Gå til innhold

Noen med barn som skriker seg bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 åringen har ofte " holdt pusten" en stund når hun gråter skikkelig, men har hentet seg ganske fort inn igjen. De siste dagene har hun hatt to anfall der hun har holdt pusten så lenge at hun har blitt helt blå i ansiktet. Noen som har erfaring med dette, er ganske skremmende..

Anonymous poster hash: dbd3d...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er så ekkelt!

Min eldste gjorde det når han var litt over året. Tilslutt rallet det bak i halsen på ham og han kavet med armer og bein. To ganger svimte han av.

Det heter affekt anfall, google det så finner du litt tips.

Men det kan hjelpe å ta henne ut av situasjinen, blåse i fjeset, gå ut, avlede før hun kommer til det punktet.

Min fikk det rett og slett fordi han hadde så store mandler. Det lukket seg fysisk i halsen på ham. Derfor ville jeg tatt en tur til lege for å utelukke noe fysisk.

Min ble operert for mandler og falsk mandler før han var to år og har aldri hatt slike episoder etterpå.

Anonymous poster hash: c58c1...4ad

Skrevet

Jepp. Mellomste var slik.

Var helt jævlig. Han fikk to slike anfall. Skreik, sluttet og puste, ble stiv som en stokk og ble blåere og blåere.

Helt for jævlig skremmende!!! Trodde han skulle dø første gang det skjedde.

Har lest om det og lært at når han begynner å skrike, må man forte seg og blåse han i ansiktet slik at han blir tvunget til å trekke pusten.

Dette måtte vi nevne for de i bhg også. Men en gang rakk de ikke å blåse, så sykebilen kom og han ble tatt med på legevakta.

Er visst ikke farlig dette her da, selv om det er skikkelig skremmende.

Skrevet

Takk for svar! Veldig skremmende, forferdelig å se barnet bli blåere og blåere i ansiktet. Jeg er heldigvis rolig type og har hørt at det ikke er farlig før så jeg fikk ikke helt panikk.

Men skal blåse henne i ansiktet neste gang og håper det hjelper slik at hun starter å puste raskere. Skal til helsestasjonslegen i morgen og skal ta det opp der

Anonymous poster hash: dbd3d...349

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...