Gå til innhold

Slankemenyen min, vil noen ta en titt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sammenligning kan jeg dele mitt dagsinntak (er absolutt ikke på noen slankekur)

Frokost: gresk yoghurt med bær. Et glass appelsinjuice og et glass vann

Lunsj: en skål pastasalat

Middag: en stor tacolefse med kjøttdeig, grønnsaker, ost, rømme og salsa. Vann

Kveldsmat: et eple

Og jeg spiser mer enn nok. ;)Anonymous poster hash: fffde...b67

oj her hadde jeg vært sulten støtt, men jeg er i høy aktivitet på jobben, så mulig det holder hvis man har en skrivebordsjobb?

Skjønner ikke hvordan folk får plass til mer mat. Det er vel sjokoladebitene som sniker seg på til kvelden som gjør at vekta står der den står. Synes jeg spiser ofte og mer enn nok. Er lærer, så sitter lite. Anonymous poster hash: fffde...b67

Jeg har hørt at vekta kan stå stille hvis man spiser for lite? Kanskej du burde spise litt mer?

Anonymous poster hash: 1f6ef...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til sammenligning kan jeg dele mitt dagsinntak (er absolutt ikke på noen slankekur)

oj her hadde jeg vært sulten støtt, men jeg er i høy aktivitet på jobben, så mulig det holder hvis man har en skrivebordsjobb?
Skjønner ikke hvordan folk får plass til mer mat. Det er vel sjokoladebitene som sniker seg på til kvelden som gjør at vekta står der den står. Synes jeg spiser ofte og mer enn nok. Er lærer, så sitter lite. Anonymous poster hash: fffde...b67

Jeg har hørt at vekta kan stå stille hvis man spiser for lite? Kanskej du burde spise litt mer?

Anonymous poster hash: 1f6ef...736

Jeg veit at det er kaloriene i sjokoladen og annet usunt jeg stapper i meg. ;) Det meste e løst hvis jeg bare stopper.

Anonymous poster hash: fffde...b67

Skrevet

Et egg er ca 85 kcal ja, vektklubben tenker på 100 gram.

Dette er ikke en meny du går med på med mindre du er i 150 kgs klassen hi.

Hilsen kostholdsveileder

Anonymous poster hash: 9a101...4b1

Skrevet

Jeg vil tro det er fordi du spiser for lite mettende mat som gjør at suget etter skjokolàden kommer. Jeg har ingen problemer med å holde meg unna søtt hvis jeg spiser sunt, med nok protiner og ikke har for store pauser mellom måltidene.

Skrevet

Jeg vil tro det er fordi du spiser for lite mettende mat som gjør at suget etter skjokolàden kommer. Jeg har ingen problemer med å holde meg unna søtt hvis jeg spiser sunt, med nok protiner og ikke har for store pauser mellom måltidene.

. Hmmm, ble ikke ferdig ;-) men... Hvis jeg spiser så lite som deg så blir jeg utrolig sugen på søtt, spesielt på kvelden!
Skrevet

. Hmmm, ble ikke ferdig ;-) men... Hvis jeg spiser så lite som deg så blir jeg utrolig sugen på søtt, spesielt på kvelden!

Har ikke så mange kilo til overs. Har ikke noe stort sukkersug og kan fint stå over, men gidder ikke å ofre den lille gleden ;) Spiser meg alltid mett. :)

Anonymous poster hash: fffde...b67

Skrevet

Okey, jeg skal legge ut det jeg har spist idag, og det jeg spiser ca hver eneste dag. Jeg slanker meg ikke, faktisk så hiver jeg innpå alt jeg kommer over, fordi jeg alltid er sulten. Bokstavelig talt, ALLTID sulten. 

Frokost: 
3 grovbrød skiver, alle med Vita hjertego smør, en med mager salami, en med kokt skinke, og en med aprikossyltetøy uten sukker. Vann.

Mellommåltid: 
En ananasbit

Lunsj: 
To skiver med leverpostei og agurk. Vann, og en slurk eplejuice. 

Brunsj (eller er brunsj mellom frokost og lunsjen kanskje?):
Mango, et par skjeer med babygrøt (spiste sammen med babyen), og et glass sjokolademelk (2 dl-glass). 

Middag: 
Fullkorn spagetti med hjemmelaget tomatsaus og hjemmelagde kjøttboller, og litt salat, agurk, mais, og paprika. Vann. (ikke så stor porsjon, jeg lagde ikke så mye da mannen ikke er hjemme idag)

Kvelds: 
Ingenting annet enn ei flaske vann idag, men til vanlig spiser jeg to skiver (alltid grovbrød), med Vita hjertego smør, og enten leverpostei, skinke av noe slag, salami... Noe i den dur :) 

Såå... Mao, synes jeg menyen din så heftig ut. 

Anonymous poster hash: fd532...07f
Skrevet

Hi trimmer du utenom ? For om du ikke trimmer ved siden av, er jeg redd at du kommer til og legge på deg istedenfor :)

Skrevet

Det spørs jo helt på vekten du har i dag og mengden kalorier du får i deg i dag. For meg ville det der vært altfor mye, men jeg er bare 1.60 høy og er slank. Basert på bmi'en og aktiviteten din bør du sjekke hva som er ditt normale kaloriforbruk på en dag. Det finnes sånne kalkulatorer på nettet. Ofte kan du også se hvor mange kalorier du bør spise for å gå opp eller ned i vekt.

Uansett er nok 4 egg, bacon og mye brødmat for mye hvis du skal ned. Jeg vil anbefale mindre hovedmåltider og legge inn to mellommåltider. Spiser du ofte øker du forbrenningen. Jeg har veldig høy forbrenning og spiser ofte, men lite. Spis en skyr eller gulrot mellom frokost og lunsj og mellom lunsj og middag. Spis minst mulig til kvelds. F. Eks 1-2 knekkebrød eller en grov rugbrødskive .

I tillegg bør du legge inn noen treningsøkter i uken. Det kan være så enkelt som å gå en halvtimes tur to ganger i uken hvis du ikke trener fra før.

Lykke til! :)

Skrevet

Hvis du gjerne vil ned i vekt og følge med på kaloriintaket så anbefaler jeg å melde deg inn i vektklubb! så ser du virkelig hvor mye du putter i deg og hvor mye du bør spise om dagen.

Anonymous poster hash: 1f55f...007
Skrevet

Tror du må fortelle oss litt mer om hva du spiste før, hvor mye du veier, BMI, aktivitetsnivå etc...

Noen her inne spiser forferdelig lite, og hvis du er som meg går du fint ned med denne menyen. Er selv 180 cm og 68 kg, og må spise mer enn deg for å opprettholde vekta ;-)

Anonymous poster hash: a5f2a...452

Skrevet

Tror du må fortelle oss litt mer om hva du spiste før, hvor mye du veier, BMI, aktivitetsnivå etc...

Noen her inne spiser forferdelig lite, og hvis du er som meg går du fint ned med denne menyen. Er selv 180 cm og 68 kg, og må spise mer enn deg for å opprettholde vekta ;-)

Anonymous poster hash: a5f2a...452

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...