Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Jeg har en datter på 10 år. Hun har spilt et instrument i 1 år nå. Hun er ikke spesielt flink til å øve, men hun lærer alikevel veldig raskt og spiller bra. Hun fikk velge selv før sommeren om hun ville fortsette å spille dette instrumentet, og hun valgte å fortsette. Men nå har det vert et mareritt å få henne til å øve, og hun sutrer og klager hver gang før hun har spilletimer. Jeg har nå valgt å svelge en kamel, og la henne slutte. Har egentlig vert veldig streng på at hun skulle fullføre dette halvåret. Hun er veldig hormonell for tiden, og jeg føler vi har nok kamper når det gjelder lekser, så jeg orker rett og slett ikke alle kampene som kommer med denne fritidsaktiviteten. Er det dumt av meg å la henne slutte? Anonymous poster hash: b6412...182
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Så lenge det ikke går ut over andre enn henne selv synes jeg det er greit. Men jeg hadde ikke uten videre latt henne begynne med noe annet. Jeg betaler ikke årsavgift på flere aktiviteter som de bare skal slutte med etter halvgått løp, det hadde ikke blitt noen andre aktiviteter heller før etter jul. Da min sønn plutselig ville slutte med fotball midt i sesongen (han var da 11 år) fikk han ikke lov, han var lagets beste keeper og det ville gå ut over hele laget om han sluttet. Da hadde vi en alvorlig samtale om dette med lagidrett og at han hadde forpliktet seg til å bli sesongen ut når han spilte fotball. Jeg tvang han på trening og kamper, også lot jeg han slutte når sesongen var over. Han skjønte det selv om han plutselig mistet all lyst på fotball. Anonymous poster hash: a4e0f...0ce
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Tusen takk for svar. Hun har fått klar beskjed om at det ikke blir noen andre aktiviteter på henne før jul. Hun skulle begynne i korpset i år, men har ikke startet enda, så blir bare henne selv det går ut over. Skal gi beskjed i morgen at hun slutter. Regner med å måtte betale hele avgiften for dette halvåret. H.i Anonymous poster hash: b6412...182
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Jeg ville ikke latt henne slutte midt i sesongen. Hun bør lære seg å ta ansvar for sine valg. Dersom det er helt umulig å få henne avgårde, hadde jeg bedt henne gi erstatning til deg av egne penger for de timene du har betalt. Hormonell eller ei, hun bør ta ansvar, og hun visste hva hun gikk til. Anonymous poster hash: 9ba20...571
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Det koster jo ikke mor noe mer om hun slutter enn om hun fortsetter til jul. Hvorfor kreve at hun betaler selv da? Anonymous poster hash: e067b...d50
Optatium Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 La aldri musikere slutte rett etter sommeren! Jeg og mine to søsken har alle spilt instrumenter, og alle ville slutte hver høst. Det er en tidspunkt da man ikke har spilt på lenge, har glemt mye og er ute av trening. Mamma hadde alltid som regel at vi måtte spille ferdig inneværende år pga avgiften :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå