Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Fikk brev i posten på fredagen om har jeg har fått streptokokk b... Det stod at jeg måtte ha antibiotika nå og under fødsel. Så lenge det stod under fødsel ble jeg jo veldig nysgjerrig på hva det var og googlet det. Da kom tårene å følte verden raste litt sammen for meg. Nå er jeg ekstremt redd for babyen vår. Jeg er 23 uker på vei. Når jeg var 19 fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få barn. Så dette kom som en overraskelse på oss og selfølgelig sååååå høyt ønsket. Jeg vet jeg ikke skal ta sorgene på forskudd, men da kunne også legen ringt istedenfor å sende meg brev. Noen som har hatt dette i et svangerskap, eller andre som har fått samme beskjed? Har funnet ut at jeg skal ringe legen min imorgen tidlig, jeg må jo få vite hvor "alvorlig" dette er.. Anonymous poster hash: 06332...1df
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Du, det er ingenting å ta sånn på vei for:) 30% av alle gravide har dette.. Noen oppdager det ikke en gang, føder uten AB og der går helt fint. Er nok svært sjeldent det skjer noe veldig katastrofalt. Jeg har også fått påvist dette.. Etter masse UVI plager, og innleggelse pga nyrebekkenbetenelse. Det gikk helt fint det, å må også få AB under fødsel. Er 27 uker imorra. Så ta det helt med ro:) Anonymous poster hash: c34e7...fa7
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Hei! Jeg fikk dette påvist i svangerskap nr 2. Fikk antibiotika før og under fødsel. Når jeg var gravid med nr 3 nå, sa legen og jordmor at jeg ikke trengte å sjekkes før fødsel, selvom jeg hadde det sist. Fikk beskjed i svangerskap nr 2 at jeg mest sannsynlig hadde hatt det i første svangerskap også! Når jeg fikk det påvist med nr 2 tok jeg det opp med sykehuset i forkant, da jeg var redd for ikke å nå frem til sykehuset. .. det hun sa da er at det er ytterst sjeldent at smitten kommer over til barnet ved raske fødsler, og at det stort sett er ved lange kompliserte fødsler at smitten kan forekomme. Hvis barnet blir sittende for lenge i fødselskanalen feks, men at de da visste om at mor hadde det og medisinerte barnet med en gang. Så, utfra legens vurderinger har jeg tilsynelatende hatt det i alle svangerskapene, men jeg har 3 friske barn
Anonym bruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Jeg har hatt det. Fikk antibiotika i svangerskapet, slapp under fødsel. Tror det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: 635db...651
fr0zen84 Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Da skal jeg roe meg, jeg ble nok mest skuffet pga brevet, men klart man blir redd når man må lese seg til det på nett istedenfor å heller få beskjed fra legen. Måtte dere/bruker dere også Furadantin? Anonymous poster hash: 06332...1df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå