Gå til innhold

For sent å kjøpe mega bloks?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en 2-åring som elsker å leke med mega bloks i barnehagen, så jeg tenker på å kjøpe det til han. Men lurer på om det nå er så kort tid til han blir for stor til det at det blir litt bortkastet? Noen som vet hvor lenge de vanligvis er interessert i det?

Han har masse duplo hjemme, men det er han ikke så glad i. Tror nok det er fordi det er litt vanskeligere å bygge med, mega bloks er jo kjempeenkelt.

Anonymous poster hash: 27fe6...523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Vi har duplo, lego og megabloks. Leket med duplo når han var mellom 2 og 3 år. Nå er han 3 år og ville bare leke med lego! Jeg ville ikke kjøpt megabloks. De er sikkert kjekke å leke med en stund, men det er også viktig å ha andre leker i bhg enn hjemme!

Anonymous poster hash: 897b0...95c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt megabloks til jenta mi som blir to denne mnd. Det står fra 1-5 år på pakken, så da tenkte jeg at det måtte være OK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han synes det er stor stas med megabloks og det virker som at Duplo blir litt vanskelig, ville jeg pakket bort duploen en stund og heller kjøpt en startpakke med megabloks. Sånne byggeklosser er jo fabelaktige for utviklingen, men det er jo greit at han har en type han faktisk leker med. (Det at noen andre barn på samme alder allerede er for store for megabloks har ingenting å si - alle barn er heldigvis forskjellige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...