid fra mannen.

Får så dårlig samvittighet for at jeg føler det slik men jeg er faktisk redd jeg holder på og bli skikkelig deprimert for det er ingenting i dette hverdagslivet som sier at det er meg tid at jeg får mine behov dekt på alle plan, ingen som spør meg hvordan dagen har vært hvordan jeg har det.

gubben har nesten ikke tatt eller kjærtegnet med meg i det siste heler og dette hjelper liksom ikke , dette har jeg tatt opp med han og han sier at han er trøtt og sliten og den ser jeg han har en del verv om kvelden innmlm også.

Jeg trenger bare og bli sett tatt på hørt på ...........................

Anonymous poster hash: 7374a...003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du trenger å gjøre noe bare for deg, ja. Er det mulig at du kan ta en deltidsjobb? Begynne å studere litt? Gå på et kurs? 

Sikkert lurt å snakke med mannen din om det, at du trenger litt annet å tenke på enn hus, hjem og barn. Kanskje han forstår det?

Lykke til!

Anonymous poster hash: 28dc1...489
Skrevet

Trives hjemme med snuppa om dagen men føler vel at jeg ikke får helt kreditt for alt jeg faktisk gjør her hjemme, og da itillegg føler at gubben ikke liker meg eller ser at jeg trenger aleine tid annet en en time på butikken liksom:(

Ikke har vi råd til at jeg kan dra bort heler ( men når gubben skal noe har vi )

Uff føler at jeg virkelig ikke er glad slik jeg pleier om dagen og gubben ser dette men gidder ikke gjøre noe med det trur jeg :((((

Anonymous poster hash: 7374a...003

Skrevet

Det høres ut som du mangler sosial integrering.. Det å ha en jobb/fast aktivitet å gå til er gunstig for mer enn bare lommeboka.. Å ha et sosialt nettverk annet enn utenfor husets fire vegger kan være avgjørende for enkeltes mentale helse. Akkurat nå høres det ut som du, helt rett, kan være på vei i utforbakke. Og noen ganger merker man det ikke selv før det er for sent. Tomheten som kommer snikende, manglende egenverdi, følelsen av å ikke være til nytte.. Selv om vi VET at du gjør en fantastisk jobb ved å være hjemme med et lite barn, så kan set oppleves som selvutslettende for selvet. Enten man vil eller ikke..

Det er nok en stor bøyg å skulle søke aktiviteter/jobb utenfor hjemmet nå, men du ville nok ha merket en bedring i din selvfølelse, mentale tilstand om du tok et valg i den retning. Snakk evt med NAV/legen din. Få hjelp til å pushe deg i en retning som fører til at du får det bedre med og i deg selv..

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 0d6d3...8aa
Skrevet

Enig med hun som skriver over her. Selv om det kan være kjempefint å være hjemme med et lite barn, og du gjør en flott og viktig jobb, trenger man noen ganger litt annen input også. Tror ikke det trenger å være veldig mye alltid, men et eller annet du liker, og hvor du kan få litt anerkjennelse fra andre enn mannen din. Kan hende åpner det hans øyne for hvor bra du er, også :)

Anonymous poster hash: 28dc1...489

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...