Gå til innhold

Slankemenyen min, vil noen ta en titt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

til frokost spiser jeg

to brødskiver med salami og agurk

te

to egg

lunsjen er

hjemmelagd brød med karbonade

middagen har vært

kjøttgryte med salat og ferskebaguetter

til kvelds ble det omelett med bacon, fetaost og masse persille.

dette er da dagen i dag, føler meg ikke stappmett sånn som jeg ofte e rom kvelden.

Anonymous poster hash: 6d17f...02a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel ikke kalles noen slankemeny? Synes du spiser veldig mye. To brødskiver og to egg er jo enorme mengder til frokost. Omelett med bacon og fetaost kan vel ikke kalles slankemat...

Anonymous poster hash: fffde...b67

Skrevet

Enig...og det var veldig mye BRØD her, noe som overhodet ikke er bra om man skal ned i vekt! 

Skrevet

Omelett, bacon og fetaost er slankemat om man går på lavkarbo, så jo... Det er slankemat, men fungerer lite når resten av menyen er full av karbohydrater

Skrevet

Hummer og kanarimeny? Du burde enten spise lavkarbo eller lavkalori... på denne menyen kommer du ikke til å gå ned noe særlig...

Personlig ville jeg byttet ut brødet/baguetten med Rugsprø, da får du en lavkarbomeny :-)

Skrevet

Syns det var i det meste laget...

Skrevet

Jøje meg, det var da voldsomt mye av alt mulig. Hverken lavkalori eller lavkarbo det der. 

Anonymous poster hash: 643cc...7d5
Skrevet

Ikke akkurat slankemat dette synes jeg....

Baguett er det verste du kan spise på diett, hvitt hvetemel gir voldsomme svingninger i blodsukkeret.

Salami ville jeg byttet med f.eks kokt skinke, brød med knekkebrød. Til kvelds ville jeg spist f.eks en skyr med litt havregryn i, ikke enda en middag.

Anonymous poster hash: 19e5d...37c
Skrevet

Det der er ikke slankemat. Her er min typiske slankedag:

Frokost: 2 rug sprø med mager baconost og paprika/druer.

Lunsj: lett salat med kylling og litt ananas. Dropp ost og dressing!

Middag: omelett med sopp, squash, løk, raspet gulerot og skinke/kylling. Enkel salat til

mellommåltid: et eple/banan.

kvelds: 2 ryvita dark rye med lettere hvitost og makrell i tomat.

en meny tilsvarende dette har gitt meg et vekttap på nermere 10 kg:-)

Anonymous poster hash: 9f044...72a

Skrevet

Må si meg veldig enig i de over altså:) To brødskiver med pålegg pluss to egg liksom?

Har du veldig mange kilo du skal bli kvitt?

Skrevet

hørtes mye ut! jeg spiser gjerne to knekkebrød med magert pålegg til frokost (kylling), to knekkebrød med magert pålegg som mellommåltid, eller noe frukt. Kyllingsalat, eller omelett eller havregrøt til lunsj. Spiser det meste av middag, men begrenser porsjonen. To knekkebrød til kvelds... gått ned 10 kg i sommer.. selvfølgelig med fysisk aktivitet. 

Anonymous poster hash: 1f55f...007
Skrevet

Til sammenligning kan jeg dele mitt dagsinntak (er absolutt ikke på noen slankekur)

Frokost: gresk yoghurt med bær. Et glass appelsinjuice og et glass vann

Lunsj: en skål pastasalat

Middag: en stor tacolefse med kjøttdeig, grønnsaker, ost, rømme og salsa. Vann

Kveldsmat: et eple

Og jeg spiser mer enn nok. ;)

Skrevet

Tenker du kanskje spiser litt mye.. Hva pleide du å spise før du begynte å slanke deg? Hvor mye skal du gå ned?

Her er enn typisk dag for meg.. Har gått ned 8 kg til nå..

Frokost: havregrøt m cottage cheese og blåbær

Lunsj: salat med skinke og litt fetaost

Eller

2 knekkebrød m makrell i tomat

Mellommåltid: skyr

Middag: helt vanlig middag, men spiser kun bittelitt ris, pasta, potet (mye grønnsaker)

Kvelds: 1 knekkebrød, eller litt rester etter middagen

Jeg kaller det lavkarbo light.. Spiser karbohydrater, men prøver å spise mindre av det, pluss taket prøver å velge sunne karbohydrater (bønner, kikerter, mathavre, byggryn..)

Anonymous poster hash: 45f97...943

Skrevet

Til sammenligning kan jeg dele mitt dagsinntak (er absolutt ikke på noen slankekur)

oj her hadde jeg vært sulten støtt, men jeg er i høy aktivitet på jobben, så mulig det holder hvis man har en skrivebordsjobb?

Skrevet

Et lite tankekors: 1 kokt egg inneholder rundt 150 kalorier.

hvis du laget en omelett med 2 egg vil det si 600 kalorier bare i egg på en dag, og det er rundt halve dagsinntaket mitt..

Skrevet

Tenker du kanskje spiser litt mye.. Hva pleide du å spise før du begynte å slanke deg? Hvor mye skal du gå ned?

Her er enn typisk dag for meg.. Har gått ned 8 kg til nå..

Frokost: havregrøt m cottage cheese og blåbær

Lunsj: salat med skinke og litt fetaost

Eller

2 knekkebrød m makrell i tomat

Mellommåltid: skyr

Middag: helt vanlig middag, men spiser kun bittelitt ris, pasta, potet (mye grønnsaker)

Kvelds: 1 knekkebrød, eller litt rester etter middagen

Jeg kaller det lavkarbo light.. Spiser karbohydrater, men prøver å spise mindre av det, pluss taket prøver å velge sunne karbohydrater (bønner, kikerter, mathavre, byggryn..)

Anonymous poster hash: 45f97...943

Jeg spiser også sånn og kiloene renner av :-) Moderat lavkarbo, som er til å leve med!

Anonymous poster hash: 1f6ef...736

Skrevet

Mer enn nok ? hadde vært sulten støtt jeg da, spes på kvelden, blir ikke mye mett på et eple! :P

Skrevet

oj her hadde jeg vært sulten støtt, men jeg er i høy aktivitet på jobben, så mulig det holder hvis man har en skrivebordsjobb?

Skjønner ikke hvordan folk får plass til mer mat. Det er vel sjokoladebitene som sniker seg på til kvelden som gjør at vekta står der den står. Synes jeg spiser ofte og mer enn nok. Er lærer, så sitter lite.

Skrevet

hvis du laget en omelett med 2 egg vil det si 600 kalorier bare i egg på en dag, og det er rundt halve dagsinntaket mitt..

Det er feil. Et egg inneholder ca 85 kcal, uansett om det er rått, stekt eller kokt. Omeletr av 2 egg blir da 170 kcal fra egg, pluss kcal fra det du evt bruker til å steke o. Og pluss kcal fra det du tilsetter da.

Anonymous poster hash: 081f3...8ab

Skrevet

Teller ikke kalorier. Unngår gluten og tilsatt sukker. Og gikk ned 25 kg på under seks mnd. Holder fortsatt dette kostholdet og holder meg stabilt på normalvekten selv om det av og til blir en pizza eller to på døren. 

På min ja-liste: Søtpoteter og ellers alle grønnsaker, fugl, kjøtt, egg, fisk, nøtter, bær og frukt + enkelte meieriprodukter, kokosmelk, kokosolje, mandel/kokosmel, osv.
På min nei-liste: Poteter og andre grønnsaker med stivelse i, gluten, melk, sukker.

Anonymous poster hash: 28412...988
Skrevet

Jeg hadde vært skrubbsulten av å følge menyen til flere her. Det blir krise for da er det lett å ønske seg en sjokolade og annen nei-mat bare for å få blodsukkeret på behagelig nivå for en stakket stund. Klarer ikke å slanke meg med å skjelve av sult og være sur som en sitron som følge av det. Spiser mye av det samme, men må ha fire knekkebrød med masse makrell i tomat på, og agurk på toppen f.eks., der folk spiser kun to med mager smøreost. Gått ned 10 kg på å bytte ut brød med knekkebrød. Kommer tydeligvis helt an på hvilken forbrenning man har, derfor bør nok alle få utviklet sin egen meny og ikke bruke andres.

Anonymous poster hash: b176b...f23

Skrevet

Det er feil. Et egg inneholder ca 85 kcal, uansett om det er rått, stekt eller kokt. Omeletr av 2 egg blir da 170 kcal fra egg, pluss kcal fra det du evt bruker til å steke o. Og pluss kcal fra det du tilsetter da.

Anonymous poster hash: 081f3...8ab

Jeg er medlem på vektklubb og der står det ihvertfall at kokt egg er 143 kcal, så det er da nærmere 150 enn 85 ihvertfall!

Skrevet

Da er det feil på vektklubb. Det er 85 kalorier i et egg på ca 60 gram. 143 per 100 gr kanskje?

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva du spiste før. Om du har spist det dobbelte f.eks, synes jeg du er superflink om du følger dette. Det store fellen er jo om du går fra storspiser til en slik musemeny enkelte presenterer her, går du garantert på en kjempesmell etter en liten tid.

Skrevet

til frokost spiser jeg

to brødskiver med salami og agurk

te

to egg

lunsjen er

hjemmelagd brød med karbonade

middagen har vært

kjøttgryte med salat og ferskebaguetter

til kvelds ble det omelett med bacon, fetaost og masse persille.

dette er da dagen i dag, føler meg ikke stappmett sånn som jeg ofte e rom kvelden.

Anonymous poster hash: 6d17f...02a

Dette var mye mat! Jeg ville byttet ut salami med magert kjøttpålegg og spist knekkebrød e.l. i stedet for vanlig brød. ville også hatt noe grønt her og ville nøyd meg med ett egg.

Jeg ville gått for salat til lunch, kuttet ut baguetter til middag og tatt et knekkebrød el.to med kokt egg e.l.til kvelds om du må ha noe :)

Anonymous poster hash: bee19...134

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...