Gå til innhold

Jeg er så redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten baby og er alenemor. Barnefar vil ikke ha noe med oss å gjøre - han hater meg siden jeg ikke tok abort - og har brutt all kontakt. Men jeg er så redd for at han bare venter til babyen er gammel nok til at han kan ha delt eller full omsorg. Uten må han jo hate babyen også, og det kan han vel ikke gjøre?
Etter ting han har sagt og gjort, er jeg veldig redd for hva han kan finne på for å straffe meg. Jeg klarer ikke å bare slappe av. Han har ødelagt babytiden med trusler om å ta babyen helt fra meg. Det eneste han tenker på (virker det som!) er å straffe meg. Og det gjør meg så redd. Jeg er til og med redd for at han skal skade oss i en dårlig periode, og har mareritt om det. Jeg kan til og med tenke på det om dagene. Jeg kan ikke tenke meg at han har babyens beste i tankene...
Jeg har flere fagpersoner på min side, og de klarer å overbevise meg om at han ikke bare kan komme og ta babyen, men så begynner jeg å tenke på det igjen.
Det jeg håper på nå (jeg har sluttet å håpe på at vi skal ha et vennskapsforhold og at han skal være far) er at han har gått videre - og glemt oss!
Kan han som far kreve delt omsorg når barnet er gammelt nok, for så å kreve full omsorg når det går veldig fint med oss? Helsesøster og andre fagpersoner sier de har ingenting å bekymre seg over når det gjelder samspill og samhold mellom mor og barn.
Hvem har noe å si i slike saker? Hvor taes slike saker opp?

Anonymous poster hash: 3b2ff...41c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare gi deg en klem og si at jeg også har en ex som jeg har mareritt om...
Utrolig at det går an å være så ekle...

Her har han barnet annenhver helg og det fungerer. Men hver gang noe skal taes opp så er det et helvete.. Han kaller meg jævlige ting, trekker egne konklusjoner på alt og det er helt grusomt...

Men her er han i tillegg fra en annen kultur, vet ikke hvordan det er med din ex...? Er han norsk?

Anonymous poster hash: 027af...4e2
Skrevet

Hvis han kommer med trusler ville jeg anmeldt det. Da har du det på papiret på en måte, hvis han slulle begynne å kreve noe. Anmeldelser vil neppe være en fordel for ham i fremtida!

Anonymous poster hash: ec770...003

Skrevet

Jeg har bodd sammen med en sånn idiot..og jeg har barn med han.. Jeg ble også utsatt for trusler, mange trusler, jeg var så skakk kjørt at jeg måtte ha hjelp til å ta barnet med meg å komme meg ut av forholdet.

Vet ikke hvilke fagpersoner du har tatt kontakt med, men kan gjerne anbefale deg familievernkontoret, de har div fagfolk ansatt og er du heldig kan du få time hos en psykolog, hvis ikke så er de andre flinke også.

Dokumentasjon er som du vet, veldig viktig.. Alt du kan får dokumentert er gull verdt den dagen den idioten evt skulle finne på noe tull.

Er ikke sikkert det skjer, han som jeg har barn med, hadde det i kjeften, men det skjønte jeg ikke før mange år etter, da det viste seg at han aldri gjorde alvor av truslene sine..

Men sånn å huske på, familievernkontoret sletter journaler etter 3 år, så for å få dokumentene, så ber du etter en stund - altså før det er gått 3 år, om å få ut journalen din, og så tar du vare på den til du evt trenger den..

Det du også kan gjøre, som jeg også gjorde,det var å kontakte familievoldskoordinator ved nærmeste politistasjon.. Få deg en time, enten hos koordinator eller en anne ansatt.

Der får du de til å lage et notat.

Du forteller om eksen din, om alle truslene, sånn at de vet om han den dagen , du om mulig vil trenge assistanse fra de.. Du har tross alt et barn å ta deg av og da er det greit at politiet har litt bakgrunnsinfo hvis du skulle føle deg truet og må ringde de for å få hjelp.

Anonymous poster hash: 12fe2...b92
Skrevet

Slapp av han kan ikke ta barnet ifra deg. Du må være litt tøff tilbake. Ikke la han se/høre det går inn på deg. Ta vare på meldinger. Om han begynner med samvær, så ha enten noen med deg ved levering. Henting/levering kan også skje i feks. bhg. Ikke la han komme nær deg alene.

Ta vare på tekstmeldinger og anmeld han om han truer deg.

Anonymous poster hash: cd1a7...dac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...