Gå til innhold

Mangler eggløsning - må det være pcos?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå brukt ladycomp til temping i en måned, og har funnet ut at jeg ikke har eggløsning. Får likevel en blødning (3 dager) hver "syklus", men syklusene er lange, fra 35-45 dager. Er det noen som har erfaring med tilsvarende? 

Jeg har fått to barn tidligere, på første og andre forsøk. Så har jeg hatt et opphold på fire år der jeg har hatt hormonspiral innsatt. Etter at jeg tok denne ut (for ca 10 måneder siden) har altså syklusen vært helt på bærtur. Når jeg tok den ut var jeg hos en gynekolog, og hun brukte innvendig ultralyd for å finne/få ut hormonspiralen. Hun sa at livmoren såg veldig fin ut. Ville hun sett det hvis jeg hadde cyster da, eller kan det være at jeg har fått pcos? 

Fortsetter under...

Hei,

Ikke for å skremme, men ville bare si at man trenger ikke ha cyster selv om man har PCOS.

PCOS er en hormonforstyrrelse som gir ustabile sykluser, ev. manglende EL, men noen har også cyster. Om man har PCO er det cyster som lager krøll.

Jeg har PCOS, men ingen cyster, bare utrolig ustabile/lange sykluser og mistanke om at der ikke alltid er EL selv om jeg har TR, og har derfor nå fått pergo for å gi EL.

Jeg fikk det konstantert ved blodprøver/invendig UL.

Dessverre vet mange leger alt for lite om PCO/PCOS, men det finnes mye informasjon på nettet. .

Her finner du en grei forklaring på hva PCO/PCOS er; http://www.babyverden.no/Prover/Utredning/PCO-og-PCOS/

Det kan jo også være andre årsaker til at du ikke har EL, så det er ikke en selvfølge at du har PCOS. Snakk med gynekologen din, så slipper du å uroe deg unødvendig!

Håper det klaffer for deg snart :)

Jeg har nå funnet ut at jeg har eggløsning likevel  :D  :D  :)  :D

Men fryktelig lang syklus da. Eggløsning kom ikke før på dag 34 i syklusen. Nå har temperaturen vært høy i en uke, håper inderlig den holder seg høy en uke til, for da er det jo ikke så helt galt. Da skal det vel i utgangspunktet være mulig å bli gravid. Er utrolig glad for at jeg begynte å tempe, føles så bra å få litt kontroll igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...