Underveis --> Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Ja, hva skal man si? En skulle jo tro at babyen hadde det for trangt, men på fredag snudde den seg jammen til seteleie og der har den ligget siden. Er det noen der ute som har opplevd tilsvarende, og der den spontant har snudd seg tilbake i hodeleie? Har time på torsdag på sykehuset, men jeg klarer ikke å la være å google til øyet blir stort og vått, og om jeg ikke var "i boblen" fra før, så er jeg det i alle fall nå!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Min snudde seg fra tverrleie til seteleie (og litt frem og tilbake) helt fram til 39+3.. Skulle på ul, og han snudde seg på morgenen igjen. Da festet han seg, og kom ut 3dager etterpå. Så er fortsatt sjans for at han kan snu seg. Er vel sånn at de måler bekken osv, for å se om du kan føde i sete, eller må ha ks.. Anonymous poster hash: 016bd...44e
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Lillebror snudde seg frem og tilbake fra seteleie til hodeleie flere ganger på kort tid når jeg nærmet meg termin. Var å snudde han på føden, men han var tilbake i seteleie før jeg kom hjem igjen. Jordmor "redet" til ham som hun sa når de snudde han, slik at han skulle trives bedre i hodeleie. Han var for stor til å bli født i seteleie og vi hadde 2 timers reisevei til sykehuset. Likevel var beskjeden at jeg måtte reise hjem. De ville at jeg skulle komme inn de 2 timene hver gang han lå i seteleie, men jeg nektet å snu flere ganger. Det jeg hadde å forholde meg til var da at om riene startet måtte jeg komme raskt til føden slik at de kunne sjekke vei og ev. snu. Gikk vannet var det samme greien. Det ble ks om han da lå i seteleie. Sykt!! Han lå i hodeleie når jeg kom inn og det ble vanlig fødsel, heldigvis.
Underveis --> Skrevet 16. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2013 Det er godt å høre at det fremdeles er gode sjanser for at den snur seg. Utrolig rar praksis enkelte steder altså, men av det jeg skjønner såner mitt sylehus ganske liberale på dette. Den har ikke ligget i sete på en stund nå og har ligget i samme posisjon omtrent en uke i slengen (rygg til høyre eller venstre f.eks), så om den har samme strategi nå så blir det jo spennende med plassen etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå