Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Min søster og hennes mann skal adoptere et barn da de gjennom mange mange år fremdeles er ufrivillg barnløs. De er allerede 1 år inn i prosessen. Jeg har så lyst å gi min søster en bok som omhandler adopsjon i gave til jul. Jeg tenker meg at det er en fin gave som betyr noe mer enn f.eks en genser og et par øredobber. Men hvilken bok skal jeg gi, det er jo flere på markedet, og tror dere at hun vil sette pris på den? Anonymous poster hash: 893b0...517
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Tror du ikke at de allerede har lest det meste om det? Jeg syns vel ikke at det var noen lur ide. Anonymous poster hash: a2040...50d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Det syns jeg var en utrolig dårlig gave-idè. Adopsjonsprosesser er slitsomme og de bør selv få velge hva de innhenter av informasjon gjennom bøker og andre kanaler. Anonymous poster hash: 9d374...8f7
3 er nok! Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Jeg hadde blitt veldig veldig lei meg om jeg hadee vær i den prosessen og fått denne gaven til jul. I jula trenger jeg ikke å bli minnt på mine feil og mangler, innerste håp og ønsker, min største lengsel og sorg. Gi den heller utenom jul, men jeg hadde ikke satt pris på å få noe slikt i gave i det hele tatt. Er de ett år inne i denne prosessen har de med stor sannsynlighet allerede lest masse om dette temaet.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Husk at adopsjon, som fødsel, for de fleste er en veldig personlig ting. Hva med å gi en reiseguide til landet de skal hente fra? Lykke til :-) Anonymous poster hash: adc66...6d4
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Må innrømme at jeg også synes dette var en veldig dårlig ide. Anonymous poster hash: 9116e...385
NorgeKorea Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 Min søster og hennes mann skal adoptere et barn da de gjennom mange mange år fremdeles er ufrivillg barnløs. De er allerede 1 år inn i prosessen. Jeg har så lyst å gi min søster en bok som omhandler adopsjon i gave til jul. Jeg tenker meg at det er en fin gave som betyr noe mer enn f.eks en genser og et par øredobber. Men hvilken bok skal jeg gi, det er jo flere på markedet, og tror dere at hun vil sette pris på den? Anonymous poster hash: 893b0...517 For noen tullete svar du har fått!! Kjempegod ide å gi dem en bok :-) adopsjon handler da ikke om å bli påminnet sine feil og mangler?! De er sikkert lykkelige og glade over å ha landet på det valget ett alle disse årene med uvisshet. Jeg anbefaler boka "Adoptert" av Ane Ramm :-) Den er fin, og gir et godt perspektiv hva som er fint og viktig ifht adopsjon :-) Har den selv, flott dame, hun er selv adoptert fra Sør-Korea :-) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 Min søster og hennes mann skal adoptere et barn da de gjennom mange mange år fremdeles er ufrivillg barnløs. De er allerede 1 år inn i prosessen. Jeg har så lyst å gi min søster en bok som omhandler adopsjon i gave til jul. Jeg tenker meg at det er en fin gave som betyr noe mer enn f.eks en genser og et par øredobber. Men hvilken bok skal jeg gi, det er jo flere på markedet, og tror dere at hun vil sette pris på den? Anonymous poster hash: 893b0...517 For noen tullete svar du har fått!! Kjempegod ide å gi dem en bok :-) adopsjon handler da ikke om å bli påminnet sine feil og mangler?! De er sikkert lykkelige og glade over å ha landet på det valget ett alle disse årene med uvisshet. Jeg anbefaler boka "Adoptert" av Ane Ramm :-) Den er fin, og gir et godt perspektiv hva som er fint og viktig ifht adopsjon :-) Har den selv, flott dame, hun er selv adoptert fra Sør-Korea :-) Lykke til. Kanskje en fin gave når de allerede har fått tildelt et barn, men nå er de tidlig i prosessen og jeg syns dette er et overtramp. Anonymous poster hash: 9d374...8f7
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #9 Skrevet 15. september 2013 Dårlig idé. Så personlige bøker bør de kjøpe selv. Det kan bli leit på selveste julaften å bli minnet om at de ikke har barn. Det finnes tusenvis av andre gaver å gi som de helt sikkert vil bli glade for. Anonymous poster hash: 765ec...31a
NorgeKorea Skrevet 15. september 2013 #10 Skrevet 15. september 2013 Min søster og hennes mann skal adoptere et barn da de gjennom mange mange år fremdeles er ufrivillg barnløs. De er allerede 1 år inn i prosessen. Jeg har så lyst å gi min søster en bok som omhandler adopsjon i gave til jul. Jeg tenker meg at det er en fin gave som betyr noe mer enn f.eks en genser og et par øredobber. Men hvilken bok skal jeg gi, det er jo flere på markedet, og tror dere at hun vil sette pris på den? Anonymous poster hash: 893b0...517 For noen tullete svar du har fått!! Kjempegod ide å gi dem en bok :-) adopsjon handler da ikke om å bli påminnet sine feil og mangler?! De er sikkert lykkelige og glade over å ha landet på det valget ett alle disse årene med uvisshet. Jeg anbefaler boka "Adoptert" av Ane Ramm :-) Den er fin, og gir et godt perspektiv hva som er fint og viktig ifht adopsjon :-) Har den selv, flott dame, hun er selv adoptert fra Sør-Korea :-) Lykke til. Kanskje en fin gave når de allerede har fått tildelt et barn, men nå er de tidlig i prosessen og jeg syns dette er et overtramp. Anonymous poster hash: 9d374...8f7 Hvorfor i alle dager er det et overtramp? Familien vet om adopsjonen, de venter barn, og hva er galt med en fin bok om temaet? Jeg hadde ikke blitt lei meg i alle fall. Had blott glad over at noen vil dele dette med oss, og viser dette med å kjøpe en bok. De gleder seg vel først og fremst til et barn nå, de sørger ikke over noen de ikke har fått? Du kjenner din søster,HI, og dersom dette er veldig sårt, kan du jo la være. Når det er sagt, burde man ikke gå inn i en adopsjonsprosess dersom man er i en sorgprosess over å ikke få biologiske barn. Og de fleste jeg kjenner som har adoptert er heldigvis der. Virker ikke som alle helt forstår hvor flott adopsjon er, akkurat som det alltid er the last choice. Det er det ikke for alle.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #11 Skrevet 15. september 2013 Vil tro at de fleste som velger å adoptere har jobbet seg igjennom mye sorg og nå gleder seg til adopsjon og det nye barnet som skal komme inn i livet. Å adoptere er slett ingen sorg eller en trist sak, men en glede og en spenning (ikke ulikt ventetiden før fødsel - jeg har en adoptert og en selvfødt) over det som skal komme. Jeg hadde blitt veldig glad for en slik bok. Ville tatt det som en annerkjennelse over valget om å adoptere og jeg ville lest boken med glede Anonymous poster hash: 93938...83c
NorgeKorea Skrevet 15. september 2013 #12 Skrevet 15. september 2013 Vil tro at de fleste som velger å adoptere har jobbet seg igjennom mye sorg og nå gleder seg til adopsjon og det nye barnet som skal komme inn i livet. Å adoptere er slett ingen sorg eller en trist sak, men en glede og en spenning (ikke ulikt ventetiden før fødsel - jeg har en adoptert og en selvfødt) over det som skal komme. Jeg hadde blitt veldig glad for en slik bok. Ville tatt det som en annerkjennelse over valget om å adoptere og jeg ville lest boken med glede Anonymous poster hash: 93938...83c Vi har også en av hver :-) Og hadde blitt glad for boka, som sagt. Men velg en som er positivt rettet nå i ventetiden, ikke problematiserende. Ane ramms bok er en slik positiv bok :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå