iskaffe ♂ ♀ Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Min søster på 17 sliter så veldig med mensen smerter at hun rett å slett blir sengeliggende når hun har mensen. vondt i magen, kvalm og helt slapp.. stemmer det at p piller hjelper mot mens smerter? hun er ikke seksuell aktiv enda. Noen som har noen andre råd om hva som virkelig hjelper, paracet og ibux, naproxsen osv funker ikke.....
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Jeg begynte på p-piller pga mensensmerter. Fungerte for meg. Istedenfor åbli sengeliggende og kanske smertestillende.... Anonymous poster hash: d5802...c37
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Jeg gjorde det når jeg var på samme alder, men for meg funka det ikke. Men når jeg ble litt eldre funka det bedre, smertene ble ikke helt borte, men ble en del svakere. Mulig det hadde med type piller å gjøre. Noen år siden, så ingen av de pillene er på markedet lenger. Det som funka for meg var Naproxen. Og det var viktig å ta de i det samme jeg merket at mensen var på vei, samt en noen timer senere. Da ble jeg helt smertefri. Om jeg tok de for sent kjente jeg fortsatt smertene, de var svakere, men jeg fikk fortsatt vondt i 3 dager. Anonymous poster hash: 37cd8...44b
millemille Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 (endret) Smertene mine ble kraftig redusert etter at jeg begynte på p-piller. Før klarte jeg ikke overleve uten smertestillende, men nå er de omtrent ikke merkbare. Endret 16. september 2013 av millemille
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 P-piller er god hjelp for mange Det som og er viktig er et skikkelig opplegg for smertestillende, dvs at man tar nok og at man tar de etter klokka, IKKE når smertene kommer. Dvs ta maks dose med jevne intervaller, slik at man (forhåpentligvis) slipper å få smerter før det er tid for neste runde med smertestillende. Anonymous poster hash: 2f063...b95
Anonym bruker Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Hun burde sjekket seg for endometriose! Jo før jo bedre. Anonymous poster hash: 82d40...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå