Sikkertforgammel Skrevet 15. september 2013 #1 Del Skrevet 15. september 2013 Ingen oktoberbabyer født enda? Har dere fødetegn/symptomer på forestående fødsel? Jeg har enda en mnd igjen så forventer ikke tegn enda. Men må innrømme at jeg kjenner litt ekstra etter nå når de nærmer seg! Jeg har de siste dagene fått MYE nålestikk/strikkepinne-stikk oppi der! Også fått menssmerter i korsryggen, og en merkelig smerte/ømhet/stølhet nederst foran i magen, liksom rett ovenfor symfysebeinet. Antar at lille presser nedover på muskler og sener? Hun ligger i hodeleie Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gledebarnet2 Skrevet 15. september 2013 #2 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg har termin 1.elr 2.okt.og er nå 38 uker på vei. Kjente også mye rart i uke 35, stikninger i livmorhalsen og en dag våknet jeg til reduserte bekkenplager, da skjønte jeg at hodet var lengre ned i bekkenet:) Formen er helt topp bortsett fra mange og sterke kynnere dersom jeg går mye, magen har sunket og hodet er langt ned i bekkenet-ifølge jm fødselen kan skje snart:) Av og til kjennes det som om jeg sitter på "noe"he he Begynner å stresse med fødebagen da jeg oppdaget at jeg mangler en del ting... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145689891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 15. september 2013 #3 Del Skrevet 15. september 2013 Termin 1. oktober og ingen tegn på fødsel, og godt er det, for på fredag la pøbelfrøet seg i seteleie! Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Mest lyst til å ignorere det og satse på at den snur seg igjen (klarer å kjenne leie selv). Fornuften i meg sier derimot at det kan være en god idè å ta en telefon i morgen.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sikkertforgammel Skrevet 15. september 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg har termin 1.elr 2.okt.og er nå 38 uker på vei. Kjente også mye rart i uke 35, stikninger i livmorhalsen og en dag våknet jeg til reduserte bekkenplager, da skjønte jeg at hodet var lengre ned i bekkenet:) Formen er helt topp bortsett fra mange og sterke kynnere dersom jeg går mye, magen har sunket og hodet er langt ned i bekkenet-ifølge jm fødselen kan skje snart:) Av og til kjennes det som om jeg sitter på "noe"he he Begynner å stresse med fødebagen da jeg oppdaget at jeg mangler en del ting... Håper så absolutt jeg våkner opp i morgen og at bekkenløsninga er vekk. Hvor satt dine bekkensmerter? Jeg har de mest bake i ryggen. Håper babyen din kommer snart! Kjipt med overtid... :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sikkertforgammel Skrevet 15. september 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 15. september 2013 Termin 1. oktober og ingen tegn på fødsel, og godt er det, for på fredag la pøbelfrøet seg i seteleie! Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Mest lyst til å ignorere det og satse på at den snur seg igjen (klarer å kjenne leie selv). Fornuften i meg sier derimot at det kan være en god idè å ta en telefon i morgen.... Ville nok også ha ringt! Det mest optimale er jo at babyen kommer ut med hodet først! Hold oss oppdatert da! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fae Skrevet 16. september 2013 #6 Del Skrevet 16. september 2013 Hadde rier her forleden natt som stoppet opp, og igjen i natt. Begge gangene varte det rundt 5 timer. Ingen søvn på natten. Vondt som fy. Problemet er at det var uregelmessig og sist fødsel tok 36 timer fra 3 cm og regelmessige rier (igangsatt den gang), og måtte få petidin på natt for å få sove og drypp på slutten pga at riene ikke hadde effekt på meg. Frykter jeg kommer til å gå ukesvis med riesmerter denne gang. Mistenker også uvi, så det kan være litt av årsaken da det kan gi rier på denne måten når man går ubehandlet. Sliter med at når smertene kommer blir jeg ufattelig kvalm, og får diare (egentlig greit etter 8 mnd med forstoppelse), og nå hodepine pga søvnmangel. Gøye detaljer. Er 37 + 3 så han kan få lov til å komme ut. Skal til lege i dag. Bør kanskje spørre om han kan sjekke om helvete har noe effekt. Glad jeg ikke skal til jordmor for hun mener babyer skal ligge i magen til de er konfirmert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 16. september 2013 #7 Del Skrevet 16. september 2013 Hadde rier her forleden natt som stoppet opp, og igjen i natt. Begge gangene varte det rundt 5 timer. Ingen søvn på natten. Vondt som fy. Problemet er at det var uregelmessig og sist fødsel tok 36 timer fra 3 cm og regelmessige rier (igangsatt den gang), og måtte få petidin på natt for å få sove og drypp på slutten pga at riene ikke hadde effekt på meg. Frykter jeg kommer til å gå ukesvis med riesmerter denne gang. Mistenker også uvi, så det kan være litt av årsaken da det kan gi rier på denne måten når man går ubehandlet. Sliter med at når smertene kommer blir jeg ufattelig kvalm, og får diare (egentlig greit etter 8 mnd med forstoppelse), og nå hodepine pga søvnmangel. Gøye detaljer. Er 37 + 3 så han kan få lov til å komme ut. Skal til lege i dag. Bør kanskje spørre om han kan sjekke om helvete har noe effekt. Glad jeg ikke skal til jordmor for hun mener babyer skal ligge i magen til de er konfirmert. Sitter her morgengruffen med kaffen min og venter på at helsestasjonen skal åpne ;-) Jeg hadde også veldig lang fødsel med førstemann. Svært lang latensfase, uten opphold så jeg fikk sove mellom riene. Var maks 30 minutter imellom de og etter snart 4 døgn var jeg helt utstlitt. Da var det noen som tok til fornuft og ga meg drypp. Da tok det 3 1/2 time, så var han ute. Samme fremgang med nr 2, men denne gangen hadde vannet gått, og det var misfarget. Dermed fikk jeg komme inn med en gang, de fikk se at det ikke var fremgang, fikk epidural før dryppet ble satt og det tok bare snaue 3 kvarter fra 4 cm til full åpning. Var ganske glad for epiduralen da, ja ;-) Poenget mitt er at dersom du ikke får pauser eller hvile imellom etter hvert, så ta kontakt med sykehuset og si at du begynner å bli sliten. Det var bare en helt annen opplevelse, både for meg og barnet, med nr 2. Spreke og raske med en gang! Når det er sagt så er de fleste andrefødsler mye enklere enn nr 1. Jeg har bare vært uheldig, siden begge mine var stjernekikkere, og da tar det gjerne litt lenger tid. Sansynligheten for det er jo rimelig lav. ...og nå sitter jeg altså her (#¤)(/"#%=("#%&) med en baby i sete! Jeg mener: Hva f*** er oddsa???? *stønn* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fae Skrevet 16. september 2013 #8 Del Skrevet 16. september 2013 Uff seteleie er ikke kjekt. De sier at å ligge med rumpa opp kan hjelpe barnet å snu seg. Ikke det at jeg har helt troen på alle kjerringråd. Håper jeg ikke blir gående for lenge med dette. Skal ta en prat med legen i dag og kanskje forhøre meg om det er mulig å diskutere møte med noen på sykehuset angående fødsel. Jeg kjenner selv jeg får angstfølelse når smertene tar til. Hjertet banker fort og jeg blir nummen i armer og bein. Jeg aner ikke hvorfor jeg får det, men mistenker at det har noe med forrige fødsel å gjøre eller at jeg føler jeg ikke har kontroll, og jeg er hysterisk kontrollfreak. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sikkertforgammel Skrevet 16. september 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg har termin 1.elr 2.okt.og er nå 38 uker på vei. Kjente også mye rart i uke 35, stikninger i livmorhalsen og en dag våknet jeg til reduserte bekkenplager, da skjønte jeg at hodet var lengre ned i bekkenet:) Formen er helt topp bortsett fra mange og sterke kynnere dersom jeg går mye, magen har sunket og hodet er langt ned i bekkenet-ifølge jm fødselen kan skje snart:) Av og til kjennes det som om jeg sitter på "noe"he he Begynner å stresse med fødebagen da jeg oppdaget at jeg mangler en del ting... Håper så absolutt jeg våkner opp i morgen og at bekkenløsninga er vekk. Hvor satt dine bekkensmerter? Jeg har de mest bake i ryggen. Håper babyen din kommer snart! Kjipt med overtid... :/ Uusj... Våknet opp i morges av at bekkenet var verre enn noensinne. Auu.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sikkertforgammel Skrevet 16. september 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 16. september 2013 Hadde rier her forleden natt som stoppet opp, og igjen i natt. Begge gangene varte det rundt 5 timer. Ingen søvn på natten. Vondt som fy. Problemet er at det var uregelmessig og sist fødsel tok 36 timer fra 3 cm og regelmessige rier (igangsatt den gang), og måtte få petidin på natt for å få sove og drypp på slutten pga at riene ikke hadde effekt på meg. Frykter jeg kommer til å gå ukesvis med riesmerter denne gang. Mistenker også uvi, så det kan være litt av årsaken da det kan gi rier på denne måten når man går ubehandlet. Sliter med at når smertene kommer blir jeg ufattelig kvalm, og får diare (egentlig greit etter 8 mnd med forstoppelse), og nå hodepine pga søvnmangel. Gøye detaljer. Er 37 + 3 så han kan få lov til å komme ut. Skal til lege i dag. Bør kanskje spørre om han kan sjekke om helvete har noe effekt. Glad jeg ikke skal til jordmor for hun mener babyer skal ligge i magen til de er konfirmert. Uff. Du må definitivt få stixet urinen din ja. Og forklar legen om riene, så sjekker han deg sikkert! Håper virkelig du slipper gå sånn lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gledebarnet2 Skrevet 16. september 2013 #11 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg har termin 1.elr 2.okt.og er nå 38 uker på vei. Kjente også mye rart i uke 35, stikninger i livmorhalsen og en dag våknet jeg til reduserte bekkenplager, da skjønte jeg at hodet var lengre ned i bekkenet:) Formen er helt topp bortsett fra mange og sterke kynnere dersom jeg går mye, magen har sunket og hodet er langt ned i bekkenet-ifølge jm fødselen kan skje snart:) Av og til kjennes det som om jeg sitter på "noe"he he Begynner å stresse med fødebagen da jeg oppdaget at jeg mangler en del ting... Håper så absolutt jeg våkner opp i morgen og at bekkenløsninga er vekk. Hvor satt dine bekkensmerter? Jeg har de mest bake i ryggen. Håper babyen din kommer snart! Kjipt med overtid... :/ Uusj... Våknet opp i morges av at bekkenet var verre enn noensinne. Auu.. Uff, ikke behagelig dette, nei. Jeg var skikkelig plaget med både bekkenløsning og bekkenlåsning frem til uke 35 til babyens hodet kom lengre ned i bekkenet. Når hodet kommer langt ned i bekkenet, fungerer det som en propp og bekkenet blir mer stabilt. Det er fortsatt mulig at dette skjer hos deg også Mine smerter satt litt overalt både foran i symfysen, mellom bena og i korsryggen. Det eneste som hjalp var å sitte og bevege meg minst mulig, alt med ro og innenfor smertegrensen. Når jeg bestemte meg for akupunktur og kiropraktor, skjedde dette mirakelet at smertene ble redusert. Men du kan jo fortsatt prøve akupunktur og fysioterapeut? Nei, håper ikke det blir overtid, er 3.gangs og hadde ikke overtid de forrige gangene:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 16. september 2013 #12 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Da har jeg fått time på Ahus på torsdag... Krysser alt jeg har for at baby snur seg. Fasan altså... Dersom den ikke har snudd seg da, så blir det sikkert evt satt opp time til keisersnitt da?! Eller bør man føde vaginalt? Eller kan vi ikke bare utsette fødselen et par mnd til og håper på at den snur seg på den tiden *he he he* GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! *vondt i hodet* Endret 16. september 2013 av Underveis --> Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cdaisy Skrevet 16. september 2013 #13 Del Skrevet 16. september 2013 Har ennå 4,5 uke igjen til termin 20 okt. Men kjenner at kroppen er tung, og har stikking nederst i livmoren, harde kynnere som ikke er vonde men mere ubehagelige enn før. Er lei av halsbrann, sure oppstøt, og ikke finne sovestilling Drømte i natt at vannet gikk men er jo fortsatt for tidlig... Men nå syns jo lyset i tunnelen! snart skal jeg få møte vesla Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145690715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tredje barn på vei Skrevet 16. september 2013 #14 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg har termin 27 okt. Og har siden fredag har veldig vonde kynnere som jeg må puste meg igjennom, samtidig som det presser nedentil. på lørdag var det ca30-60 mellom hver gang. søndag rolig og i dag er det veldig vondt igjen. Smertene minnes om VELDIG vonde menssmerter. så vet ikke om fødslen er veldig nær jeg. Hadde ikke sånne smerter i det hele tatt med de 2 andre.. (utenom dagen før fødsel) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fae Skrevet 16. september 2013 #15 Del Skrevet 16. september 2013 Fikk vært hos legen i dag. Urinen var fin, så det er ikke den som skaper trøbbel i systemet. Ultralyd viser frisk og rask baby dypt i bekkenet, men ikke festet ennå. Er halvannen til to cm med fostervann rundt hodet hans fortsatt. Men forrige mann festet seg ikke før vannet gikk så det tenker jeg ikke så mye på. Han ligger midt på kurven så dersom jeg føder til termin blir han 3.5 kilo. Alt ligger til rette for fødsel. Men morkaken er fortsatt litt for fresh ennå. Den har begynt å eldes litt og har noe forkalkninger men den har fortsatt endel å gå på. Krysser fingre og tær for at han kommer før jordmortime om 1 uke, for hun er klin kokos. Hehe, hun har ikke bena plantet på jorden. Ihvertfall ikke vår jord. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gledebarnet2 Skrevet 16. september 2013 #16 Del Skrevet 16. september 2013 Da har jeg fått time på Ahus på torsdag... Krysser alt jeg har for at baby snur seg. Fasan altså... Dersom den ikke har snudd seg da, så blir det sikkert evt satt opp time til keisersnitt da?! Eller bør man føde vaginalt? Eller kan vi ikke bare utsette fødselen et par mnd til og håper på at den snur seg på den tiden *he he he* GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! *vondt i hodet* Oi, snudde babyen seg i siste liten? Var ikke hodet festet? Hvordan kjente du det? Begynner å lure om min har snudd seg litt også...men hodet var kommet langt i bekkenet for lenge siden. Du har fortsatt litt tid å gå på, håper den snur seg. Jeg ville nok ikke turt å føde vaginalt ved seteleie...men det er meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sikkertforgammel Skrevet 16. september 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 16. september 2013 Da har jeg fått time på Ahus på torsdag... Krysser alt jeg har for at baby snur seg. Fasan altså... Dersom den ikke har snudd seg da, så blir det sikkert evt satt opp time til keisersnitt da?! Eller bør man føde vaginalt? Eller kan vi ikke bare utsette fødselen et par mnd til og håper på at den snur seg på den tiden *he he he* GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! *vondt i hodet* Jeg ville ikke født vaginalt. Tror nok du har ganske mye du skulle ha sagt selv der. Tror din mening blir vektlagt tungt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
abella Skrevet 16. september 2013 #18 Del Skrevet 16. september 2013 Termin midt i oktober. Har ikke tid til å føde før tiden, da vi er midt i en flytteprosess! Her ligger vesla i tverrleie... Håper hun tar til fornuft og legger seg riktig snart. Sparket meg akkurat hardt i siden... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sikkertforgammel Skrevet 16. september 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg har termin 1.elr 2.okt.og er nå 38 uker på vei. Kjente også mye rart i uke 35, stikninger i livmorhalsen og en dag våknet jeg til reduserte bekkenplager, da skjønte jeg at hodet var lengre ned i bekkenet:) Formen er helt topp bortsett fra mange og sterke kynnere dersom jeg går mye, magen har sunket og hodet er langt ned i bekkenet-ifølge jm fødselen kan skje snart:) Av og til kjennes det som om jeg sitter på "noe"he he Begynner å stresse med fødebagen da jeg oppdaget at jeg mangler en del ting... Håper så absolutt jeg våkner opp i morgen og at bekkenløsninga er vekk. Hvor satt dine bekkensmerter? Jeg har de mest bake i ryggen. Håper babyen din kommer snart! Kjipt med overtid... :/ Uusj... Våknet opp i morges av at bekkenet var verre enn noensinne. Auu.. Uff, ikke behagelig dette, nei. Jeg var skikkelig plaget med både bekkenløsning og bekkenlåsning frem til uke 35 til babyens hodet kom lengre ned i bekkenet. Når hodet kommer langt ned i bekkenet, fungerer det som en propp og bekkenet blir mer stabilt. Det er fortsatt mulig at dette skjer hos deg også Mine smerter satt litt overalt både foran i symfysen, mellom bena og i korsryggen. Det eneste som hjalp var å sitte og bevege meg minst mulig, alt med ro og innenfor smertegrensen. Når jeg bestemte meg for akupunktur og kiropraktor, skjedde dette mirakelet at smertene ble redusert. Men du kan jo fortsatt prøve akupunktur og fysioterapeut? Nei, håper ikke det blir overtid, er 3.gangs og hadde ikke overtid de forrige gangene:) Siden jeg venter nr 6 tror jeg ikke hun fester hodet... :/ Men på den andre siden, nr 5 hadde hodet "knapt festet" sa jordmor. Så det kan jo hende? Håper... Nr 3 er en luring sies det! Håper ikke det stemmer i ditt tilfelle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sikkertforgammel Skrevet 16. september 2013 Forfatter #20 Del Skrevet 16. september 2013 Fikk vært hos legen i dag. Urinen var fin, så det er ikke den som skaper trøbbel i systemet. Ultralyd viser frisk og rask baby dypt i bekkenet, men ikke festet ennå. Er halvannen til to cm med fostervann rundt hodet hans fortsatt. Men forrige mann festet seg ikke før vannet gikk så det tenker jeg ikke så mye på. Han ligger midt på kurven så dersom jeg føder til termin blir han 3.5 kilo. Alt ligger til rette for fødsel. Men morkaken er fortsatt litt for fresh ennå. Den har begynt å eldes litt og har noe forkalkninger men den har fortsatt endel å gå på. Krysser fingre og tær for at han kommer før jordmortime om 1 uke, for hun er klin kokos. Hehe, hun har ikke bena plantet på jorden. Ihvertfall ikke vår jord. Hvordan vet du det om morkaken? Så de på den spesielt eller? De sa ingenting om min da jeg var på UL. Bare at blodgjennomstrømninga var bra. Jordmora di høres NÅGET spess ut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sikkertforgammel Skrevet 16. september 2013 Forfatter #21 Del Skrevet 16. september 2013 Termin midt i oktober. Har ikke tid til å føde før tiden, da vi er midt i en flytteprosess! Her ligger vesla i tverrleie... Håper hun tar til fornuft og legger seg riktig snart. Sparket meg akkurat hardt i siden... Vi skulle vært innflyttet til 01.09. men snekkerne har uteblitt, somlet, uanmeldt tatt ferie osv. Så huset er ikke ferdig! :/ Håper den neste mnd går saaakte sånn sett. Vil så gjerne komme hjem fra føden til nytt hus. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fae Skrevet 16. september 2013 #22 Del Skrevet 16. september 2013 Fikk vært hos legen i dag. Urinen var fin, så det er ikke den som skaper trøbbel i systemet. Ultralyd viser frisk og rask baby dypt i bekkenet, men ikke festet ennå. Er halvannen til to cm med fostervann rundt hodet hans fortsatt. Men forrige mann festet seg ikke før vannet gikk så det tenker jeg ikke så mye på. Han ligger midt på kurven så dersom jeg føder til termin blir han 3.5 kilo. Alt ligger til rette for fødsel. Men morkaken er fortsatt litt for fresh ennå. Den har begynt å eldes litt og har noe forkalkninger men den har fortsatt endel å gå på. Krysser fingre og tær for at han kommer før jordmortime om 1 uke, for hun er klin kokos. Hehe, hun har ikke bena plantet på jorden. Ihvertfall ikke vår jord. Hvordan vet du det om morkaken? Så de på den spesielt eller? De sa ingenting om min da jeg var på UL. Bare at blodgjennomstrømninga var bra. Jordmora di høres NÅGET spess ut! Legen min titter alltid på morkaken. For å se om den er ferdig med arbeidet sitt sjekker han hvor mye forkalkninger det er. Dette ser man som hvite prikker på ultralyden. Det skjer med alle på slutten. Jeg tenker at mange leger og jordmødre lar vær å fortelle om forkalkninger fordi det er et tegn på at morkaken begynner å miste funksjon, helt naturlig, men det kan tenkes at noen fødekvinner blir nervøse. Jordmoren min er skikkelig hippie i følge min mann. Veldig svevende og typen til å ha egen urtehage og vannpipe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sikkertforgammel Skrevet 16. september 2013 Forfatter #23 Del Skrevet 16. september 2013 Fikk vært hos legen i dag. Urinen var fin, så det er ikke den som skaper trøbbel i systemet. Ultralyd viser frisk og rask baby dypt i bekkenet, men ikke festet ennå. Er halvannen til to cm med fostervann rundt hodet hans fortsatt. Men forrige mann festet seg ikke før vannet gikk så det tenker jeg ikke så mye på. Han ligger midt på kurven så dersom jeg føder til termin blir han 3.5 kilo. Alt ligger til rette for fødsel. Men morkaken er fortsatt litt for fresh ennå. Den har begynt å eldes litt og har noe forkalkninger men den har fortsatt endel å gå på. Krysser fingre og tær for at han kommer før jordmortime om 1 uke, for hun er klin kokos. Hehe, hun har ikke bena plantet på jorden. Ihvertfall ikke vår jord. Hvordan vet du det om morkaken? Så de på den spesielt eller? De sa ingenting om min da jeg var på UL. Bare at blodgjennomstrømninga var bra. Jordmora di høres NÅGET spess ut! Legen min titter alltid på morkaken. For å se om den er ferdig med arbeidet sitt sjekker han hvor mye forkalkninger det er. Dette ser man som hvite prikker på ultralyden. Det skjer med alle på slutten. Jeg tenker at mange leger og jordmødre lar vær å fortelle om forkalkninger fordi det er et tegn på at morkaken begynner å miste funksjon, helt naturlig, men det kan tenkes at noen fødekvinner blir nervøse. Jordmoren min er skikkelig hippie i følge min mann. Veldig svevende og typen til å ha egen urtehage og vannpipe. Haha, sorry men nå lo jeg godt! Ser henne for meg der hun står med tre-stetoskopet sitt og blomstret tunika, kvalm røkelse som brenner i et hjørne! Hihi... Nei huff altså! Min jordmor er veldig miderne, til tross for at hun nærmer seg 60! Tror hun er 58 år. Hadde et spørsmål lørdags kveld så jeg sendte henne melding kl 22. Hun ringte meg opp kl 23! Hun er bare helt super!!! Er det fastlegen din som tar ultralyd? Isåfall er du heldig! Min lege har ikke det.. Jeg fikk vite etter fødsel nr 2 at mokaka hadde hatt et infarkt. :/ Lurer på om det var derfor jenta mi bare var 2600 gr, en uke før termin.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fae Skrevet 16. september 2013 #24 Del Skrevet 16. september 2013 Fikk vært hos legen i dag. Urinen var fin, så det er ikke den som skaper trøbbel i systemet. Ultralyd viser frisk og rask baby dypt i bekkenet, men ikke festet ennå. Er halvannen til to cm med fostervann rundt hodet hans fortsatt. Men forrige mann festet seg ikke før vannet gikk så det tenker jeg ikke så mye på. Han ligger midt på kurven så dersom jeg føder til termin blir han 3.5 kilo. Alt ligger til rette for fødsel. Men morkaken er fortsatt litt for fresh ennå. Den har begynt å eldes litt og har noe forkalkninger men den har fortsatt endel å gå på. Krysser fingre og tær for at han kommer før jordmortime om 1 uke, for hun er klin kokos. Hehe, hun har ikke bena plantet på jorden. Ihvertfall ikke vår jord. Hvordan vet du det om morkaken? Så de på den spesielt eller? De sa ingenting om min da jeg var på UL. Bare at blodgjennomstrømninga var bra. Jordmora di høres NÅGET spess ut! Legen min titter alltid på morkaken. For å se om den er ferdig med arbeidet sitt sjekker han hvor mye forkalkninger det er. Dette ser man som hvite prikker på ultralyden. Det skjer med alle på slutten. Jeg tenker at mange leger og jordmødre lar vær å fortelle om forkalkninger fordi det er et tegn på at morkaken begynner å miste funksjon, helt naturlig, men det kan tenkes at noen fødekvinner blir nervøse. Jordmoren min er skikkelig hippie i følge min mann. Veldig svevende og typen til å ha egen urtehage og vannpipe. Haha, sorry men nå lo jeg godt! Ser henne for meg der hun står med tre-stetoskopet sitt og blomstret tunika, kvalm røkelse som brenner i et hjørne! Hihi... Nei huff altså! Min jordmor er veldig miderne, til tross for at hun nærmer seg 60! Tror hun er 58 år. Hadde et spørsmål lørdags kveld så jeg sendte henne melding kl 22. Hun ringte meg opp kl 23! Hun er bare helt super!!! Er det fastlegen din som tar ultralyd? Isåfall er du heldig! Min lege har ikke det.. Jeg fikk vite etter fødsel nr 2 at mokaka hadde hatt et infarkt. :/ Lurer på om det var derfor jenta mi bare var 2600 gr, en uke før termin.. Ja, fastlegen min tar ul. Er utrolig heldig der. Har vært 2 ganger hos jordmor og 8 ganger hos fastlege dette svangerskapet. Angrer på at jeg sa ja til neste jordmortime... ...svarte nå begynner det så smått med rier igjen her. Håper det ikke dabber av igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145691934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sikkertforgammel Skrevet 16. september 2013 Forfatter #25 Del Skrevet 16. september 2013 Fikk vært hos legen i dag. Urinen var fin, så det er ikke den som skaper trøbbel i systemet. Ultralyd viser frisk og rask baby dypt i bekkenet, men ikke festet ennå. Er halvannen til to cm med fostervann rundt hodet hans fortsatt. Men forrige mann festet seg ikke før vannet gikk så det tenker jeg ikke så mye på. Han ligger midt på kurven så dersom jeg føder til termin blir han 3.5 kilo. Alt ligger til rette for fødsel. Men morkaken er fortsatt litt for fresh ennå. Den har begynt å eldes litt og har noe forkalkninger men den har fortsatt endel å gå på. Krysser fingre og tær for at han kommer før jordmortime om 1 uke, for hun er klin kokos. Hehe, hun har ikke bena plantet på jorden. Ihvertfall ikke vår jord. Hvordan vet du det om morkaken? Så de på den spesielt eller? De sa ingenting om min da jeg var på UL. Bare at blodgjennomstrømninga var bra. Jordmora di høres NÅGET spess ut! Legen min titter alltid på morkaken. For å se om den er ferdig med arbeidet sitt sjekker han hvor mye forkalkninger det er. Dette ser man som hvite prikker på ultralyden. Det skjer med alle på slutten. Jeg tenker at mange leger og jordmødre lar vær å fortelle om forkalkninger fordi det er et tegn på at morkaken begynner å miste funksjon, helt naturlig, men det kan tenkes at noen fødekvinner blir nervøse. Jordmoren min er skikkelig hippie i følge min mann. Veldig svevende og typen til å ha egen urtehage og vannpipe. Haha, sorry men nå lo jeg godt! Ser henne for meg der hun står med tre-stetoskopet sitt og blomstret tunika, kvalm røkelse som brenner i et hjørne! Hihi... Nei huff altså! Min jordmor er veldig miderne, til tross for at hun nærmer seg 60! Tror hun er 58 år. Hadde et spørsmål lørdags kveld så jeg sendte henne melding kl 22. Hun ringte meg opp kl 23! Hun er bare helt super!!! Er det fastlegen din som tar ultralyd? Isåfall er du heldig! Min lege har ikke det.. Jeg fikk vite etter fødsel nr 2 at mokaka hadde hatt et infarkt. :/ Lurer på om det var derfor jenta mi bare var 2600 gr, en uke før termin.. Ja, fastlegen min tar ul. Er utrolig heldig der. Har vært 2 ganger hos jordmor og 8 ganger hos fastlege dette svangerskapet. Angrer på at jeg sa ja til neste jordmortime... ...svarte nå begynner det så smått med rier igjen her. Håper det ikke dabber av igjen. Ikke si 'svarte' da! Si JIPPIII!!! Praise the pains! Håper det skyter fart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081086-symptomtr%C3%A5df%C3%B8detegnplager-og-f%C3%B8detr%C3%A5d-2-uker-igjen-til-v%C3%A5r-m%C3%A5ned-%E2%99%A5-oktobermager-%E2%99%A5-d/#findComment-145692191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå