Gå til innhold

Jeg tror mannen min er utro, hvordan finne det ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mangler ord. Du er så sterk, og håndterte dette med en verdighet de fleste bare kan drømme om. Jeg gir deg det største komplimentet jeg kan gi noen når jeg sier du minner meg om min mor. Hun gikk igjennom noe av det samme, og den styrken hun viste gjennom den tiden er noe jeg alltid kommer til å ta med meg. 

Lykke til, kjære deg.

Tusen takk for flotte ord, nesten overveldende  :) er forberedt på å knekke et par ganger til før jeg kommer meg til topps, men er glad for at jeg klarte å ta avgjørelsen. Tror det er noe av det vanskeligste jeg noengang har gjort, så hvis moren din kom seg igjennom-så forstår jeg at dette er minne og beundringsverdig for deg. 

Jeg tror det sterkeste jeg tok fra den opplevelsen var at man ikke skal miste sin egen integritet oppi det hele. Moren min beviste at selv om faren min krenket henne, så var hun selv ukrenkelig, og fant seg ikke i å bli behandlet slik. Det har hatt stor innvirkning på meg selv, merker jeg.

Du kommer nok til å lære barnet ditt godt, det er jeg sikker på :)

Helt sant det du skriver! Og ikke minst så bra at det har gitt innvirkning på deg! Foreldrene mine ble skilt tidlig og moren min hadde et merkbart antall forhold etter dette, alle med menn som ikke behandlet henne bra. La oss si det slik, sånn skal IKKE jeg ha det! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nominert deg. Premien denne gangen vil være midt i blinken for deg også :) Det er noe riv ruskende galt hvis du ikke vinner :)

Anonymous poster hash: 0238c...c86

jeg vil å nominere denne flotte sterke damen! hvor gjør jeg det??

hvordan gjør jeg det?

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144081247-vi-kårer-månedens-bruker-og-månedens-innlegg-for-september/#entry145695502

:)

Skrevet

Jeg har nominert deg. Premien denne gangen vil være midt i blinken for deg også :) Det er noe riv ruskende galt hvis du ikke vinner :)

hvordan gjør jeg det?

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144081247-vi-kårer-månedens-bruker-og-månedens-innlegg-for-september/#entry145695502

nå er jeg sikkert teit, men hvordan får jeg til å linke til dette innlegget der?

Skrevet

hvordan gjør jeg det?

nå er jeg sikkert teit, men hvordan får jeg til å linke til dette innlegget der?

Kopier adressen øverst på siden, det er linken til innlegget. Og så limer du inn :) Men jeg har også nominert innlegget så det ligger en link der allerede :)

Skrevet

Håper du har fått sovet litt i natt liviol.

Du er den første jeg tenkte på når jeg våknet nå, også håper jeg dessuten mannen din har sovet skikkelig dårlig  ;) hehe

og jeg håper du vinner nominasjonen, for det unner jeg deg.

du har håndtert dette på en fantastisk måte og trenger du litt trøst eller få ut litt frustrasjon så bruk forumet her inne for alt det er verdt!

håper du holder oss oppdatert over ett par dager hvis du orker for jeg tror jeg snakker for samtlige her inne at vi ønsker oppriktig å vite åssen det går med deg.

Skrevet

Jeg har også tenkt mye på deg . Var våken i natt faktisk og tenkte på hvordan det var med deg:) håper du har fått sovet litt:)

Skrevet

Jeg er enig med de andre her som tar av seg hatten for deg, det gjør jeg også! 

Har svart tidligere i tråden her, min eks innledet et forhold til en annen dame den uka barnet ble født. Da barnet var tre måneder fridde han til meg, da barnet var seks måneder sa han at han kanskje ikke ville gifte seg allikevel og en uke etterpå innrømte han at han hadde truffet en annen. Frieriet var en panikkhandling for å klare å glemme den andre. Funket dårlig det gikk når de samtidig møttes daglig i smug...

Min hevntanke ble utviklet tidlig. Jeg bestemte meg for at jeg skulle oppføre meg ordentlig, forholde meg til ham med verdighet, samarbeide selv om han var en dust. Det fikk jo selvfølgelig ham til å fremstå som enda verre. Dessuten ble livet selvfølgelig enklere for barnet. Jeg var dessuten opptatt av å ikke ende opp som skilt og bitter, så som barn noen andres mødre som gråt over egen skilsmisse både 20 og 30 år etter bruddet. Jeg ønsket ikke å gi min eks så stor makt. Han ødela nåtiden, han ødela en del av fortiden siden jeg skjønte hvor mye som hadde vært løgn og bedrag, men jeg nektet å la ham ødelegge hele fremtiden også. Gråt, snakket, sørget og hadde det vondt, det tok tid før det ble bra. Men det ble bra! Nå forholder vi oss høflig til hverandre, jeg er slett ikke sikker på om jeg liker ham og jeg respekterer ham ikke fullt og helt, men syntes synd på ham da kona hans var utro og forlot ham. Da fikk han sitt eget svik også rett i trynet, for første gang skjønte han hvor vondt jeg hadde det for mange år siden. 

Anonymous poster hash: 303db...451
Skrevet

Jeg synes du løste dette på en god måte. Du var sterk og rolig, gode kvaliteter å ha når man står ovenfor en fremtid (forhåpentligvis ikke langvarig ;-) ) som alenemor. Du kommer til å klare dette helt fint du.

Skrevet

Klem til deg HI! Du er faan meg tøffere enn toget! Tenkt masse på deg jeg og , håper du fikk noe søvn i natt. Pass godt på deg selv og vidunderet ditt i magen:) om noen mnd får du noe som er større enn selve livet :)

Skrevet

Vil sende deg en masse gode tanker og klemmer. Og gjenta det de andre sier; Du er utrolig tøff!

For en drittsekk han er, for en drittsekk! 

Du fortjener så mye bedre, og du vil få så mye bedre. 

Du kommer sikkert til og ha noen tunge dager, men du kommer til å reise deg igjen, sterkere en noengang.

Anonymous poster hash: 02bb3...cc4
Skrevet

Kjære HI..

Du er enestående! Rett og slett enestående! Du har tatt vare på din egen integritet midt oppe i alt dette. Og det beundrer jeg deg for.. Og jeg gjør det fordi jeg står i en lignende situasjon selv og har mistet min egen integritet i dette kaoset.

Det du skriver om hvordan du taklet situasjonen og de ordene som så mange flotte mennesker her inne velger å skrive til deg, gjør at også jeg må tenke meg om i min egen situasjon.. Jeg har tatt vare på linken og kommer til å lese den i ny og ne når jeg trenger et dytt i en annen, mer konstruktiv retning.

Jeg håper du klarer å finne styrke i deg selv i det kaoset du står i nå. Du virker som ei flott jente som ikke lar seg tråkkes ned. Fortsett med det!

Jeg ønsker deg det aller beste..

Stor klem!

Anonymous poster hash: 2deac...907
Skrevet

Gratulerer HI for at du har tatt verdens riktigste valg. Sitter her helt med tårer i øyekroken, tenker på hvilken styrke du har i deg som håndterte dette sviket på denne måten. Du er et godt forbilde for alle som opplever dette ! Selv har jeg ikke en mann som har vært utro, men en mann som behandler meg dårlig...skulle gjerne hatt din styrke. Jeg ønsker deg lykke lykke til videre, hold på styrken din. De vonde tomme stundene vil komme, men da må du for all del ikke ta han tilbake !

Anonymous poster hash: 1f2ca...f23
Skrevet

Nå har jeg lest hele tråden og er helt sjokkert! At noen kan gjøre noe sånt mot andre, jeg blir så sinna! Og HI er jammen meg tøffere enn toget, som andre her har påpekt! 

Hatten av, en sterk kandidat til månedens bruker!!  :)

Skrevet

Kjære HI

Jeg synes også du er sterk og kan ikke fatte at du er sterk nok til å handle slik du gjør, jeg hadde mest sannsynlig ligget som et aspeløv, hulkende,  under et teppe og drukket rødvin (om jeg ikke var gravid i allefall). 

Samtidig vil jeg spørre deg, er du helt sikker på at du ikke vil gå i terapi med mannen din? Han har nå ødelagt alt for dere og sveket deg på det groveste. Er du fortsatt glad i han? Kan det fikses? Kan du tilgi? Selv om du svarer nei på alle 3 spørsmålene ville jeg uansett prøvd familieterapi, for fremtidig samarbeid for barnets skyld.

Anonymous poster hash: fcc30...118
Skrevet

Kjære HI Jeg synes også du er sterk og kan ikke fatte at du er sterk nok til å handle slik du gjør, jeg hadde mest sannsynlig ligget som et aspeløv, hulkende,  under et teppe og drukket rødvin (om jeg ikke var gravid i allefall). Samtidig vil jeg spørre deg, er du helt sikker på at du ikke vil gå i terapi med mannen din? Han har nå ødelagt alt for dere og sveket deg på det groveste. Er du fortsatt glad i han? Kan det fikses? Kan du tilgi? Selv om du svarer nei på alle 3 spørsmålene ville jeg uansett prøvd familieterapi, for fremtidig samarbeid for barnets skyld.   Anonymous poster hash: fcc30...118

Megling bør de vel, skal de vel selv om barnet er ufødt. Der vil de jo kunne snakke om samarbeid ift barnet.

Om dette er verdt parterapi utover dette er det bare ts som kan kjenne på. Men ettersom de ikke har barn fra før, dette startet før hun ble gravid, de har kun vært gift i kort tid.. Han har liksom ingen unnskyldninger... Ikke at det ikke var rom til sex og hygge i en travel småbarnsverden, ikke at han bare ville se seg litt rundt etter 20 års ekteskap osv... Jeg tror at jeg vil kunne tilgitt et enkelt utroskap, men et forhold over så lang tid ? Har mine tvil. Det finnes faktisk menn der ute som ikke vil kunne svikte noen så grovt...

Anonymous poster hash: e641e...870

Skrevet

Kjære HI.

Nå har jeg fulgt denne tråden siden den startet, og lest til øyet blir stort og vått. Jeg har ikke svart før, jeg har ikke orket, fordi jeg har syntes så synd på deg. Jeg vet litt om hvor vondt det er å bli sveket slik- enda jeg ikke hadde barn med eller var gift med han som gjorde det mot meg. Men vondt var det, og det gjør noe med en.

Dessverre hadde ikke jeg vett til å gå med en gang, jeg tilga første gangen, men det skjedde jo igjen fordi han trodde han kunne fortsette å tråkke på meg. Først da innså jeg at han var en real dritt og ikke verdt å bruke tid og energi på.

Jeg vil virkelig berømme deg for måten du takler dette på, for hvor rolig du er, for hvor verdig du opptrer. For det er jammen ikke så lett når man står midt oppi det. Fortsett slik, for DU er vinneren her, DU får et liv uten en svikefull mann, men med et vakkert barn som du kan øse all din kjærlighet utover. 

Han sitter igjen strippet for troverdighet, som en kåt og vettløs idiot, uten den fasaden og familien han trodde han hadde i sin hule hånd. Sammen med ei dame som kanskje ikke engang betyr noe for ham, og ei dame som er i stand til å legge seg etter gifte menn og ligge med menn hun vet har en gravid kone hjemme. Hvaslags "premie" er det da?

Men husk også på at dette er en enorm påkjenning, og at du enda er helt i starten av dette. Nå er du litt i sjokk, virkeligheten i det hele har kanskje ikke kommet enda, du er fremdeles i deres felles hjem osv.

Husk da på at det er LOV å sørge, gråte, hyle, være sint. Dager kan komme da alt virker helsvart, der dette slår deg i bakken for en periode. For du har jo mistet den mannen du trodde han var, det familielivet du så for deg, far til ditt barn. Selv om han er en idiot og ikke er verdt din kjærlighet, så har du lov til å sørge over det du trodde du hadde.

Men i de svarte dagene- husk styrken din fra idag, husk alt du har hentet frem de siste dagene. Husk at du er fantastisk og verdifull, og at du fortjener bedre enn han kan gi deg! IKKE la han eller noen andre ta fra deg det eller få deg til å tro noe annet, ikke la deg lure til å bli behandlet dårlig igjen!

Stå på, og lykke til med å bygge opp ditt nye liv- nå har du nådd en bunn, så nå blir det bare bedre! Tenk så fint det blir å få nyte dagene med den lille jenta du venter! :)

Skriv gjerne inn her iblant, vi er nok flere som tenker på deg, som heier på deg og som gjerne vil vite hvordan det går fremover. :)

*Klem*

Skrevet

Kjære HI.

Nå har jeg fulgt denne tråden siden den startet, og lest til øyet blir stort og vått. Jeg har ikke svart før, jeg har ikke orket, fordi jeg har syntes så synd på deg. Jeg vet litt om hvor vondt det er å bli sveket slik- enda jeg ikke hadde barn med eller var gift med han som gjorde det mot meg. Men vondt var det, og det gjør noe med en.

Dessverre hadde ikke jeg vett til å gå med en gang, jeg tilga første gangen, men det skjedde jo igjen fordi han trodde han kunne fortsette å tråkke på meg. Først da innså jeg at han var en real dritt og ikke verdt å bruke tid og energi på.

Jeg vil virkelig berømme deg for måten du takler dette på, for hvor rolig du er, for hvor verdig du opptrer. For det er jammen ikke så lett når man står midt oppi det. Fortsett slik, for DU er vinneren her, DU får et liv uten en svikefull mann, men med et vakkert barn som du kan øse all din kjærlighet utover.

Han sitter igjen strippet for troverdighet, som en kåt og vettløs idiot, uten den fasaden og familien han trodde han hadde i sin hule hånd. Sammen med ei dame som kanskje ikke engang betyr noe for ham, og ei dame som er i stand til å legge seg etter gifte menn og ligge med menn hun vet har en gravid kone hjemme. Hvaslags "premie" er det da?

Men husk også på at dette er en enorm påkjenning, og at du enda er helt i starten av dette. Nå er du litt i sjokk, virkeligheten i det hele har kanskje ikke kommet enda, du er fremdeles i deres felles hjem osv.

Husk da på at det er LOV å sørge, gråte, hyle, være sint. Dager kan komme da alt virker helsvart, der dette slår deg i bakken for en periode. For du har jo mistet den mannen du trodde han var, det familielivet du så for deg, far til ditt barn. Selv om han er en idiot og ikke er verdt din kjærlighet, så har du lov til å sørge over det du trodde du hadde.

Men i de svarte dagene- husk styrken din fra idag, husk alt du har hentet frem de siste dagene. Husk at du er fantastisk og verdifull, og at du fortjener bedre enn han kan gi deg! IKKE la han eller noen andre ta fra deg det eller få deg til å tro noe annet, ikke la deg lure til å bli behandlet dårlig igjen!

Stå på, og lykke til med å bygge opp ditt nye liv- nå har du nådd en bunn, så nå blir det bare bedre! Tenk så fint det blir å få nyte dagene med den lille jenta du venter! :)

Skriv gjerne inn her iblant, vi er nok flere som tenker på deg, som heier på deg og som gjerne vil vite hvordan det går fremover. :)

*Klem*

Flott skrevet så jeg signerer denne!

Du var den første jeg tenkte på da jeg våknet i morges. Måtte sjekke tråden med en gang!

Du er sterk og flott og det skulle jeg ønske jeg var da mannen jeg hadde barn med var utro mot meg!!

Lykke til! <3

Anonymous poster hash: 0e5ae...d10

Skrevet

Nydeleg skrive lille gorilla.

Hi, du er stadig i tankane mine. Er spent på koss familiene reagerer.

Ta godt vare på deg sjølv og den vesle. Håpar Søstra di er hos deg.

Ein til klem frå meg

Skrevet

Håper du har fått sovet litt i natt liviol.

Du er den første jeg tenkte på når jeg våknet nå, også håper jeg dessuten mannen din har sovet skikkelig dårlig  ;) hehe

og jeg håper du vinner nominasjonen, for det unner jeg deg.

du har håndtert dette på en fantastisk måte og trenger du litt trøst eller få ut litt frustrasjon så bruk forumet her inne for alt det er verdt!

håper du holder oss oppdatert over ett par dager hvis du orker for jeg tror jeg snakker for samtlige her inne at vi ønsker oppriktig å vite åssen det går med deg.

Hei, hønemor  :)

Jeg fikk faktisk hele 5 timer, etter mye studering frem og tilbake  :huh:  :)  Angrer ikke på at jeg dro på jobben i dag, det gjorde utrolig godt å være med jentene mine! Koselig at du har tenkt på meg! Synes det er rart med så mange engasjerte fremmede, men jeg setter utrolig stor pris på det! Jeg har vært inne og sett på dette med at dere har nominert meg  :o  ser også at det er gavekort til vinneren..så da vil jeg bare få sagt med en gang at, dersom jeg vinner-kommer jeg til å gi dette videre. Leste her en dag om en alenemor som hadde veldig dårlig råd, satt med trillende tårer når jeg leste og innlegget stakk i hjertet. Vedkommende var anonym, noe som er litt kjedelig..men jeg kunne veldig gjerne tenke meg å gi dette til henne evt. Det er ikke noe synd på meg sånn sett! 

Skrevet

Kjære HI..

Du er enestående! Rett og slett enestående! Du har tatt vare på din egen integritet midt oppe i alt dette. Og det beundrer jeg deg for.. Og jeg gjør det fordi jeg står i en lignende situasjon selv og har mistet min egen integritet i dette kaoset.

Det du skriver om hvordan du taklet situasjonen og de ordene som så mange flotte mennesker her inne velger å skrive til deg, gjør at også jeg må tenke meg om i min egen situasjon.. Jeg har tatt vare på linken og kommer til å lese den i ny og ne når jeg trenger et dytt i en annen, mer konstruktiv retning.

Jeg håper du klarer å finne styrke i deg selv i det kaoset du står i nå. Du virker som ei flott jente som ikke lar seg tråkkes ned. Fortsett med det!

Jeg ønsker deg det aller beste..

Stor klem!

Anonymous poster hash: 2deac...907

Wow!  :o Hvis jeg kan være en liten inspirasjon til at du bestemmer deg for å ikke bli tråkket på, så er det gull verdt for meg  :) Og hvis du trenger noen å snakke med, eller klage til-så er du velkommen til å sende meg en pm. Håper alt ordner seg for deg! 

Skrevet

Kjære HI

Jeg synes også du er sterk og kan ikke fatte at du er sterk nok til å handle slik du gjør, jeg hadde mest sannsynlig ligget som et aspeløv, hulkende,  under et teppe og drukket rødvin (om jeg ikke var gravid i allefall). 

Samtidig vil jeg spørre deg, er du helt sikker på at du ikke vil gå i terapi med mannen din? Han har nå ødelagt alt for dere og sveket deg på det groveste. Er du fortsatt glad i han? Kan det fikses? Kan du tilgi? Selv om du svarer nei på alle 3 spørsmålene ville jeg uansett prøvd familieterapi, for fremtidig samarbeid for barnets skyld.

Anonymous poster hash: fcc30...118

Skal ikke skryte på meg og si at jeg ikke har det tungt nå, for jeg har det helt jævlig! Og den vinflaska savnet jeg i går!!  -_- Jeg er selvfølgelig fortsatt glad i mannen, jeg elsker han. Men jeg klarer ikke å legge dette her bak meg, dessverre. Jeg har innsett at over tid så må jeg tilgi, nettopp fordi han er faren til barnet mitt og at jeg derfor må forholde meg til han i mange år fremover. Jeg vil at vi skal ha et godt samarbeid når det gjelder henne, og det han gjorde skal ikke gå utover den delen. Men når det gjelder meg og han, som kone og mann-så kommer det aldri til å fungere. Jeg vil ikke leve i et ekteskap og konstant bekymre meg for at han skal svikte meg igjen. Ønsker å ha det bra, og uten tillit har jeg ingenting å gjøre sammen med han. Så jeg kommer ikke til å ta han tilbake, terapi er utelukket..jeg ønsker ikke å leve med en som behandlet meg på den måten. 

Skrevet

WOW !!!!!! 3 ganger HURRA for deg liviol :D Du er søren meg den tøffeste og råeste kjerringa jeg har lest om her inne på lenge :D

Snakk om og stå opp for seg selv og la mannen smake sin egen medisin. Om alle oss kvinner var like tøffe og rå som deg så tipper jeg at ikke en eneste mann i dette landet hadde turt og vært utro :D Og ingen kvinne hadde latt seg trokke på. Vi hadde blitt det sterke kjønn :D :D :D 

Har du forresten snakket med mannen "din" ? Har han ringt eller sendt meldinger til deg ??

Skrevet

Vi ER det sterke kjønn, ikke innbill deg noe annet  ;)

Nei, jeg har ikke snakket med han. Men jeg har fått  endel meldinger og han har ringt flerfoldige ganger..for lite, for sent  :angry:

Skrevet

Hva skriver han i mld. da?

Anonymous poster hash: 8e64b...303
Skrevet

Jeg er glad for at du ikke engang vurderer å ta han tilbake. Jeg tror du bare ville levd i usikkerhet og konstant uro. Og han fortjener deg ikke. Altfor mange velger å se forbi utroskap og fortsetter forholdet selv om de ikke blir lykkelige av den grunn. Dette er det beste for deg og datteren din nå :)

Anonymous poster hash: ea497...3ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...