Gå til innhold

Valg av barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal søke barnehageplass for vår datter, hun blir 1 år ved planlagt start. Her vi bor, er det flere barnehager, både private og kommunale, og jeg vet ikke hvordan jeg skal velge? Jeg har tenkt å dra en runde på besøk i noen av de, for å kikke på lokalene og snakke med de ansatte, men hva bør jeg se etter og hva bør jeg spørre om? Hva er viktig å tenke på? :)

Anonymous poster hash: 9320f...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, men her hvor jeg bor er man heldig om man får en av barnehagene på ønskelista i det hele tatt. Så å gå rundt og tro man kan velge og vrake i barnehager har ingenting for seg.

Anonymous poster hash: 0abb8...661
Skrevet

jeg har mi i privat foreldredrevet bhg og det er mye bedre enn kommunal, de gjør mye mer og hverdagen er ikke styrt av kommunen!

Anonymous poster hash: 8e702...c0c
Skrevet

Søk på den der du ser barna koser seg og personalet er med barna. Ikke nødvendigvis den med nyest utstyr som gir best omsorg.

Skrevet

Eg er godt nøgd med barnehagen alt i alt, men det er eit par ting eg reagerar på og som eg kanskje skulle sjekka ut i forkant. T d er uteområdet til dei minste ikkje det mest inspirerande, ein asfaltdekka plass ned sandkasse og nokre få andre ting. Ingen disser, silebaner eller klatrestativ. Lisja elskar utfordringar, skulle ønske dei kunne tilbudt det.

Men det vesentligaste er personalet, snakk med foreldre som har barn i barnehagane og velg ein der personalet får gode skussmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...